Soundbar/högtalare för gaming/musik

Permalänk
Medlem

Soundbar/högtalare för gaming/musik

Hej!
Jag söker en jättebra soundbar eller något liknande till gaming på ps4 och lyssna på musik under 1000kr.
Kan ni hjälpa mig? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du får inte något vettigt för 1000:- utan då får precis vad du betalar för. Ska nu ha en något vettigt så får du lägga runt 5-6000kr

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Du får inte något vettigt för 1000:- utan då får precis vad du betalar för. Ska nu ha en något vettigt så får du lägga runt 5-6000kr

Ja, förstår vad du menar, tack för svar! 😊

Permalänk
Medlem

Kan lägga upp till 2000kr också, har kollat på Razer Leviathan, är den något att ha?😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Kan lägga upp till 2000kr också, har kollat på Razer Leviathan, är den något att ha?😊

http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_YSP1100_Jamo_SW410E_Hem...

http://www.blocket.se/stockholm/Sony_Soundbar_HT_CT660_med_tr...

Här har du två begagnade soundbars som kanske kan vara intressanta för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byss:

Tack för svaret, får kolla på dem, kanske blir lite dyrt😊

Permalänk
Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tänkte ha den på skrivbordet så den där är lite för stor.

Permalänk

Skulle säga 95% av alla soundbars är gjorda för att sitta under en tv och att man är 2-4m ifrån den. Du kommer att sitta alldeles för nära för att den ska fungera bra. Razer limpan du länka till verkar vara gjord för ditt ändamål. Kan dock inte uttala mig om hur den låter

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Asus Cine5 för nått år sedan.
Mycket prisvärd med tanke på vad man får och imponerande ljudbild för pengarna.
Är en viss omställning när man börjar lyssna på den och man kan mycket väl undra vad tusan man köpt.
Dock så vänjer man sig rätt snabbt och du lär inte hitta nått mer prisvärt. Dyrare saker betyder inte nödvändigtvis bättre ljud.

Om jag idag var ute efter nytt skulle jag nästan göra vad som helst för att få tag på ett till exemplar.
Enda negativa kan vara att det inte är någon sub. Jag har dock passerat den åldern och idag är det rent kristallklart ljud som gäller.

Kan dock vara svårt att få tag på en sådan i Sverige. Tror ja gav 800:- för min på Webhallen, som tyvärr inte längre säljer den.

http://www.asus.com/Multimedia/Cine5/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos 1000 | ABIT AN9 32X, nForce 590 SLI | AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB | Corsair PSU 520W | Noctua NH-U12P | Sapphire Radeon X1950PRO 256MB | | |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Skulle säga 95% av alla soundbars är gjorda för att sitta under en tv och att man är 2-4m ifrån den. Du kommer att sitta alldeles för nära för att den ska fungera bra. Razer limpan du länka till verkar vara gjord för ditt ändamål. Kan dock inte uttala mig om hur den låter

Skrivet av Niizo:

Jag köpte mig en Asus Cine5 för nått år sedan.
Mycket prisvärd med tanke på vad man får och imponerande ljudbild för pengarna.
Är en viss omställning när man börjar lyssna på den och man kan mycket väl undra vad tusan man köpt.
Dock så vänjer man sig rätt snabbt och du lär inte hitta nått mer prisvärt. Dyrare saker betyder inte nödvändigtvis bättre ljud.

Om jag idag var ute efter nytt skulle jag nästan göra vad som helst för att få tag på ett till exemplar.
Enda negativa kan vara att det inte är någon sub. Jag har dock passerat den åldern och idag är det rent kristallklart ljud som gäller.

Kan dock vara svårt att få tag på en sådan i Sverige. Tror ja gav 800:- för min på Webhallen, som tyvärr inte längre säljer den.

http://www.asus.com/Multimedia/Cine5/

Tack för svaren, tror nog razer leviathan är bäst för mig, jag sitter typ 30-40cm från skärmen.