Hur kan Noctua NH-U9B SE2 monteras alternativt?

Permalänk
Inaktiv

Hur kan Noctua NH-U9B SE2 monteras alternativt?

Goddag,

Jag har ett problem - ett stort problem, och hoppas att någon vänlig själ har några visdomsord. Jag köpte för en liten tid sedan en färdig HP Dator som var rätt hyffsad, och fick sedan mersmak på att ha en bättre dator. Så jag började bygga en. Nu sitter jag på:

Asus Z97 -A
i7 4790k 4.0 Ghz
2x Samsung 250Gb Evo SSD
2TB HDD
Nvidia Geforce GTX 745 (980 i slutet på mars)
32 GB Corsair Vengance Pro Series RAM
Noctua NH-U9B SE2

Men nu börjar kylningen att dumma sig. Stock kylaren håller en idle temp på 50c och går upp till 98 vid stresstest, och ganska många grader vid enkla saker som att starta datorn. I BIOS visar den runt 44 när jag går in där. Jag har en bättre kylare som fick ner temp till nästan 29c.

Noctua NH-U9B SE2

Problemet med den är att jag inte riktigt förstod hur fläktarna skulle monteras, och att jag hela tiden känner att dom sitter väldigt ostabilt mot kylflänsen. Jag efterlyser information om fläktarna kan monteras på ett alternativt sätt, och kanske rent av skruvas in i kylflänsen för stabilitetens skull - eller om något kan göras med stock-kylaren.

Jag har prövat:

* Byta kylpasta (Använder Arctic Silver 5)
* Varierat mängden Kylpasta
* Verifierat att inget är OC, t.om. Ram minnet som kör på 1300 istället för 1800 som det egentligen ligger på.
* Välventilerat i burken (Totalt 8 fläktar)
* Uppdaterat BIOS

Nu har jag helt enkelt slut på idéer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haagrid:

Noctua NH-U9B SE2

Problemet med den är att jag inte riktigt förstod hur fläktarna skulle monteras, och att jag hela tiden känner att dom sitter väldigt ostabilt mot kylflänsen. Jag efterlyser information om fläktarna kan monteras på ett alternativt sätt, och kanske rent av skruvas in i kylflänsen för stabilitetens skull - eller om något kan göras med stock-kylaren.

...

Nu har jag helt enkelt slut på idéer.

Manualen visar ju klart och tydligt hur fläktarna sätts fast, med metall-clipsen...precis som på de flesta kylarna på marknaden.

http://www.noctua.at/pdf/manuals/noctua_nh_u9b_se2_manual_en.pdf

Slut på idéer? Sätt fast fläktarna som man ska, och kör med Noctuan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilket program stresstestar du med? Vad får du för vcore vid stresstest? Vad har du för temp vid spelande?

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg upp bilder så kan vi förklara. Det är iaf inga konstigheter att montera den kylaren och bra instruktioner medföljer. Ingen anledning till några alternativa monteringar, original är väldigt genomtänkt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro