Permalänk

kylare utan bakplåt

Jag letar efter en kylare utan bakplåt som får plats på mitt moderkort, Jag vill inte ta ut moderkortet för att få fast kylaren. (msi z97s sli plus socket 1150). Helst vill jag ha kylare ifrån webhallen eller en butik som billig leverera produkten till närmaste ica affären.
Jag har en intel i5 4690k och jag vill få den att komma upp till 4.4 ghz

Permalänk
Medlem

En 212 evo bör väl duga. Har inte koll på om den ska ha bakmontering

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

En 212 evo bör väl duga. Har inte koll på om den ska ha bakmontering

Skickades från m.sweclockers.com

jag vill helst ha en kylare utan bakmontering, jag orkar inte att ta tu mitt moderkort igen, det är alldeles för plågsamt att ta loss alltihop igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av noneexistance:

Jag letar efter en kylare utan bakplåt som får plats på mitt moderkort, Jag vill inte ta ut moderkortet för att få fast kylaren. (msi z97s sli plus socket 1150). Helst vill jag ha kylare ifrån webhallen eller en butik som billig leverera produkten till närmaste ica affären.
Jag har en intel i5 4690k och jag vill få den att komma upp till 4.4 ghz

Skrivet av noneexistance:

jag vill helst ha en kylare utan bakmontering, jag orkar inte att ta tu mitt moderkort igen, det är alldeles för plågsamt att ta loss alltihop igen

vad har du för chassi?

Permalänk

ett otroligt gammalt atx chassis, moderkortet nås enbart från en sida

Permalänk

Artic Cooler freezer 7

Permalänk
Skrivet av noneexistance:

ett otroligt gammalt atx chassis, moderkortet nås enbart från en sida

Då blir det en lite lättare modell, läs sämre kylförmåga. Kylarna som följer med Intelproppar monterar man utan bakplåt.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

jag behöver en kylare som är bättre än stock kylaren, annars är du ju ingen ide att ens byta kylare
ni får länka mig till de produkter som säljs just nu

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Artic Cooler freezer 7

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/103542-arctic...
är det den här kylaren som du snackar om

Permalänk

Ja det är den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noneexistance:

jag behöver en kylare som är bättre än stock kylaren, annars är du ju ingen ide att ens byta kylare
ni får länka mig till de produkter som säljs just nu

För att kunna överklocka så högt som du vill kommer det nog krävas en kylare med bakplåt. Tyvärr är det typ stockkylaren eller liknande kylnivå som gäller om du inte kan skruva av moderkortet.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Skrivet av HallonsyltarN:

För att kunna överklocka så högt som du vill kommer det nog krävas en kylare med bakplåt. Tyvärr är det typ stockkylaren eller liknande kylnivå som gäller om du inte kan skruva av moderkortet.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/103542-arctic...

men hur mycket kan jag få ut med den här

Permalänk

För att nå dina mål desvärre 4.4ghz tror jag det blir nödvändigt med en bättre kylare men då innebär även det att ta loss moderkortet och sätta in backplaten. Det gör du bara en gång sen är den på plats. Det är värt det imo.

Permalänk

Beroende på vilket chip du har och hur mycket volt den behöver svårt att säga. Men jag tror 4.4 blir för varmt för den kylaren. Snarare 4 - 4.1

Permalänk

jag orkar inte att ta loss mitt moderkort igen. det värsta av allt var ju 24 pin connector,det tog så mycket kraft för att få fast den utan att förstöra moderkortet. anledningen att jag vill överclocka är just att jag får alldeles för låga fps i rome 2 och attila

Permalänk

Så ta hjälp av någon och lossa inte 24 pin så kan du säkert lätt slida under backplaten utan att behöva lossa den.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Så ta hjälp av någon och lossa inte 24 pin så kan du säkert lätt slida under backplaten utan att behöva lossa den.

problemet är just att mitt chassis är så trångt. det är så svårt att komma åt moderkortet underifrån utan att ta loss 24 pins anslutningen. det skulle vara mycket lättare om den där 24 pins anslutningen inte skulle vara så krångligt att få fast. Jag känner ingen som skulle kunna göra detta åt mig.

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

då blir det den här då.
tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av noneexistance:

då blir det den här då.
tack för hjälpen

Annars finns denna

https://www.inet.se/produkt/5322073/cooler-master-tx3-evo

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/146386-arctic...

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

jag ska nog vänta med beställningen fram tills imorgon, jag ska gå lägga mig nu. men fortsätt posta era förslag

Permalänk
Medlem

Ledsen att behöva säga det men tycker du det är jobbigt att få loss en strömkabel så tror jag inte riktigt att överklockning är något för dig då det är oftast kräver flera timmar mer tester och omstarter.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Ledsen att behöva säga det men tycker du det är jobbigt att få loss en strömkabel så tror jag inte riktigt att överklockning är något för dig då det är oftast kräver flera timmar mer tester och omstarter.

jag har inget emot att sitta flera timmar framför dator, men jag gillar inte att pyssla så mycket med moderkortet, då jag nyligen satte in ett nytt moderkort i datorn. jag har fått nog av att ta loss moderkortet och sen montera fast det igen.

Permalänk

en till fråga, ska man använda kylpastan som följer med eller är det bättre att använda den som jag har hemma arctic silver 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av noneexistance:

en till fråga, ska man använda kylpastan som följer med eller är det bättre att använda den som jag har hemma arctic silver 5

Det gör bara marginell skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com