Slutna gaming lurar ,1500kr~, 9H?

Permalänk
Medlem

Slutna gaming lurar ,1500kr~, 9H?

Tjenare.

Köpte ett par Logitec g430 för ett par dagar sen och tyckte dom hade helt ok ljud till mitt CS spelande. Men kom rätt fort på att jag skulle behöva ett par som är slutna då min AC som förmodligen kommer stå och brumma mestadels i sommar stör rätt mycket.Och dessa släppta in mycket mer ljud än mina förra Siberia som precis på gränsen fungerade i somras.

Som vanligt är 99% av kommentarerna på allt man hittar nergativa, så det slutar med att man sitter och tror att alla headsets är dåliga...

Men iaf.... Det ända jag känner ligger runt rätt prisklass hittills är: Steelseries 9H.
Men tyvärr finns det väldigt lite att läsa om dom, speciellt om man är ute efter ljudbild och sånt gällande CS^^
Så finns det nån som kan lite om dom så vore det kul med lite input!
Men även förslag på andra lurar som kan vara ett bra alternativ också!

Sökes: Slutna/Ljuddämpade, helst runt 1500 max och bra ljudbild för CS framförallt.

Har inget bra ljudkort så vore bra om det är usb ljudkort inkluderat.

Det optimala vore självklart om man hade råd med Sennheiser G4ME ZERO. Men finns det andra billigare alternativ så vore det bäst. Men är allt annat bara skit så får man kanske krypa till korset iaf.....

Permalänk
Medlem

Qpad QH90 borde väl räcka och bli över för CS?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Har övervägt dom också. Men väldigt många som skriver att dom gått sönder efter 4-6 månader på samma sätt. Så då funderade ja inte så mycket mer på dom^^ Hum...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiMP3N:

Tjenare.

Köpte ett par Logitec g430 för ett par dagar sen och tyckte dom hade helt ok ljud till mitt CS spelande. Men kom rätt fort på att jag skulle behöva ett par som är slutna då min AC som förmodligen kommer stå och brumma mestadels i sommar stör rätt mycket.Och dessa släppta in mycket mer ljud än mina förra Siberia som precis på gränsen fungerade i somras.

Som vanligt är 99% av kommentarerna på allt man hittar nergativa, så det slutar med att man sitter och tror att alla headsets är dåliga...

Men iaf.... Det ända jag känner ligger runt rätt prisklass hittills är: Steelseries 9H.
Men tyvärr finns det väldigt lite att läsa om dom, speciellt om man är ute efter ljudbild och sånt gällande CS^^
Så finns det nån som kan lite om dom så vore det kul med lite input!
Men även förslag på andra lurar som kan vara ett bra alternativ också!

Sökes: Slutna/Ljuddämpade, helst runt 1500 max och bra ljudbild för CS framförallt.

Har inget bra ljudkort så vore bra om det är usb ljudkort inkluderat.

Det optimala vore självklart om man hade råd med Sennheiser G4ME ZERO. Men finns det andra billigare alternativ så vore det bäst. Men är allt annat bara skit så får man kanske krypa till korset iaf.....

Skrivet av ronz:

Qpad QH90 borde väl räcka och bli över för CS?

Tips:

Lurarna kostar normalt vis runt 800kr, men med denna bundling på Inet så lägger man till 200kr och får med Qpad's MK-50 med Cherry MX Red brytare som annars kostar runt 650kr. Har inte provat lurarna, så kan inte utala mig mer om dom än någon annan, men de har fått bra betyg, däremot är tangenbordet guld och kan starkt rekommendera. Denna bundling är ett kap enligt mig

http://www.inet.se/produkt/v100471/qpad-qh-90-mk-50-bundling-...

Permalänk
Medlem

Det är någon som säljer Sennheiser G4ME Zero här i marknaden just nu för 900kr. Som du var intresserad utav.

Annars kan du köpa http://www.amazon.co.uk/Beyerdynamic-Custom-One-Pro-Headphone...
+
http://www.amazon.co.uk/V-MODA-BoomPro-Gaming-Headphone-Micro...

Kanske blir lite mer än 1500kr dock

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

jag brukar Rekomendera QH-90 till mina vänner då det är allt jag letat efter. Jag har inte haft ett problem med dem mer än att dem blivit smutsiga i tygen men ger bra ljud, dem har hållit (haft dem i över ett år). Jag tycker du ska överväga att köpa ett par ändå. (Jag har förövrigt inte vart sådär jätte försiktig med dem, dem har ramlat i golvet några gånger men dem har fortfarande hållit bra!)

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

AKG 550 + en separat mic om du gillar att njuta av musik ibland... Blir ju lite dyrare i och med att du får fixa med mic separat men ljudet blir markant bättre så det kan vara värt pengarna/besväret.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av SiMP3N:

Tjenare.

Köpte ett par Logitec g430 för ett par dagar sen och tyckte dom hade helt ok ljud till mitt CS spelande. Men kom rätt fort på att jag skulle behöva ett par som är slutna då min AC som förmodligen kommer stå och brumma mestadels i sommar stör rätt mycket.Och dessa släppta in mycket mer ljud än mina förra Siberia som precis på gränsen fungerade i somras.

Som vanligt är 99% av kommentarerna på allt man hittar nergativa, så det slutar med att man sitter och tror att alla headsets är dåliga...

Men iaf.... Det ända jag känner ligger runt rätt prisklass hittills är: Steelseries 9H.
Men tyvärr finns det väldigt lite att läsa om dom, speciellt om man är ute efter ljudbild och sånt gällande CS^^
Så finns det nån som kan lite om dom så vore det kul med lite input!
Men även förslag på andra lurar som kan vara ett bra alternativ också!

Sökes: Slutna/Ljuddämpade, helst runt 1500 max och bra ljudbild för CS framförallt.

Har inget bra ljudkort så vore bra om det är usb ljudkort inkluderat.

Det optimala vore självklart om man hade råd med Sennheiser G4ME ZERO. Men finns det andra billigare alternativ så vore det bäst. Men är allt annat bara skit så får man kanske krypa till korset iaf.....

Ljudet i qpad är OK men kräver lite EQ inställningar micen får man pilla lite med men helt klart godkänd. Tips är att köra hyperx cloud 2. Min rekommendation om vi inte ska gå in på ljudkort och rena musik lurar + modmic

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Game Zero är riktigt sköna. <3

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Köp några riktigt bra lurar av antingen AKG/Sennheiser eller Audio-technica med en separat mikrofon.

Permalänk
Medlem

Lite off topic.
Är det en portabel AC du använder?
Vilken modell är det isåfall och går det att sova med den igång samt kyler den bra?

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Audio-Technica ATH-M50x som jag själv använder. och sen en AntLion ModMic http://www.modmic.com/ Perfeckt kombo.

Permalänk
Medlem

Ok. Många intressanta alternativ! Men ingen som hade nå koll på just 9h lurarna?

Problemet med ZERO är att mitt ljudkort inte lär orka och tror inte usb ljudkortet ja har kan driva de heller....

Alternativen med lurar + mic köps mest från utlandet alltså eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud II

De är samma som qh-90 fast med mer tillbehör, och nu med USB som valmöjlighet.

http://www.inet.se/produkt/6607438/hyperx-cloud-ii-gaming-hea...

Dom kan du även välja om du vill ha dem öppna eller slutna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiMP3N:

Ok. Många intressanta alternativ! Men ingen som hade nå koll på just 9h lurarna?

Problemet med ZERO är att mitt ljudkort inte lär orka och tror inte usb ljudkortet ja har kan driva de heller....

Alternativen med lurar + mic köps mest från utlandet alltså eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag driver mina Zero med det inbyggda ljudkortet i mitt moderkort utan problem.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaddey:

Lite off topic.
Är det en portabel AC du använder?
Vilken modell är det isåfall och går det att sova med den igång samt kyler den bra?

Yes en portabel AC som ja köpte i somras. Tyvärr står den i källaren just nu och kommer inte ihåg märke. Tyvärr så låter den lite för mycket för att sova med och klarar i princip bara att hålla värmen nere runt 22-24 grader beroende på värmen ute. Men att den avfuktar samtidigt gör att det blir en gudomlig skillnad iaf! Kostade runt 4000 på Elkedjan, tänkte köpa en värre modell men tyvärr va den slut så fick ta det som fanns om ja inte ville vänta till "nästa sommar"^^