Lagra Cs:go film på HDD fast CS ligger på SSD:n

Permalänk

Lagra Cs:go film på HDD fast CS ligger på SSD:n

Min kompis och jag ska gö en fragmovie
Och undrar då han har cs på sin ssd så recordar den in filmen på den.
Gur gör man så att filmen hamnar på HDD:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotmosmannen:

Min kompis och jag ska gö en fragmovie
Och undrar då han har cs på sin ssd så recordar den in filmen på den.
Gur gör man så att filmen hamnar på HDD:n

Va används för program? Har ni Nvidia kort kan ni använda shadowplay i Nvidia GeForce Experience och samt välja vart det ska lagras.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk

Men vi recordar i demon så det blir en massa screen shots som sparas i csgo foldern. Hoppas ni fattar
_Undrar då om man kan få den att spara alla screenshots på en annan hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotmosmannen:

Men vi recordar i demon så det blir en massa screen shots som sparas i csgo foldern. Hoppas ni fattar
_Undrar då om man kan få den att spara alla screenshots på en annan hårddisk

Såg nu, det är ju fan rotmosmannen ( TheAndersson på TSR )

Förstår tyvärr inte vad du menar, spelar ni in via konsolen i cs? Isåfall kan jag inte hjälpa för spelar inte cs..

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotmosmannen:

Men vi recordar i demon så det blir en massa screen shots som sparas i csgo foldern. Hoppas ni fattar
_Undrar då om man kan få den att spara alla screenshots på en annan hårddisk

FYI är det sjukt onödigt och bökigt att använda sig att det inbyggda screenshotsättet som använts tidigare, använd Fraps eller dyl. istället

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Va används för program? Har ni Nvidia kort kan ni använda shadowplay i Nvidia GeForce Experience och samt välja vart det ska lagras.

AMDs version har varit lite speciell, men denna lösning ska tydligen fungera.
http://www.tdp-clan.com/forum/m/19183221/viewthread/13214129-...

Sen har AMD en lösning som visserligen är i beta:
http://raptr.com/TinyDino/news/53a362fc5dec19e628/amd-gaming-...

Ang att spela in direkt i CS. Om CS sparar allt i en "separat mapp", typ en mapp som heter "Screenshots" eller "Recording" osv (bara de är en spearat mapp, namnet spelar ingen roll), så kan du använda program som junction link magic till att länka om den mappen som programmet spara i, till HDDn.
Det funkar dock inte bra om den sparar direkt i CS "huvud mapp", då hela spelet då måste flyttas till HDD.

Permalänk

Ok trot vi ska använda fraps eller nå då. Vi lyckades fylla hela hans ssd på 10 min om man gjorde så. Men vad rekommenderar ni då för man få väll "fraps" skrivet uppe på filmen om man spelar in med det.

Permalänk
Medlem

startmovie "D:\fragmovie\Movie_1"

Byt ut till din HDD och mapp själv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Går det inte att ändra printscreen-map i alla fall? Går det inte byta mappen för inspelningen?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

startmovie "D:\fragmovie\Movie_1"

Byt ut till din HDD och mapp själv.

Om du skriver så döper du väll bara screenshotsen till det...
Sen så vill vi ha cs:go på SSD:n
Pluss det blir inte i en egen mapp.. det är det vi vill veta hur man gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotmosmannen:

Om du skriver så döper du väll bara screenshotsen till det...
Sen så vill vi ha cs:go på SSD:n
Pluss det blir inte i en egen mapp.. det är det vi vill veta hur man gör.

Alltså skriver du det commandet jag skrev i föregående post så kommer du välja att spara dina .tga filer på den angivna platsen. Annars så sparas dom endast till csgo mappen där spelet är installerat.

Annars kan du göra så att kopiera csgo mappen till den hårddisk där du vill ha bilderna sparade och starta spelet via mappen på din hårddisk, steam sparar registret så det fungerar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar