Cooler Master Hyper 212 EVO och NZXT S340 Kylning

Permalänk

Cooler Master Hyper 212 EVO och NZXT S340 Kylning

Hej har tänkt att köpa en Cooler Master Hyper 212 EVO till mitt NZXT S340 chassi och undrar om man behöver köpa nya fläktar för att få en låg ljudnivå ?.
Vill även veta om ni har några tips på chassi fläktar som är tysta och passa NZXT S340.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Curlynator:

Hej har tänkt att köpa en Cooler Master Hyper 212 EVO till mitt NZXT S340 chassi och undrar om man behöver köpa nya fläktar för att få en låg ljudnivå ?.
Vill även veta om ni har några tips på chassi fläktar som är tysta och passa NZXT S340.

Min flickvän kör en sån kylare med fläkten som följer med, hennes dator är väldigt tyst. Gränsfall att man hör om den är på ibland. Rekommenderas.

Vanliga chassifläktar? Corsair AF serie, 120mm eller 140mm beroende på vad som passar i ditt chassi. Annars är Noctua också väldigt bra. Jag kör Be Quiet i mitt chassi och de hörs ingenting, mest kanske för att min CPYkylare låter som ett jetplan.

Typ http://www.inet.se/produkt/5322116/corsair-air-series-af140-q...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Min flickvän kör en sån kylare med fläkten som följer med, hennes dator är väldigt tyst. Gränsfall att man hör om den är på ibland. Rekommenderas.

Vanliga chassifläktar? Corsair AF serie, 120mm eller 140mm beroende på vad som passar i ditt chassi. Annars är Noctua också väldigt bra. Jag kör Be Quiet i mitt chassi och de hörs ingenting, mest kanske för att min CPYkylare låter som ett jetplan.

Typ http://www.inet.se/produkt/5322116/corsair-air-series-af140-q...

Okej låter bra annars om det finns någon bättre luft kylare som passar nzxt s340 (Max höjd CPU-kylar 161 mm) ?

behöver 3st 140mm, 1st 120mm .

Permalänk
Avstängd

Om du vill ha tyst och inte tänker överklocka märkvärt är EVO väldigt bra

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

hyper evo är mer prisvärd för kylningsförmågan per krona än vad dom som närmar sig 1000 kronors klassen
testade att byta ut min evo mot en h80i men det slutade med att ja gav den till en bättre behövande då den endast fungerade som en wow faktor mer än vad den gjorde nytta och fungerar relativt bra vid oc