LAN-avgift för internetcaféer ska slopas

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Alibaba123:

Haha internetcafé. Var där nog 2 ggr under hela uppväxten kring 2000-talet. Man fatta rätt snabbt att det var skönare och gratis att sitta hemma vid den stationära istället. Fattar inte hur dessa caféer inte bommat igen för gott nu vid 2015.

All har inte råd med att köpa dyra riggar, och då kan interner café var ett väldigt roligt alternativ, speciellt om man ska lana och inte orkar/kan frakta sin dator med allt vad det innebär.

Sedan körs det ständigt tävlingar på dessa ställen, Escape Gaming här i Gävle har tex. Super Smash tävling varje lördag, och sedan kör de allt från CS, LoL och fifa tävlingar varje lov och ofta på helger med priser så som mekaniska tangentbord, headset och snacks
Själv vunnit en drös med olika tävlingar genom åren där med polare, riktigt trevlig känsla istället för att dra ut på krogen eller sitta hemma och häcka i mellanåt

-skickat från mobil

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

All har inte råd med att köpa dyra riggar, och då kan interner café var ett väldigt roligt alternativ, speciellt om man ska lana och inte orkar/kan frakta sin dator med allt vad det innebär.

Sedan körs det ständigt tävlingar på dessa ställen, Escape Gaming här i Gävle har tex. Super Smash tävling varje lördag, och sedan kör de allt från CS, LoL och fifa tävlingar varje lov och ofta på helger med priser så som mekaniska tangentbord, headset och snacks
Själv vunnit en drös med olika tävlingar genom åren där med polare, riktigt trevlig känsla istället för att dra ut på krogen eller sitta hemma och häcka i mellanåt

-skickat från mobil

Med tanke på tråden om budget datorn för 3kkr till spel så tror jag det var en sak från förr. En 5 år gammal maskin kan ju spela enkla spel som CS, Wow, LoL och fifa. Om du nu ska koppla av efter jobbet, varför måste man då konka med tangentbord och vara så allvarlig att man måste ha max K/D ratio?

Håller med att tanken är god dock, är ett bra alternativ till krogen/hemma, men då baserat på social delen, inte utrustningen.

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Paddanx:

Med tanke på tråden om budget datorn för 3kkr till spel så tror jag det var en sak från förr. En 5 år gammal maskin kan ju spela enkla spel som CS, Wow, LoL och fifa. Om du nu ska koppla av efter jobbet, varför måste man då konka med tangentbord och vara så allvarlig att man måste ha max K/D ratio?

Håller med att tanken är god dock, är ett bra alternativ till krogen/hemma, men då baserat på social delen, inte utrustningen.

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Mjo har sett Linus 300$ SYW video serie, riktigt underhållande och tråden verkar definitivt intressant!

Men tror inte allt handlar om priset heller, utan även kunskapen. Av alla mina lokala vänner jag spelar med är det jag som inhandlat och byggt deras maskiner, något de inte skulle klarat själva förmodligen. Annars hade de förmodligen gått och köpt någon Acer dator från SIBA.
Så även om man har pengarna kan det vara allt från kunskap och platsytrymme med (polarn som bor i en 1.a på 34kvadrat får knappt plats med en säng och TV, som exempel).

Nu har jag aldrig gått på ett internet café på en vardag direkt, så kan inte relatera till jobb-saken. Men för bara 2 år sedan när man inte hade körkort och skulle ut till en vän 3.8mil därifrån jag bor och LAN.a så var det en jäkla pina att släpa dit datorn. Likaså när jag tåg-pendlade till Eksjö i somras förra året, då tog jag hela stationära extra burken om 15Kg + kringutrustning i 2 väskor och släpa på tåget - Då önskade jag att det fanns internet café där nere kan jag säga haha.

Men ja, överlag är det den sociala faktorn att ha kunnat dra ihop 10+ pers under samma tak och bara spela loss en hel natt på night-gibb, varit väldigt givande för högstadie+gymnasie upplevelsen. (Escape i Gävle ligger rätt över gatan från en av de större gymnasieskolorna, så brukar vara fullsatt vid lunch )

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Mjo har sett Linus 300$ SYW video serie, riktigt underhållande och tråden verkar definitivt intressant!

Men tror inte allt handlar om priset heller, utan även kunskapen. Av alla mina lokala vänner jag spelar med är det jag som inhandlat och byggt deras maskiner, något de inte skulle klarat själva förmodligen. Annars hade de förmodligen gått och köpt någon Acer dator från SIBA.
Så även om man har pengarna kan det vara allt från kunskap och platsytrymme med (polarn som bor i en 1.a på 34kvadrat får knappt plats med en säng och TV, som exempel).

*ryyser* ush, jag har sett skräck exempel på Acers "värsting spel dator med i7a (och Nvidia 630 LP kort)". Tog skiten och byggde om den åt en bekant, satte i ett gammalt 6970 kort jag hade liggande + ett PSU. Nu är den en speldator.

Förstår vad du menar dock. Men där har du ju en chans att tjäna lite $$$. Hjälp dem bygga, allt från killen i 1:an med ett Mini ITX system till de vanliga med en bra dator grund. Om inte pengar så tjänst för en gentjänst, då de säkert kan något annat (bil, redovisning, målning/taptsering, el mm) som du då kan få hjälp med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xobust:

Jag tog med mig egen mus och musmatta till inferno online förra året. Det kanske är förbjudet, men de har inte gjort någonting för att förhindra dig ifrån att koppla in egna prylar.

fast nu har jag en bra dator hemma, så internetcafén är helt onödiga för mig

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Ojj, roliga nyheter då man själv på gång att starta ett E-sports cafe!

I Skövde? Jag har länge haft samma tankar, dock inte i Skövde. Det kanske är dags nu då när avgiften slopas.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Sist jag var på internet cafe var väl 2008 när jag var på semester utomlands , skulle kolla mail etc.
Innan 2005 så brukade jag och polare spela minst 2 gånger i månaden på internetcaféer . Problemet med dessa ställen att de oftast döljer annan illegal verksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Sist jag var på internet cafe var väl 2008 när jag var på semester utomlands , skulle kolla mail etc.
Innan 2005 så brukade jag och polare spela minst 2 gånger i månaden på internetcaféer . Problemet med dessa ställen att de oftast döljer annan illegal verksamhet.

Utveckla gärna? Tror inte att man hittar någon Walter White i deras källare.

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Utveckla gärna? Tror inte att man hittar någon Walter White i deras källare.

Hahahaha ingen Walter White men andra skumma typer som gärna står på den onda sidan.

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Utveckla gärna? Tror inte att man hittar någon Walter White i deras källare.

Tja, kan ju anordna svarta spel t.ex:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar