Samsung slår förbeställningsrekord med Galaxy S6 och S6 Edge

Permalänk
Medlem

Jag måste ju vara tråkigaste mobilköparen ever. Jag köper bara nexus. Jag är kräsen också. Nexus 6 blev för stor och för dyr. Så jag sitter här med min snortrimmade nexus 5 som kör alla root appar som automatiserar alla vardagliga saker, gör allt som jag vill ha de och är så där tråkigt stabil som en Samsung aldrig skulle vara. Allt är minimalistisk uträknat och allt flyter framför allt. Backuper sker automatiskt i bakgrunden och app data synkas till min shield, så jag alltid har min data nära mig där jag behöver den.

De är svårt att vara nörd för man rutar in sig lite men de är nåt som jag är okej med för hellre saker på mitt sätt än följa med i strömmen av döda köptorskar som hoppar om samsung säger till. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Jag måste ju vara tråkigaste mobilköparen ever. Jag köper bara nexus. Jag är kräsen också. Nexus 6 blev för stor och för dyr. Så jag sitter här med min snortrimmade nexus 5 som kör alla root appar som automatiserar alla vardagliga saker, gör allt som jag vill ha de och är så där tråkigt stabil som en Samsung aldrig skulle vara. Allt är minimalistisk uträknat och allt flyter framför allt. Backuper sker automatiskt i bakgrunden och app data synkas till min shield, så jag alltid har min data nära mig där jag behöver den.

De är svårt att vara nörd för man rutar in sig lite men de är nåt som jag är okej med för hellre saker på mitt sätt än följa med i strömmen av döda köptorskar som hoppar om samsung säger till. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Då ligger vi på ungefär samma nivå, men jag kör med min gamla iPhone 4S. Tycker de nya är alldeles förstora..
Hoppas på nästa generation, där det är sagt att det ska komma en mindre variant. Då eventuellt blir det kanske ett nyköp.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag tycker att priserna på nya mobiler är helt sjuka.

Kommer förmodligen köpa en Xiaomi Mi5 när den släpps för att följer dom sin pristrend så kommer den mobilen ligger på runt 4-5K som är smärtgränsen för mig och då får jag samtidigt en mobil som konkurrerar med en Samsung eller en Sony.

Permalänk
Skrivet av tRevz:

Rätt gjort så kan ju icke utbytbart batteri ge en väldigt mycket bättre konstruktion på mobilen, men överlag helst utbytbart ändå. Mest besviken blev jag dock på _sämre_ (sett till mAh, då) batteri och glasbaksida :/
Verkar lite roligt också från vissa tester, 3dmark tex, där den får ibland extremt lågt betyg.. eftersom den verkar klocka ner sig själv då den blir för varm. Ironi med hela qualcomm grejen och "överhettning" på deras chip.
Annars finns det ju mycket grymt i den, LPDDR4, och speciellt det nya flashminnet som ska vara en rejäääääl uppgradering mot allt annat som finns ute just nu.
Blir intressant med mer omfattande tester senare!

Jasså? Alla tester jag har läst har den slagit qualcomm med marginal. Värt att ta en närmare titt på.

Permalänk
Avstängd

10 tusen. Nä vänta.

Permalänk
Medlem

Hade varit bra om den var vattentät som S5. Som många andra här tänker jag också sitta och gråta över saknaden av SD slot. Men batteri bryr jag mig inte om. Jag går aldrig med ett extra i fickan. Och börjar batteri ta slut så stänger man bara av wifi och mobil data, så håller sig mobilen i flera timmar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Och alla klagar på Apple.....

De e lugnt, alla klagar på Samsung med, men nu handlar ju den här nyheten om samsung så där hur inte diskussioner om samsung hemma, för det får du läsa i en Apple tråd 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Men har du kollat in Samsung Galaxy A3 eller A5? De är lite mer budgetmobiler men ändå mycket höga prestanda.

jo men tyvärr lider de också av galet höga priser för det man får, oneplus one med mindre skärm skulle varit otroligt intressant!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

jo men tyvärr lider de också av galet höga priser för det man får, oneplus one med mindre skärm skulle varit otroligt intressant!

Är en stolt ägare av en OnePlus One och måste säga att det är en riktigt bra mobil för pengarna. Det är ju lite ironiskt att Samsung Galaxy s6 kommer med inte så mycket bättre prestanda på deras "nya" mobil och ska ha ca 7000 kr för den medans OnePlus One endast kostar 2900 kr och OnePlus Two kommer även inom kort för en billig slant. Satsa på en OnePlus One eller Two det är super värt!

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

Är en stolt ägare av en OnePlus One och måste säga att det är en riktigt bra mobil för pengarna. Det är ju lite ironiskt att Samsung Galaxy s6 kommer med inte så mycket bättre prestanda på deras "nya" mobil och ska ha ca 7000 kr för den medans OnePlus One endast kostar 2900 kr och OnePlus Two kommer även inom kort för en billig slant. Satsa på en OnePlus One eller Two det är super värt!

Vet tyvärr inte om jag fixar skärmstorleken för min Nexus 5 är precis så jag kan använda den med en hand

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Fattar ärligt talat inte varför folk köper så pass dyra mobiler om det inte rör sig om statusprylar. En välutrustad dator förstår jag absolut, men en telefon?? Ringer, SMSar, surfar o använder nån app....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Fattar ärligt talat inte varför folk köper så pass dyra mobiler om det inte rör sig om statusprylar. En välutrustad dator förstår jag absolut, men en telefon?? Ringer, SMSar, surfar o använder nån app....

Jag använder aldrig min mobil till att ringa med och inte heller sms allt jag använder min mobil till är att använda internet och whatsapp och spela.

Sen så tycker jag att 5,7 tum är för lite då jag använder mig av tab 3 8 tum, och ja den får plats i min ficka.

Så fort mobilen kommer till media markt så ska jag kolla vad den går för.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Skulle tänka mig att betala detta för nästa Note om den är vattentätt/rugged.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Jag använder aldrig min mobil till att ringa med och inte heller sms allt jag använder min mobil till är att använda internet och whatsapp och spela.

Sen så tycker jag att 5,7 tum är för lite då jag använder mig av tab 3 8 tum, och ja den får plats i min ficka.

Så fort mobilen kommer till media markt så ska jag kolla vad den går för.

Du lär ju har världens största ficka skräddarsydd lr?

Permalänk
Avstängd

10721a;15280313]Du lär ju har världens största ficka skräddarsydd lr? :)[/QUOTE]

Jag gick in till en affär och testa jätte många tills jag hitta ett par som min mobil fick plats.

Om folk klagar på att mobilen är för stor gör som jag gjorde!

Köp ett par byxor med större ficka så får mobilen plats varför ska mobilen anpassa efter byxor men varför inte tvärtom.

Dold text
Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815