Väldig höga temperaturer enligt sensorer, bör jag vara orolig?

Permalänk
Medlem

Väldig höga temperaturer enligt sensorer, bör jag vara orolig?

Vad är detta? bör jag vara orolig?

Temperaturen ändrar sig mellan 0, 120, 60 osv lite då och då...

Permalänk

Ladda ner realtemp istället och kolla processor temperaturerna

Permalänk
Moderator
Moderator

*Rubrik redigerad.*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tack för rubriken!

Står just nu 123 Grader där Vet du vad det är? xD känns ju lite småläskigt men samtidigt konstigt med tanke på alla andra temps

Jag har en 4790k på ett Asus Z97-A

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Ladda ner realtemp istället och kolla processor temperaturerna

CPU tempsen står lite länge upp där, gissar på att det där är sensorer som sitter på mobo någonstans, men varför beter dom sig så konstigt?

Permalänk
Medlem

Inte en chans att det där är din temperatur! Då hade din dator stängt av för länge sedan.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Inte en chans att det där är din temperatur! Då hade din dator stängt av för länge sedan.

Står ju current 0 ganska ofta, men sen helt plötsligt kan den "spika" upp till typ 60 eller 120, spännande!!!

Permalänk
Medlem

Det känns spontant som att det är något som visar fel temperatur, datorn hade troligen stängts av innan annars.

Det enda jag kan tänka mig som blir så varmt på en dator är spänningsregulatorerna till processorn och på grafikkortet. Detta sker dock enbart på kraftfulla modeller när man maxar de och temperaturerna i övrigt också är höga. Det borde därför inte vara detta i ditt fall.

Permalänk
Medlem

pillade lite i bios, drog upp clocken lite på CPU, körde en 3dmark och nu ligger både temp 2 och 5 på 50 grader

Jag har ingen aning om varför, men nu är inga temps höga eller konstiga i alla fall... låser tråden...

edit: tror inte jag kan låsa tråden själv xD aja... tack för responsen!