Permalänk
Medlem

Hjälp med val av processorkylare

Hej!

Är lite inne på att köpa följande paket,
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7767484/2015-03-03

Men är lite villrådig vad gäller val av processorkylare. Var först inne på en Hyper 212 EVO, sedan en liggande variant (med röda fläktar då på dessa) men har nu även börjat snegla på vattenkylning. Vad tror ni skulle bli bäst/snyggast? Vilken är den bästa/tystaste/snyggaste vattenkylaren? Och dito luftkylaren? Angående vattenkylning pratar jag alltså om slutna system, orkar inte pilla med det där annars.

Har en liten röd/svart grej på g som ni kanske ser, så nåt i linje med det är ju att föredra.

Kom med tips vettja

Permalänk
Medlem

Vilken som helst vattenkylare med Corsair SP120/140 fläktar funkar väl. Men själv så ser jag inte värdet i en vattenkylare då Hyper 212 EVO presterar minst lika bra vid stock-frekvens! Har själv en sådan i min rig!

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.N.T:

Hej!

Är lite inne på att köpa följande paket,
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7767484/2015-03-03http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/kundvagn/bild/7767484/2015-03-03

Men är lite villrådig vad gäller val av processorkylare. Var först inne på en Hyper 212 EVO, sedan en liggande variant (med röda fläktar då på dessa) men har nu även börjat snegla på vattenkylning. Vad tror ni skulle bli bäst/snyggast? Vilken är den bästa/tystaste/snyggaste vattenkylaren? Och dito luftkylaren? Angående vattenkylning pratar jag alltså om slutna system, orkar inte pilla med det där annars.

Har en liten röd/svart grej på g som ni kanske ser, så nåt i linje med det är ju att föredra.

Kom med tips vettja

Personligen tycker jag h100i är riktigt snygg. Har 2 röda corsair sp120 på min och tycker det är snyggt. Kyler mycket bra också. Kör min 4790k i 4,5 Ghz med 1,28V och den blir som varmast 65 grader i aida64 stresstest.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Personligen tycker jag h100i är riktigt snygg. Har 2 röda corsair sp120 på min och tycker det är snyggt. Kyler mycket bra också. Kör min 4790k i 4,5 Ghz med 1,28V och den blir som varmast 65 grader i aida64 stresstest.

Ja det är väl den och NZXT Kraken X60/61 jag tittat på. SP120/140 verkar var the shit iaf om jag förstår saken rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.N.T:

Ja det är väl den och NZXT Kraken X60/61 jag tittat på. SP120/140 verkar var the shit iaf om jag förstår saken rätt

jag kör quiet-ed verisionen och är riktigt nöjd. Låg ljudnivå och kyler bra.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk

kan va rätt snyggt med en riktig bjässe till cpu torn också och tar man till ordentligt kan den t.om ev köras passivt även med lite överklockning och ändå få hyggliga temperaturer.

kräver ju dock att du har ganska ok luftflöde i chassit.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/6909658/phanteks-ph-tc14pe-rod

Där har du en ordentligt röd kylare! Rätt vass är den också.

(Eller denna: http://www.inet.se/produkt/6909669/phanteks-ph-tc14cs-rod)

Permalänk
Medlem

Jag hade gått efter luftkylning i stil med en Noctua NH-d15 eller så. Snygg eller inte, ja det får du bedöma, men risken att störa sig på pumpljud (vilket jag gjort) är lika med noll. Den kyler riktigt bra med, just my 2 cents. Be quiets stora (är det dark rock pro kanske?) skall vara riktigt bra med

Permalänk
Medlem

Jag byggde precis ihop en ny burk med röd-svart tema och Be Quiets Dark Rock Pro 3-kylare. Den är grymt snygg imo, men så stor att den skymmer till exempel mina tjusiga röda RAM-stickor. Dock meckig att montera!

Här är bilder

Visa signatur

The answer is technology! What was the question?

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips, ska fundera lite på hur det kommer bli. Grejen är att alla tornkylare inte får plats i chassit (maxhöjd 160) så några tips går ju tyvärr bort.
Men den där Phanteksen finns ju i en liggande röd variant som skulle kunna vara snygg med några andra fläktar.

(Har inte klurat ut hur man citerar på mobilsajten, fixar det sen).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

skulle köpt sluten vattenkylning då chassit du har är ganska begränsande och utseende verkar vara mycket viktigt för dig då du t.om. lägger pengar på sleevade kablar. du ska inte ha grafikkort med backplate?

är inte rött och svart ett ganska uttröttat färgtema?

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

skulle köpt sluten vattenkylning då chassit du har är ganska begränsande och utseende verkar vara mycket viktigt för dig då du t.om. lägger pengar på sleevade kablar. du ska inte ha grafikkort med backplate?

är inte rött och svart ett ganska uttröttat färgtema?

Funderar nog mest på det nu, men har inte bestämt vilken isf. Det här är mitt första fönsterbygge så då vill jag få det så snyggt som möjligt ☺
Har du något tips på grafikkort? Gick på MSI då det är mest rött men har även kikat på Asus. Den där Rog-serien ser trevlig ut men lite dyr...

Och det må vara uttröttat, men ack så fint ☺

Skrivet av Blitzer:

Jag byggde precis ihop en ny burk med röd-svart tema och Be Quiets Dark Rock Pro 3-kylare. Den är grymt snygg imo, men så stor att den skymmer till exempel mina tjusiga röda RAM-stickor. Dock meckig att montera!

Här är bilder

Skrivet av cheben:

Jag hade gått efter luftkylning i stil med en Noctua NH-d15 eller så. Snygg eller inte, ja det får du bedöma, men risken att störa sig på pumpljud (vilket jag gjort) är lika med noll. Den kyler riktigt bra med, just my 2 cents. Be quiets stora (är det dark rock pro kanske?) skall vara riktigt bra med

Skrivet av NybbTronio:

http://www.inet.se/produkt/6909658/phanteks-ph-tc14pe-rod

Där har du en ordentligt röd kylare! Rätt vass är den också.

Skrivet av Rouge of Darkness:

kan va rätt snyggt med en riktig bjässe till cpu torn också och tar man till ordentligt kan den t.om ev köras passivt även med lite överklockning och ändå få hyggliga temperaturer.

kräver ju dock att du har ganska ok luftflöde i chassit.

(Man kan ju lämna mobilsajten för att citera kom jag på, duh)

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt nöjd med min 212 EVO, fantastisk kylning med tanke på priset. Det sagt så är det ju knappast en särskilt snygg kylare, jag tycker både den har en ganska ful form och den ser ganska billig ut. Är inte pengar något större problem bör du nog kolla på dyrare varianter om du bryr dig om det estetiska.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5