Permalänk
Medlem

Beats Solo2 Wireless

Hej,

Vill bara dela med mig om mina tankar kring denna lur.

1. Själva huvudbandet är i plast, vilket gör att det inte formar sig. Känns lite bräckligt
2. De är tunga, båda att hålla i o på huvudet
3. Jag har har medel+ huvudsize, de satt väl tajt på mig
4. Inga codecs supportas förutom SBC, det vill säga "low end"

Ljudmässigt så lät det OK+, 3.5 av 5 i betyg på ljudet.

Mycket bas, varmt o fylligt ljud.

Jag kommer inte köpa dessa, kollar istället in Sennheiser Urbanite XL Wireless. Mjukare huvudband + Apt-x codex o bättre batteritid

// Lazze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Hej,

Vill bara dela med mig om mina tankar kring denna lur.

1. Själva huvudbandet är i plast, vilket gör att det inte formar sig. Känns lite bräckligt
2. De är tunga, båda att hålla i o på huvudet
3. Jag har har medel+ huvudsize, de satt väl tajt på mig
4. Inga codecs supportas förutom SBC, det vill säga "low end"

Ljudmässigt så lät det OK+, 3.5 av 5 i betyg på ljudet.

Mycket bas, varmt o fylligt ljud.

Jag kommer inte köpa dessa, kollar istället in Sennheiser Urbanite XL Wireless. Mjukare huvudband + Apt-x codex o bättre batteritid

// Lazze

Om du ändå ska upp i prisklassen till Urbanite XL Wireless så kolla på beats studio wirless. Jag själv köpte båda för att jämföra och Beatsen var bättre med hästlängder.

Permalänk
Medlem

Jag tycker själv att Solo2 är de enda lurarna som Beats gör som är värda sitt pris, detta gäller dock de med kabel. Om du inte gillar dessa så skulle jag undvika allt som Beats gör, de brukar ha extremt färgat eller obalanserad ljud.
Svårt att gå fel med Sennheiser, de har oftast en rätt neutral ljudbild utan att låta tråkiga, och man kan räkna med väldigt bra ljud per krona.

Permalänk
Medlem

Har nu ett par Sennheiser Urbanite XL Wireless. Mycket bekvämare för mig med glasögon då de är mjukare och over ear istället för on ear. De har ingen aktiv ANC, men isolerar väldigt väl mot ljud iallafall.

Ljudkvaliteten är 4 av 5(trådlöst) - anslöt med Apt-X på en gång.

Testade att se lite film, via apt-x så lider jag inte av några latency problem vid filmtittande(dvs lipsync).

Vad det gäller täckning, så är de något sämre än Beatsen, dvs inomhus får jag 7.5m med Beatsen(genom väggar o annat), upplever att jag får 6.5-7m med dessa. Det är inte så att de tystnar, men det blir ett "blipp" innan de drar igång igen när man går för långt bort. Skall testa att öka stream-buffer lite(OSX)

De väger nog lika mycket som Beatsen, men känns inte lika tunga på skallen, kanske för att de är större yta som vikten fördelas på.

De är BT4 och kan connecta mot 2 enheter samtidigt, minne för 8 parade enheter.
Med vänlig hälsning, Lazze

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är Bluetooth-anslutningen skakig/dålig med Sennheiser Urbanite XL wireless, den skippar & glitchar när man rör dig runt. O om den är så känslig hemma i skyddad miljö, så kan man ju undra hur den funkar ute bland massa andras enheter. Så dessa lurar åker tillbaks

Med vänlig hälsning, Lazze