Nvidia bundlar The Witcher 3: Wild Hunt med Geforce GTX 900-serien

Permalänk
Medlem

Jag Fick Far cry 4 med mina kort en har jag själv den andra gav jag bort till en kompis ok vid års skiftet

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Fint, men när jag köpte mitt fick man ju fel spec sheet och nu får någon annan ett gratis spel, rättvist!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Hjälpsam

Det skulle vara en fin gest om Nvidia erbjöd W3 till alla som köpt ett GTX970.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Det skulle vara en fin gest om Nvidia erbjöd W3 till alla som köpt ett GTX970.

Skulle ju vara ännu bättre om nån teknisk nisse sen visade att 3.5gb inte räcker utan spelet börjar lagga när det går över, lol.

Hade dock hellre hoppats på prissänkning av 980 med en sisådär 500kr :/
Men den biten kanske 380/390X kan fixa, för blir dom billigare och lika tysta så är det givet köp. Witcher 3 är trevligt men inte nog för att locka mig innan det steam reas.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur deras 'ubersampling' AA blir i W3, detta kommer nog kötta de flesta kort rejält. Det blir nog ganska snälla inställningar till en början för min del. GTA V först, W3 sen

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

AMD's "never settle" bundles har ofta en större mental punch än detta. Det känns som att Nvidia fortfarande har ett och annat att lära sej om marknadsföring.
Men helt klart ett riktigt trevligt mervärde. Jag kanske borde kolla in några screens då jag knappt hört talas om spelet.

Ps. Skönt att man fortfarande sluppit läsa sarkastisk dynga som: "The way 3.5 GB is meant to be used"

Vet inte, dom gångerna jag tittat på vad man får med om man köper AMD kort så är det oftast in-game pengar för F2P spel och andra liknande saker medan jag fått helt nya spel till Nvidia kort. Mitt 660 när jag köpte det fick jag inte bara på kampanj för lägre pris utan fick med Metro Last Light och 970t fick jag med FC4. Väljer hellre att få med spel, speciellt nya titlar, än att få in-game saker.

PS: Tyvärr så, om du tittar på kommentaren precis under din...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Vet inte, dom gångerna jag tittat på vad man får med om man köper AMD kort så är det oftast in-game pengar för F2P spel och andra liknande saker medan jag fått helt nya spel till Nvidia kort. Mitt 660 när jag köpte det fick jag inte bara på kampanj för lägre pris utan fick med Metro Last Light och 970t fick jag med FC4. Väljer hellre att få med spel, speciellt nya titlar, än att få in-game saker.

PS: Tyvärr så, om du tittar på kommentaren precis under din...

Det är Nvidia som bundlar prylar och in game cash, AMD bundlar spel med deras Never Settle-kampanjer: http://www.geforce.com/landing-page/free-2-play

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är Nvidia som bundlar prylar och in game cash, AMD bundlar spel med deras Never Settle-kampanjer: http://www.geforce.com/landing-page/free-2-play

http://www.geforce.com/sites/default/files-world/attachments/...

Det är väl snarare med deras budget-kort så som det dom visar i bilden dvs GTX 650.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Jag köpte mitt 970 i November, nu tycker jag faktiskt att jag har rätt till gratis Witcher 3.

Samma här. Tycker de kan ge alla med 970 ett ex av Witcher 3 som goodwill för att ha blåljugit en upp i ansiktet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Det är väl snarare med deras budget-kort så som det dom visar i bilden dvs GTX 650.

De har kört den fler gånger, gällde även för kort ovanför GTX 650: http://www.sweclockers.com/nyhet/16524-nvidia-drar-igang-gear...

Citat:

För grafikkort i Geforce GTX 650-serien ges 25 dollar i respektive speltitel – totalt 75 dollar att leka med. För Geforce GTX 660 och uppåt gäller istället 50 dollar per spel och en bonus på sammanlagt 150 dollar.

Du har blandat ihop företagen helt enkelt. Det är Nvidia som även bundlar in-game pengar och prylar. AMD kör Never Settle-bundlingar där du får välja spel. De har aldrig bundlat pengar eller prylar.

Permalänk
Medlem

Det låter ju riktigt trevligt. Det kan vara första gången någon tillverkar bundlar med något som jag själv anser vara ett toppspel. Det är åtminstone första gången jag lägger märke till något sådant och bryr mig vad jag får.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ooooh va många som köpt GTX 970 som kommer: "Men JAG ska också få det gratis! :O" för helt klart sticker det i ögonen på de som redan köpt 970.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

ett jävla otyg med bundles, 9/10 så är det helt ointressant och bara ett jävla jobb att bli av med.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Ooooh va många som köpt GTX 970 som kommer: "Men JAG ska också få det gratis! :O" för helt klart sticker det i ögonen på de som redan köpt 970.

Bryr mig inte i ryggen att andra får det som köper nya 970. De flesta som köper idag vet ju dessutom om de riktiga specarna på kortet.

Däremot är det inte helt otroligt att senare spel kommer microlagga eller inte kunna utnyttja GPU'n fullt ut. Det är inget man hade någon aning om när man köpte kortet därav borde de ge någon form av kompensation. Nej, återköp är ingen kompensation eftersom det innebär en jävla massa merjobb/irritation/tid att åtgärda (skruva ur, skicka tillbaka, beställa nytt osv). Då tycker iallafall jag att det borde utgå någon kompensation, likt de flesta andra företag skulle gjort om de blåljugit kunder upp i ansiktet, som goodwill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

hoppas witcher 3 inte blir överkörd av gta 5 nu när lanseringen ligger så nära inpå.

Haha du är rolig du, nästan 10 miljoner har spelat gta 5 medans 0 personer har spelat witcher 3.

Permalänk
Medlem

Väldigt fin tajming att man köpte ett 980 förra veckan .....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som vet om koden går att lösa in på Steam?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Någon som vet om koden går att lösa in på Steam?

Koden aktiveras på GOG.

Skickades från m.sweclockers.com