Samsung Galaxy S6 i stor bildläcka

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1337:

*host* subaru BRZ, Toyota GT86, Scion FRS *host*
dessa 3 bilar var det ganska livat över

Haha vadå "ganska livat över"? Tror du verkligen att stora bilföretag kopierar designen på bilar SÅ hårt som med dem bilarna?.. Som någon annan sa så sammarbetar Subaru och Toyota... Och Scion är Toyota fast för den Amerikanska marknaden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av grynnan:

[irony] Jädringens vad en telefon kan vara lik en annan, kan man inte hitta på en egen design, med de delar som ALLA smartphones just består av..[/irony]

Men jo, lite jävla löjligt när de sätter detaljer, plastbitar, och exakt samma galler för mikrofon, högtalare och tom sätter 3,5mm kontakten på exakt samma plats som "den ledande tillverkaren".

Btw, är det inte en lag I EU om enhetlig laddarkontakt för smartphones? Eller var det bara ett föslag? Länge undrat över iPhones udda egna kontakt.. Men iof, är det inte en micro usb, utan en egen licens och patenterad sladd, kan man ju inte ta löjlig summa betalt för den. =P

Samsung ÄR den ledande tillverkaren av smartphones.
Gällande laddare så lyckades Apple mygla fram så att dom kan behålla sin egen lösning om det finns en adapterä

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag älskar min S4, men det finns inte en chans i helvete att jag skulle köpa en telefon som inte tar SD-kort och inte har löstagbart batteri (för tvingade omstarter), om detta är sant så är det ett idiotiskt drag av dom.

Jag lär ju köpa den sista Nexusen som har SD- och lösbatterifunktion då, den siste av mohikanerna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Intressant att SweC har nyheter om Samsungs bildläcka men inte andra tillverkare.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Intressant att SweC har nyheter om Samsungs bildläcka men inte andra tillverkare.

Säker på det ^^

http://www.sweclockers.com/nyhet/19378-google-nexus-6-shamu-l...
http://www.sweclockers.com/nyhet/19475-google-nexus-6-lacker-...
http://www.sweclockers.com/nyhet/18906-iphone-6-med-nytt-meta...
http://www.sweclockers.com/nyhet/18321-sony-xperia-tablet-z2-...
http://www.sweclockers.com/nyhet/18790-htc-one-m8-prime-far-s...

Ett axplock ^^;

Eller missförstod jag dig?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Som tidigare skrivet i tråden är det snarare Apple som kopierat Samsung på väldigt många aspekter av design. Men men.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Som tidigare skrivet i tråden är det snarare Apple som kopierat Samsung på väldigt många aspekter av design. Men men.

Samsung kopierar Apple

Dokument på 132 sidor där Samsung går igenom vad de ska kopiera från iOS

Varsågod. Nu kan du läsa och begrunda en del av vad Samsung har kopierat från Apple, och då är inte allt ens med i dessa två länkar. Sen kan du komma tillbaks och skriva om vem som har kopierat från vem egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Samsung kopierar Apple

Dokument på 132 sidor där Samsung går igenom vad de ska kopiera från iOS

Varsågod. Nu kan du läsa och begrunda en del av vad Samsung har kopierat från Apple, och då är inte allt ens med i dessa två länkar. Sen kan du komma tillbaks och skriva om vem som har kopierat från vem egentligen.

Och apple kopierar från htc och android och tvärt om.
Alla kopierar från alla. Så är det i varenda industri som någonsin funnits och det kommer fortsätta vara så.
För om någon kommer på något som lockar användare så kommer den designen återkomma hos andra också.

Så jag jag instämmer lämna diskutionen om vem som tagit vad från vem för dom är inte ensamma.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Och apple kopierar från htc och android och tvärt om.
Alla kopierar från alla. Så är det i varenda industri som någonsin funnits och det kommer fortsätta vara så.
För om någon kommer på något som lockar användare så kommer den designen återkomma hos andra också.

Så jag jag instämmer lämna diskutionen om vem som tagit vad från vem för dom är inte ensamma.

Det har du helt rätt i, det har jag inte sagt emot. Däremot det Samsung gör är något extremt, särskilt mot ett enda företag, i detta fallet mot Apple. Att man "lånar" ett och annat här och där är helt ok (enligt min åsikt), men Samsung gör ju mycket mer än så än att bara "låna" någon enstaka grej här eller där. Sen att de skiter i mänskliga rättigheter, miljön och kunders hälsa visar ju bara vad de går för.

Permalänk

Ful som en samsung, och så den där klassiska hemknappen...

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Och apple kopierar från htc och android och tvärt om.
Alla kopierar från alla. Så är det i varenda industri som någonsin funnits och det kommer fortsätta vara så.
För om någon kommer på något som lockar användare så kommer den designen återkomma hos andra också.

Så jag jag instämmer lämna diskutionen om vem som tagit vad från vem för dom är inte ensamma.

Skrivet av md7:

Det har du helt rätt i, det har jag inte sagt emot. Däremot det Samsung gör är något extremt, särskilt mot ett enda företag, i detta fallet mot Apple. Att man "lånar" ett och annat här och där är helt ok (enligt min åsikt), men Samsung gör ju mycket mer än så än att bara "låna" någon enstaka grej här eller där. Sen att de skiter i mänskliga rättigheter, miljön och kunders hälsa visar ju bara vad de går för.

ää spänn av

Kommer ihåg den där megastämningen från apple för några år sen.
Då kan man tala om att appel var lessna för dom inte fick ha sin egna röda fina spade i fred

Vilket liv dom ställde till med för runda hörn

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

ää spänn av

Kommer ihåg den där megastämningen från apple för några år sen.
Då kan man tala om att appel var lessna för dom inte fick ha sin egna röda fina spade i fred

Vilket liv dom ställde till med för runda hörn

Nu var det dock inte bara för runda hörn de stämde, utan ytterligare sex (har jag för mig) patent var inblandade i den stämningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterPlysch:

Den stora fördelen är att man kan starta om telefonen och häva ev. hängningar genom att ta ur batteriet. När en iPhone hänger sig är man många gånger tvungen att ha en dator med iTunes och ansluta telefonen till datorn med sladd för att göra en återställning. Har varit en stor anledning till att inte välja iPhone (och ja, även iPhones hänger sig, vet jag av erfarenhet).

Du vet att man kan hålla in strömknappen i 8 sek så startar telefonen om? Man behöver inte ens krångla med att ta ut batteriet! Vet ej om det gäller andra märken, men på alla Samsungs mobiler fungerar det i alla fall.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Skrivet av md7:

Nu var det dock inte bara för runda hörn de stämde, utan ytterligare sex (har jag för mig) patent var inblandade i den stämningen.

JO, var mjukvaran också, dessutom hade dom ändrat om bilderna som den skulle likna mer Iphone än vad det var i verkligheten.

Var en riktig cirkus alltihop. men var rätt kul, att se all fulspel och gliringar från högre och vänster.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Laccy:

Du vet att man kan hålla in strömknappen i 8 sek så startar telefonen om? Man behöver inte ens krångla med att ta ut batteriet! Vet ej om det gäller andra märken, men på alla Samsungs mobiler fungerar det i alla fall.

Det är olika metoder för olika modeller/tillverkare.
Sony Xperia efter 2012 t.ex. använder Volym upp + power i 4 sekunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Kakann:

En iPhone 6 i plast, heja! Har iof aldrig förstått varför någon köper Samsung över te.x. HTC och Apple som båda känns som betydligt mer gedigna produkter. 5-6k för en mobil i plast och fejkskinn, njaa.

Samsungs mobiler tål i alla fall mer stryk än Apple's så du kanske ska sluta undra varför folk köper de. Det är en anledning...

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

JO, var mjukvaran också, dessutom hade dom ändrat om bilderna som den skulle likna mer Iphone än vad det var i verkligheten.

Var en riktig cirkus alltihop. men var rätt kul, att se all fulspel och gliringar från högre och vänster.

Att de hade ändrat bilderna var ju dock inget större problem med tanke på att de riktiga enheterna visades upp i rättssalen och därmed kunde domaren fatta beslut utifrån det.

Permalänk
Skrivet av md7:

Att de hade ändrat bilderna var ju dock inget större problem med tanke på att de riktiga enheterna visades upp i rättssalen och därmed kunde domaren fatta beslut utifrån det.

Självklart Men var rätt kul utspel av appel, såg ju ut mer som dom var desperata att få fällande dom

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Laccy:

Du vet att man kan hålla in strömknappen i 8 sek så startar telefonen om? Man behöver inte ens krångla med att ta ut batteriet! Vet ej om det gäller andra märken, men på alla Samsungs mobiler fungerar det i alla fall.

Som jag tidigare redan kommenterat: det fungerar inte alltid, beror antagligen på vilken typ av hängning det handlar om. Jag hanterar alla telefoner på ett företag, därför vet jag.

Visa signatur

Intel Core i7 920 | Asus P6T Deluxe | Corsair XMS3 Twin3X DDR3 3x2GB | Sapphire Radeon HD4870 Toxic Dual-DVI 1GB | Seagate Cheetah 15K.6 SAS ST3146356SS 146GB | WD Raptor X WD1500AHFD Gamer 16MB 150GB | Corsair CMPSU-620HX 620W | Antec Twelve Hundred | Windows Vista Home Premium 64bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip361:

Jo för Apple kopierade inte alls HTC med metall baksida.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast nej, de bytte till metall för att många klagade (de insåg även själva) på att baksidan blev ful när (glaset) sprack eller fick repor. Det är inte att kopiera, utan att förbättra kvalitéen på produkten

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

Nu får det räcka!!!

Vi som har valt att använda samsung har troligen valt det på både design och prestanda. Tidigare har jag väl tyckt att designkopiorna varit okej men nu har det gått för långt! VI HAR VALT SAMSUNG FÖR ATT VI INTE VILL HA NÅGOT SOM SER UT ELLER ÄR LIKA DÅLIGT SOM IPHONE!

