Är naturliga ljud upphovsrättsskyddat?

Permalänk
Avstängd

Är naturliga ljud upphovsrättsskyddat?

Fick en anmärkning hos YouTube på ett klipp inspelat med min Samsung Galaxy S3 2013 som inte innehåller musik eller att någon nynnar på en låt långt borta i bakgrunden. Innan jag bestrider skulle jag vilja ha hjälp att hitta det. I bestrida står det:

Citat:

Jag är medveten om att mitt YouTube-konto kan komma att stängas ned om jag skickar in bedrägliga bestridanden.

Ljudet jag påstår har stulit kommer 5 sekunder i klippet, så ni slipper titta på hela,

och för mig låter det som en biltuta eller liknande men enligt mgmdistributiondigital har jag stulit det från detta

Egentligen rätt kul men ändå ett missbruk av jagande av brott mot upphovsrättslagen som gör denna viktiga lag löjeväckande.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Solklart felaktig anmärkning, jag gissar på att nån automatisk igenkänning har gjort fel.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd

Blir att lägga in ett bestridande.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Egentligen bättre att publicera på: ryska Smotri där de verkar strunta i vad för musik folk skickar med i sina klipp.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Blir att lägga in ett bestridande.

Hur har det gått? Min erfarenhet av liknande anmälningar är att det i princip är omöjligt att bli rentvådd från anklagelser om upphovsrättsintrång, oavsett hur befängt det verkar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Avstängd

Du har rätt, inget har hänt ännu men videon får spelas men gillar inte ha anmärkning helt taget ur luften.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Du har rätt, inget har hänt ännu men videon får spelas men gillar inte ha anmärkning helt taget ur luften.

Det är nog tyvärr så att bottar som gör falska anmälningar får härja fritt utan att någon ställs till svars för detta, om innehavaren är en stor aktör som Youtube är beroende av. Du som privatperson får bara hoppas på att du inte blir manglad av systemet. Nästa gång du åker på en sån här anmälan blir ditt konto förmodligen avstängt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Avstängd

Fick ett nytt påpekande. Inte i så alvarligt ton den här gången men de där anmärkningarna börjar bli löjliga. Ett handklapp och orden I got it ägs av o2digitale

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)