Rockstar laddar upp 4K-upplösta skärmbilder från PC-versionen av Grand Theft Auto V

Permalänk
Medlem

Ser knappast särskilt snyggt ut rent tekniskt, men ok, det är väl inte det viktigaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Så önskar man sig faktiskt bättre grafik än Saint´s Row 2 som ju är från 2008.

Vad tur att du får det då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Varför ens släppa det till pc, bättre med PS4 eller XBONE

Obvious troll, is obvious

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Faulisto:

Ser knappast särskilt snyggt ut rent tekniskt, men ok, det är väl inte det viktigaste.

Det är ju faktiskt inte viktigt överhuvudtaget. Det viktiga när det gäller grafiken är att det ser snyggt ut, och det gör GTA V även på gammelkonsollerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Wow är du seriös? Ok mr cyniker, det räcker med foliehattarna nu haha.. Det är just p.g.a att Gta 4 var en så jävla kass port som gör att Rockstar faktiskt tar tag i att göra det rätt nu med Gta 5 skulle jag gissa på. Tror du verkligen att de försenar ett spel TRE gånger för att "maximera vinst" och lämnar spelet ooptimerat med buggar? Det hade varit det största självmordet Rockstar hade kunnat begå... Och de extremt låga systemkraven tyder också på bra optimering.

Jag har absolut inte någon foliehatt på. Jag kommer med största sannolikhet inte ens köpa spelet direkt.

Anledningen till att jag tror att de skjuter upp spelet pga ekonomiska skäl är att spelet säljer fortfarande extremt bra till konsolerna. Och att de lämnar ut ett buggfyllt och ooptimerat spel till releasen sa jag väl ingenting om? Jag menar bara att dom är så gott som klara med den delen sedan länge och nu bara håller på det för att maximera vinst.. som vilket annat företag i världen skulle ha gjort?

Jag kan ju absolut ha fel.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Rekommenderat krav Geforce GTX 660 2 GB

Varför släppa värsting kort som 290 och 980?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Fyfan va nice. Ska spela som en jävel hela sommaren, ska svettas igenom kalsongerna. 2 st 390X, GTA V och 1440p 144hz skärm. Kan de bli bättre?

Lägga ut 10000kr bara för ett spel?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozeroun:

Lägga ut 10000kr bara för ett spel?

Troligtvis lär ju hen använda även andra spel. Annars kan man absolut säga att det är ett väldigt dyrt spel... vilket det visserligen är.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Bilderna är redigerade i Photoshop...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bilderna är redigerade i Photoshop...

Nja, snarare konverterade med. Med tanke på att det nog inte är tekniker som gör konverteringen från tga eller vad nu spelet sparar sina filer i så är det inte helt oväntat.

Eller tycker du att de borde kört kommandoradsverktyg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Varför ens släppa det till pc, bättre med PS4 eller XBONE

Hur ska dom släppa 4K GTA V till både konsoler. När ingen av dom stödjer spel med 4K upplösning?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av pi:

Kan vi inte en gång för alla erkänna att konsollerna fyller en nisch och PC en annan. Tycker om att spela vissa spel på min ps4 i soffan. Fps och liknande kör man på PC såklart. Båda maskinerna kompletterar varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Den enda nishen dom fyller är ju "komplett spelbar hårdvara för under 4000 kr".

Hade inte speltillverkare hållt på med så vitt skilda releastider som dessa, så hade jag haft svårt att se en enda fördel med konsol i soffan över PC i soffan. annat än prislappen då.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Trevligt. Men är det bara jag som tycker att det finns viktigare saker att arbeta på nu för att få en mer realistisk spelupplevelse. Tänker främst på fysik, AI och partikel effekter...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Ozeroun:

Rekommenderat krav Geforce GTX 660 2 GB

Varför släppa värsting kort som 290 och 980?

Rekommenderat krav är aldrig baserat på max grafikinställning. Jag tror det är ett ganska säkert antagande att maxa GTA V i 4K kommer fullkomligt mosa båda R9 290x och GTX 970/980. Troligtvis enbart en SLI/CF-setup som kommer klara av det med någorlunda hyffsad prestanda.

Därför.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Wow är du seriös? Ok mr cyniker, det räcker med foliehattarna nu haha.. Det är just p.g.a att Gta 4 var en så jävla kass port som gör att Rockstar faktiskt tar tag i att göra det rätt nu med Gta 5 skulle jag gissa på. Tror du verkligen att de försenar ett spel TRE gånger för att "maximera vinst" och lämnar spelet ooptimerat med buggar? Det hade varit det största självmordet Rockstar hade kunnat begå... Och de extremt låga systemkraven tyder också på bra optimering.

De återstår att se ifall de lärt sig, men drar ihop en jävla massa pengar från förbeställningar, det kan man inte neka att de gör

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

De återstår att se ifall de lärt sig, men drar ihop en jävla massa pengar från förbeställningar, det kan man inte neka att de gör

Hur behåller man en kund utan att leverera varan? Tror du att butikerna betalar in massa pengar till Rockstar innan det finns spel att leverera till aktuell plattform?

Nej du, för varje dag som går utan release så sjunker intresset och på sikt förlorar de pengar. Detta har de att väga mot bakslaget från en för tidig (och ofärdig) release, med massivt kundbortfall för detta och framtida spel i serien. GTA är ett av de absolut starkaste varumärkena i spelbranschen, och de lär som sagt göra allt de kan för att inte riskera att solka ner det.

Det är ändå ofrånkomligt att det dyker upp vissa problem under resans gång. Även mångas gullegris Blizzard, notoriska för sina absurda utvecklingstider, släpper spel med initialt grava problem t.ex. Diablo 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Den enda nishen dom fyller är ju "komplett spelbar hårdvara för under 4000 kr".

Hade inte speltillverkare hållt på med så vitt skilda releastider som dessa, så hade jag haft svårt att se en enda fördel med konsol i soffan över PC i soffan. annat än prislappen då.

Spelbart är relativt, 30fps är ingen höjdare. Jag ser heller ingen fördel för konsoller förutom lågt pris.
Att spela i soffan är ju fullt möjligt med en PC med, HDMI kabel och sen trådlös mus+tangentbord.

Får väl se om GTA kommer någon gång, blir mindre intresserad hela tiden.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Rekommenderat krav är aldrig baserat på max grafikinställning. Jag tror det är ett ganska säkert antagande att maxa GTA V i 4K kommer fullkomligt mosa båda R9 290x och GTX 970/980. Troligtvis enbart en SLI/CF-setup som kommer klara av det med någorlunda hyffsad prestanda.

Därför.

Då är det frågan, är det värt punga ut 10000kr extra? Hur mycket ligger konsolerna bakom här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Då är det frågan, är det värt punga ut 10000kr extra? Hur mycket ligger konsolerna bakom här?

Vet inte hur mycket skillnad man kommer se emot en bra PC och konsol i GTAV men det jag vet är att man inte (i vanliga fall) uppgraderar sin PC för 10k att endast spela GTAV, om man inte är slös och släng. Har du däremot planerat att uppgradera din PC och har pengarna så är det väl bara att tuta och köra.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Ozeroun:

Då är det frågan, är det värt punga ut 10000kr extra? Hur mycket ligger konsolerna bakom här?

Du förutsätter att man köper en helt ny dator. Jag uppdaterar min dator kontinuerligt allt eftersom olika delar blir för gamla eller inte presterar tillfredsställande längre. Så visst har jag lagt pengar på min dator men min senaste investering är ett GTX 970 som jag lätt och ledigt kan installera i min dator och vips så har jag en prestandaboost från mitt GTX 680.

Jag tror att många personer missar poängen med PC (vilket är förvånande på detta forum). x86 har nu funnits i, ja hur många år som helst, sedan spelandets födelse i princip. Med en PC så kan jag spela det allra senaste till riktigt gamla goda klassiker som Theme Hospital, samtidigt som jag kan editera bild, film, skapa hemsidor, hantera min budget, streama från branschens alla olika streamingtjänster.

Att jämföra PC och konsol är helt felaktigt eftersom dom inte fyller samma funktion, att man av en händelse kan spela på en PC är en bonus för vissa och huvudsyftet för andra men då är alla de andra sakerna bonus för dom.

Att spela Dragon Age: Inquisition med allting maxat i 60FPS är en fantastisk upplevelse och gör att varenda krona man lagt ner på sin dator är värt det.

När nya konsoler kommer så måste man köpa allting nytt från början. Samma sak gäller inte för PC, där kan man sprida ut kostnaderna och under flera års tid små tweaka och då och då göra större inköp. Inte jämförbart.

#PCMASTERRACE

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Då är det frågan, är det värt punga ut 10000kr extra? Hur mycket ligger konsolerna bakom här?

I råprestanda är det ungefär 10x, förutom RAM.

Permalänk

Jag förstår inte, hur var det ett svar på min fråga?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

Vista /7

Skickades från m.sweclockers.com

Jag förstår inte, hur var det ett svar på min fråga?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Skrivet av hobbabobbabooh:

Jag förstår inte, hur var det ett svar på min fråga?

Minimikravet är Windows Vista med Service Pack 2

Rekommenderade kravet är Windows 7 med Service Pack 1

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbabobbabooh:

Jag förstår inte, hur var det ett svar på min fråga?

Se ovan..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Ååååh, sitter på ett gammalt GTX580, man drar ju sig lite från att uppgradera nu iom att det "snart kommer något mycket bättre". Hoppas det hinner släppas "något mycket bättre" lagom tills att spelet släpps, typ R9 390X eller så.

Sitter på samma. Går det att köra med det tro? Vet inte vilket som är sämst av GTX580, GTX 660 2 GB, och Geforce 9800 GT 1 GB.

Skrivet av biorrith:

Hehe får mig att minnas reklamerna för DVD-kvalité på VHS-filmerna.

Hehe får mig att minnas reklamerna för VHS-kvalité på Super8-filmerna.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av pistage:

Sitter på samma. Går det att köra med det tro? Vet inte vilket som är sämst av GTX580, GTX 660 2 GB, och Geforce 9800 GT 1 GB.

Hehe får mig att minnas reklamerna för VHS-kvalité på Super8-filmerna.

  1. GTX 660 (Jämnt skägg med GTX 580 men sätter denna som ett för mer VRAM)

  2. GTX 580

  3. 9800 GT

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jag hoppas också de optimerar det så PC-folket blir glada. En tanke till varför specsen kan vara så låga är att de kanske har kvar modeller och texturer från 360/PS3-versionen så att man kan välja att spela på den nivån men att för att få PS4/XB1-versionen så krävs betydligt mer. Bara en tanke, jag kommer själv inte spela detta men om det pressar spelmarknaden framåt för min favoritplattform, PC, så är jag mer än nöjd

Personligen så tror jag att GTA V kommer att flyta hyfsat bra på en någorlunda modern PC. Tänk på att spelet i grunden använder samma motor som GTA IV, som ju inte är speciellt resurskrävande med dagens mått mätt, och att det från början utvecklades för PS3 och Xbox 360.

Jag missade "tyvärr" att själv uppleva hur dåligt GTA IV fungerade på PC när det först släpptes, då jag dels blev avskräckt av alla som var missnöjda, dels inte hade så bråttom att spela det på PC då jag redan hade kört det på PS3. När sedan expansionerna släpptes på PC var problemen fixade. Dessutom hade jag vid det laget en riktigt bra PC (i7 920 med GTX 275 om jag minns rätt). Så min upplevelse av GTA IV på PC (år 2010) var riktigt, riktigt bra.

Så jag tror att GTA V kommer att funka fint för de som nätt och jämt uppfyller de relativt låga rekommenderade systemkraven, samtidigt som det skalar bra med höga upplösningar, bättre texturer och diverse grafiska effekter för de som sitter med vassare hårdvara.

Jag har dock inte så bråttom att köpa det till PC den här gången heller, då jag redan köpt det två gånger (PS3 och PS4 på respektive lanseringsdag). Det får vänta tills det dyker upp på en Steam-rea.

Permalänk

gta är nu försenat igen -_- från den 10 april till 14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

gta är nu försenat igen -_- från den 10 april till 14

Det nya datumet har officiellt varit 14/4 hela tiden, vet inte var du fått 10:e ifrån?