Datorn startar om sig var tredje sekund efter nybygge.

Permalänk
Medlem

Datorn startar om sig var tredje sekund efter nybygge.

Hej!
Jag bytte ut mitt moderkort och min Cpu i datorn och nu kan jag inte starta den. Varje gång jag försöker går det tre sekunder ungefär sen startar den om sig, Jag får Debug koderna 10, 19, 15, 33-40 typ och sen 3a kommer in nånstans där i mitten. Alla dom koderna bara flashar förbi på någon sekund så det är svårt att uppfatta alla nummer. Tacksam för svar och hoppas att ni kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

hade så med en gammel jävla dator. jag skulle kolla om den fungerade, såg sen att en pinne var böjd i cpu sockeln så kolla det

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av Feffez:

Hej!
Jag bytte ut mitt moderkort och min Cpu i datorn och nu kan jag inte starta den. Varje gång jag försöker går det tre sekunder ungefär sen startar den om sig, Jag får Debug koderna 10, 19, 15, 33-40 typ och sen 3a kommer in nånstans där i mitten. Alla dom koderna bara flashar förbi på någon sekund så det är svårt att uppfatta alla nummer. Tacksam för svar och hoppas att ni kan hjälpa mig.

Moderkortsdistanser, satt i alla strömsladdar som 24 poin och 4 eller 8 pins kabel?

Kollar så alla kablar sitter i, testat med ett ramminne i taget?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

hade så med en gammel jävla dator. jag skulle kolla om den fungerade, såg sen att en pinne var böjd i cpu sockeln så kolla det

Det ser ut som att det är 3 stycken ben i sockeln som har blivit böjda kan man fixa det själv eller bör man skicka tillbaka moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feffez:

Det ser ut som att det är 3 stycken ben i sockeln som har blivit böjda kan man fixa det själv eller bör man skicka tillbaka moderkortet?

Försök böj tillbaka själv, du har inte mycket att förlora. Böjda pins täcks inte av någon garanti så alternativet är att köpa ett nytt kort.

/Erik

Permalänk
Skrivet av Feffez:

Det ser ut som att det är 3 stycken ben i sockeln som har blivit böjda kan man fixa det själv eller bör man skicka tillbaka moderkortet?

Är det intel cpu?

Tipset är i så fall förstoringsglas och pincett eller annat liknande, även bläckpenna kan funka, den delen längst ner där bläckspetsen är.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen grabbar tror att jag har fixat det nu! Ni är änglar allihopa

Permalänk
Medlem

Är det här med böjda pins väldigt vanligt på nyare intelkort? För jag har haft hela fyra incidenter med detta på sista tiden, varav en jag förmodligen gjort själv, trots att jag vet vad jag håller på med.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Är det här med böjda pins väldigt vanligt på nyare intelkort? För jag har haft hela fyra incidenter med detta på sista tiden, varav en jag förmodligen gjort själv, trots att jag vet vad jag håller på med.

det tror jag inte. sockeln är skyddad när man öppnar moderkortet och är endast oskyddad i några sekunder innan man sätter i processorn och spänner fast den. hur du lyckas böja pins förstår jag inte.

Permalänk
Medlem

Inte jag heller, men jag har köpt tre begagnade moderkort där alla haft böjda pins och när jag plockade av cpu:n på mitt moderkort som strulat rejält så var det en pin som toppen var avbruten på. Jag har aldrig varit med om detta innan jag började med i7.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.