AOC U3477PQU – Ultrabred IPS-skärm

Permalänk
Medlem

Bra, input lag fanns med!

29ms känns för högt för att lira med dock.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Hade föredragit lite mer konkurrens på 40" UHD.
Var är alla stora UHD-skärmar?
Var är alla UHD-TV med DP?

Kom igen nu, tummen ur arslet!

Permalänk
Medlem

Har för mig att denna variant skulle komma som Curved också ibörjan på året? vore trevligt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Har för mig att denna variant skulle komma som Curved också ibörjan på året? vore trevligt.

Håller med. Curved på 21:9 format känns mer legitimt än på 16:9 där det mest känns onödigt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Geeks Gaming

Perfekt upplösning för att programmera på, men inget jag vill spela på just nu kommer dock vara väldigt intressant om några år när stödet i mjukvara och hårdvara är bättre. Världen är helt enkelt inte mogen för den här upplösningen än

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det här med att folk ska ha hög upplösning för programmering förstår jag inte.
Man kan väl ha radbrytningar i koden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Skulle vilja se en liknande recension på min skärm, Dell U3415W. Den kostar ungf lika mycket men är curved också. Bra mycket snyggare också om jag får säga det själv..

Skulle vara väldigt intressant läsning då jag själv har typ noll koll på skärmar!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2927100

Hur upplever du skärmen, jag är lite nyfiken då jag själv har en i beställning och inväntar att Dell ska öka produktionstakten

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Diminishing returns i upplevt skärpa versus fyra gånger så mycket renderingskraft jämfört med 1080p. Nej tack! Kanske för falkögon, och blir säkerligen någon slags självklarhet i framtiden när hårdvaran hunnit ifatt. Men 4k ger i alla fall inte mig någon wow-känsla när jag sitter framför

Det jag kan tänka mig först är 4k på ca 30+ tum, och så kör man med gamla vanliga DPI-värden och får ett enormt desktop istället. Finns ju några sådana modeller.

Åja sitter man inte och spelar ultra så klarar de flesta high end grafikkort att krysta ur sig behagliga fps. Jag håller med om det sista där. En 32" med okej panel & pris hade inte suttit fel.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

32" är den perfekta storleken för mig, och ett ensamt 980 klarar att driva upplösningen ganska smärtfritt 10/10

Synd att den är sne mest när man kör portrait, diffar några centimeter mellan sidorna.
Personligen skulle jag nog vilja att skärmen var lite högre, kanske 16:9 format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddtuss:

Hur upplever du skärmen, jag är lite nyfiken då jag själv har en i beställning och inväntar att Dell ska öka produktionstakten

Tja.. stor?
Hade typ 20 döda pixlar när jag fick den, i 3/4 hörn. Lyckades dock väcka 15 av dem så de fungerar fint, men är ett litet streck nere i högra hörnet som fortfarande visar grön/rött/nåtannat hela tiden.

Ska dock sägas att det är helt omärkbart, pixlarna på skärmen är så små att jag måste ha en helt vit bakgrund samt sitta några cm från skärmen för att kunna upptäcka dem. Fick erbjudande om att skicka in skärmen för att få de fixat/bytt men vet inte, orkar nog inte röra skärmen så mycket. Den är som sagt.. stor som ett as. Väger som ett as för den delen också.. xD

BLB hade jag väl egentligen kunnat önska lite mindre, det är inte så mycket så att jag stör mig på de men nog syns det utan större svårigheter iaf.

Detta till trots är jag supernöjd med skärmen. Det enda är väl att man går och hoppas på att alla framtida spel ska släppas med stöd för 21:9..

Summa summarum är det en väldigt trevlig skärm att arbeta på, dock kan jag inte säga att jag blev speciellt imponerad av spel i just 21:9. Känslan blir ungefär som när man spelar surround, du kan inte fokusera på det som händer på sidorna men det är häftigt att något rör sig där också..

Om jag ångrar köpet? Nope. Mycket trevlig skärm, kommer nog ha den många år framöver.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Man kör alltid med 3440*1440 sen om det är något spel som inte stöder det så kör man automatiskt med 2560*1440 å black bars. Har inte stött på något spel ännu som inte automatiskt klarar det.

Enligt recensent så verkar ju skärmen inte klara av just 2560x1440, utan envisas med att sträcka ut. Är i alla fall så jag uppfattar det. Men kan ju vara så att jag antingen missuppfattar eller att Laxpudding helt enkelt inte prövat alla inställningar på AOC:en.

LG 34UM95P klarar i alla fall av att sträcka inom AR och sätta svarta kanter.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av ronnylov:

Det här med att folk ska ha hög upplösning för programmering förstår jag inte.
Man kan väl ha radbrytningar i koden?

Köra kod och resultat bredvid varandra är ju perfekt, speciellt för hemsidor...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Teddis:

Enligt recensent så verkar ju skärmen inte klara av just 2560x1440, utan envisas med att sträcka ut. Är i alla fall så jag uppfattar det. Men kan ju vara så att jag antingen missuppfattar eller att Laxpudding helt enkelt inte prövat alla inställningar på AOC:en.

Stämmer, fick lov att skala i GPU:n för att behålla rätt bildförhållande med 2560x1440. Fast med 1920x1440 gav skärmen alternativet att sträcka ut eller hålla rätt format. Det skiljer sig också ifall man kör DP eller HDMI/DVI. Dessutom skiljer det sig ifall man kör Nvidia eller AMD vilka upplösningsalternativ som är tillgängliga direkt. Det är alltså inte konsekvent när det fungerar och inte.

Permalänk
Avstängd

AnTingen har skärmen ips och inte 144 Hz, eller så har den 144 Hz och inte ips. Vafan e detta, kan de bara släppa en ordentlig skärm nån gång. Köper inte ett skit förrens de släpper en 21:9, 144 Hz, ips, amd freesync, 1440p. Inte värt att köpa något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Enligt recensent så verkar ju skärmen inte klara av just 2560x1440, utan envisas med att sträcka ut. Är i alla fall så jag uppfattar det. Men kan ju vara så att jag antingen missuppfattar eller att Laxpudding helt enkelt inte prövat alla inställningar på AOC:en.

LG 34UM95P klarar i alla fall av att sträcka inom AR och sätta svarta kanter.

Nä absolut du har rätt, jag kan bara tala för min upplevelse. Har ju AMD och en helt annan skärm, å tydligen kan det skilja rätt mycket mellan skärmar å kort

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Bildexpert 📺

Jag lade till skärmdumpar från Nvidias respektive AMDs drivrutiner över vilka upplösningar du erbjuds. Som synes är det inte mycket som passar skärmens format.