Permalänk
Medlem

Processorn använder allt

Tjenare, har ett problem nu efter att jag nyss installerat win7 från att ha haft win 8.
När jag hade win 8 så kunde jag spela allting utan problem med 3skärmar och 2 streams på, Nu efter att jag installerat win 7 så när jag startar vilket spel somhelst går CPU användningen up på 80-90%. Utan att jag har någon stream på. Det står även att allt mitt RAM minne används på kontrollpanelen.

Med Csgo igång: http://i.imgur.com/eV58GIz.png

Specs:
Intel 4770k 3.5Ghz
Geforce GTX Titan
16Gb RAM

Permalänk
Medlem

Ligger även på 40% cpu användning när jag sitter och kollar på 1 stream. oerhört jobbigt

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du installerat rätt drivrutiner?
Processor- och RAM-användning kollar du enklast i Aktivitetshanteraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Är du säker på att du installerat rätt drivrutiner?
Processor- och RAM-användning kollar du enklast i Aktivitetshanteraren.

Om jag inte har helt fel så installerade jag den genom att klicka sök efter drivrutinen online

/Edit
Min minne användning ligger stadigt på 4Gb, det är endast processorn som spikar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betcan:

Om jag inte har helt fel så installerade jag den genom att klicka sök efter drivrutinen online

/Edit
Min minne användning ligger stadigt på 4Gb, det är endast processorn som spikar

vad har du för temperaturer på processorn? sitter och funderar på ifall din CPU throttlar ner och är därför tvungen att använda 100% cpu kraft.
Här kan du ladda ner ett program för att avläsa det. http://www.techpowerup.com/realtemp/

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

vad har du för temperaturer på processorn? sitter och funderar på ifall din CPU throttlar ner och är därför tvungen att använda 100% cpu kraft.
Här kan du ladda ner ett program för att avläsa det. http://www.techpowerup.com/realtemp/

Ligger på 45-63 grader beroende på om jag är ingame etc

Permalänk
Medlem

Har du upplevt något problem förutom att graferna i Aktivitetshanteraren stör dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Har du upplevt något problem förutom att graferna i Aktivitetshanteraren stör dig?

haha ao, så paranoid är jag inte ^^. Får FPS drops

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betcan:

haha ao, så paranoid är jag inte ^^. Får FPS drops

Det är inte så att du installerade uTorrent när du installerade om windows?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Det är inte så att du installerade uTorrent när du installerade om windows?

Nej men det var epicscale som gjorde att jag installerade win 7 ist för 8. Var trött nog på 8 med bugs osv, när epicscale installerades så sket jag i allt och skaffade 7 ist ^^

Permalänk
SpelClockers

Kolla under fliken processer i aktivitetshanteraren och se vilken process som använder CPU'n när du inte har något annat igång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Kolla under fliken processer i aktivitetshanteraren och se vilken process som använder CPU'n när du inte har något annat igång.

Ingenting, ligger på ungefär 3% vid Idle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betcan:

Ingenting, ligger på ungefär 3% vid Idle

Vad är det du tycker drar mer än det borde då?