Permalänk
Skrivet av Laxen123:

Fast nej, de bytte till metall för att många klagade (de insåg även själva) på att baksidan blev ful när (glaset) sprack eller fick repor. Det är inte att kopiera, utan att förbättra kvalitéen på produkten

Men då kan ju ingen säga att Samsung kopierar Iphone right? Det va poängen med min kommentar, och att iphone baksidan ser nästan identisk ut som HTC one

Permalänk
Skrivet av radialus:

Första iPhonen hade väl ändå metall baksida? Den kom 2007 och HTC hade inte ens lanserat någon telefon överhuvudtaget vid den tiden.

Första iphone hade en stor bit plast och tunn metall ja, då kan man ju undra varför inte iphone 6 ser ut som baksidan från den? orkar inte diskutera mer om detta börjar bli löjligt nu.. Alla kopierar från alla t.ex Apples nya IOS

Permalänk
Medlem

Är inte nya USB kontakten standard snart? Nuvarande är fan helt värdelös.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip361:

Men då kan ju ingen säga att Samsung kopierar Iphone right?

Nej, det gör dom inte, formen har ju sin funktion, efter de kraven de utgått från när de formade telefonen. Men jag måste erkänna att de ser extremt lika ut, botten som sidor som baksida, slående!

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterPlysch:

Detta använder man så klart när det fungerar, vilket det inte alltid gör i alla lägen. Det är då batteriryck är bra att ha. Går också snabbare.

Jag har kört IOS i sex år (Ipod Touch:s, Iphones, Ipads) och ingen av de många enheterna jag haft genom åren har någonsin hängt sig. Däremot hängde sig en kompis Iphone en gång för många år sedan, vilket enkelt löstes genom att hålla in hemknappen och på-/avknappen.

Så jag faktiskt vet inte vad du snackar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Ja med inbyggt batteri och avsaknaden av microSD kort så blir det inget köp för min del, och sen den börjar likna en iPhone så blir det nog en Sony istället.

De har precis lyckats med att vrida utvecklingen bakåt i mina ögon så det finns ju fler tillverkare att kolla på.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hagis2k:

Ja med inbyggt batteri och avsaknaden av microSD kort så blir det inget köp för min del, och sen den börjar likna en iPhone så blir det nog en Sony istället.

De har precis lyckats med att vrida utvecklingen bakåt i mina ögon så det finns ju fler tillverkare att kolla på.

Byter ni till Sony så får ni bättre kamera, bättre GPS, Sonys egna design (och inte något plagiat).

Nackdelarna däremot är att det blir en aningen plastigare känsla, och att man får stå ut med Sony's UX-system istället för Samsungs touchwiz som många höjer till gudarnas skyar. (Jag själv gillar inte Touchwiz, men det är min egen smak det)
Fast å andra sidan finns det oerhört många hem-appar från tredje part som är mångfalt bättre än tillverkarnas egna. (Återigen en subjektiv åsikt )

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Byter ni till Sony så får ni bättre kamera, bättre GPS, Sonys egna design (och inte något plagiat).

Nackdelarna däremot är att det blir en aningen plastigare känsla, och att man får stå ut med Sony's UX-system istället för Samsungs touchwiz som många höjer till gudarnas skyar. (Jag själv gillar inte Touchwiz, men det är min egen smak det)
Fast å andra sidan finns det oerhört många hem-appar från tredje part som är mångfalt bättre än tillverkarnas egna. (Återigen en subjektiv åsikt )

Kan villigt erkänna att jag aldrig använt Samsungs egna, bara önskat att det vore enklare att bli av med dom.
Men använder några av googels appar. Gmail, store och kalender (den har faktiskt blivit okej nu).

Dock bry jag mig inte om vilka appar sony/samsung och HTC har i store, är precis som du säger finns oftast bättre tredjeparts appar (köper inte mobil efter deras utbud utan på hårdvaran och det yttre).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Broken-arrow:

Kan villigt erkänna att jag aldrig använt Samsungs egna, bara önskat att det vore enklare att bli av med dom.
Men använder några av googels appar. Gmail, store och kalender (den har faktiskt blivit okej nu).

Dock bry jag mig inte om vilka appar sony/samsung och HTC har i store, är precis som du säger finns oftast bättre tredjeparts appar (köper inte mobil efter deras utbud utan på hårdvaran och det yttre).

En anledning till att jag alltid väljer en enhet som stöds av CyanogenMod officiellt. Då VET jag att jag kan uppdatera mjukvaran oberoende av tillverkaren, och att enheten får en mångfalt längre livslängd. Jag använder Cyanogens officiella enhetslista när jag skall införskaffa en ny android-enhet. Finns inte enheten med där, är den inte värd min tid.
Tillverkarnas egna anpassningar och appar brukar sällan kunna mäta sig med de riktiga och oberoende alternativen där ute.

Precis som med datormarknaden, så verkar tillverkarna "bloata ner" sina enheter med massor av skräp och spywares som segar ner enheten enormt. Det första jag gör med en enhet är att blåsa den helt ren, och lägga in CyanogenMod eller liknande. Garantin ryker ja, men det är något jag kan leva med. Dessutom byter jag inte firmware förrän jag testat enhen grundligt just för garantiärenden.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)