Battlefield: Hardline i lägre upplösning på Xbox One än Playstation 4

Permalänk
Inaktiv

hehehe o jag som tycker 1920x1080 är irriterande låg upplösning, man ser verkligen hur pixlarna rör sig när det gäller något långt bort..

1280x720 kunde man godkänt när man spelade first gen counterstrike och quake 3, men det var väl nästan 15 år sedan..

Permalänk
Medlem

wow. such next gen. many pixels

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av anon56869:

hehehe o jag som tycker 1920x1080 är irriterande låg upplösning, man ser verkligen hur pixlarna rör sig när det gäller något långt bort..

1280x720 kunde man godkänt när man spelade first gen counterstrike och quake 3, men det var väl nästan 15 år sedan..

1080p är ju rätt standard. Sitter på 1080p och ser inte några vassa pixlar på texten här i feber.se (okej, lite). Hade anti alias vart lika bra som med texten här så hade man nog knappt sett det heller. Beror mycket på densiteten såklart. 1080p på en smartphone VS en 1080p projektor.. man kan inte säga att 1080p suger om man inte tar till hur stor skärmen är, eller?

Permalänk
Medlem

Även om konsol aldrig, enligt mig, kommer matcha PC måste ni inse att Konsollerna fortfarande är nya. När 360 kom ut var det inte en särskilt stor förbättring i grafik eller prestanda gentemot Xbox... ett? (vettefan vad jag ska kalla 1st-gen Xbox.)

Förbättringarna lär komma!

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Vill jag spela seriöst sätter jag mig vid min dator och 1440p skärm (1080 är så 2010).
Vill jag bara spela Walking dead, rayman med frun eller liknande så sätter jag mig vid min Xone. Det fungerar ypperligt till vad jag köpt den till
Skönt att upplösningen inte spelar nån roll för mig på konsolen.

1440p känns sååå väldigt 2014. Mindre än 2160 med G-sync är smärtsamt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danieleet:

Någonting jag alltid har funderat över är varför dem inte säljer konsoler med olika prestanda? T.ex en med nuvarande prestanda för 4000, en med bättre för 6000, en ännu bättre för 8 och tillslut en för cirka 10-12?

Någon som är tillräckligt insatt för o besvara denna fråga?:)

Det skulle ta bort en av de största fördelarna med just konsolerna.

Att utvecklarna inte behöver bry sig om mer än en enda konfiguration.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

För det är sååååå stor skillnad på 720p vs 900p också... skillnaden är knapp märkbar om man sitter vid normal titt avstånd.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Fast man ser ju i videon att han har runt 70fps på medium med interna?

En 7850k kan hålla vad en Xbone kan hålla med andra ord.

Edit: förstår nu, jag formulerade det kanske lite knasigt.
Inte ens ett diskret grafikkort behövs utan ett 7850k APU kan ju det menade jag.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

För det är sååååå stor skillnad på 720p vs 900p också... skillnaden är knapp märkbar om man sitter vid normal titt avstånd.

Ja det är det !
Och att påstå att det knappt är märkbart är ju bara befängt.
Varför tror du att det blir så stora diskussioner kring just upplösning på våra så kallade "nextgen" konsoler om det inte vore märkbart?

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Ja det är det !
Och att påstå att det knappt är märkbart är ju bara befängt.
Varför tror du att det blir så stora diskussioner kring just upplösning på våra så kallade "nextgen" konsoler om det inte vore märkbart?

Men sluta.

Som att bråka om lön... Varför skulle man vilja ha mer betalt när man kan få mindre betalt? du är ju helt knasig...

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Skrivet av Musketör:

Men sluta.

Som att bråka om lön... Varför skulle man vilja ha mer betalt när man kan få mindre betalt? du är ju helt knasig...

Med det menar du ?

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Är det bara jag som blir illamående av att spela spel 720? (åksjuka)

Ja något så fruktansvärt! Jag låg och spydde nätterna långa på C64 och Amiga tiden, sen fortsatte jag och kaskadspy genom hela 90-talet på allt från min Amiga 1200, SNES, PSX etc till Pentium 3 maskinerna kom, började bli orolig men kämpade mig igenom stora delen av tidiga 2000-tal med att stoppa en strumpa i munnen sedan använda el-tape för att hålla allt nere. Helt oförstående av att det var de låga upplösningarna som var boven så har jag år efter år kaskadspytt tills jag testade en 1920x1080 skärm, pang så försvann 25 års av konstant kräkande, vilken lättnad...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av som99:

Ja något så fruktansvärt! Jag låg och spydde nätterna långa på C64 och Amiga tiden, sen fortsatte jag och kaskadspy genom hela 90-talet på allt från min Amiga 1200, SNES, PSX etc till Pentium 3 maskinerna kom, började bli orolig men kämpade mig igenom stora delen av tidiga 2000-tal med att stoppa en strumpa i munnen sedan använda el-tape för att hålla allt nere. Helt oförstående av att det var de låga upplösningarna som var boven så har jag år efter år kaskadspytt tills jag testade en 1920x1080 skärm, pang så försvann 25 års av konstant kräkande, vilken lättnad...

Hahaha =P

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det skulle ta bort en av de största fördelarna med just konsolerna.

Att utvecklarna inte behöver bry sig om mer än en enda konfiguration.

Ja men om man väljer ut ungefär 4 stycken modeller tänker jag, exempelvis gtx 760 770 780 780ti, så kan det väl ändå inte vara så svårt att anpassa spelen efter just dessa modeller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Musketör:

Men sluta.

Som att bråka om lön... Varför skulle man vilja ha mer betalt när man kan få mindre betalt? du är ju helt knasig...

du måste vara en klippa på löneförhandlingar va ?

720 vs 900 upplösning är skit samma vid rörelse
båda kommer att se identiska ut på tvn för dom flesta.

varför?
för att dom flesta LCD LED tv apparaterna folk sitter med när som spelar Xbox eller PS4 bara har runt 300 linjers rörelseupplösning vid game mode.
det är där skon klämmer just nu.

ni som däremot kör på en plasma tv kommer nog att märka tydligare skillnad mellan dom två.
plasma tvs kan visa 1080 linjer hela tiden.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

du måste vara en klippa på löneförhandlingar va ?

720 vs 900 upplösning är skit samma vid rörelse
båda kommer att se identiska ut på tvn för dom flesta.

varför?
för att dom flesta LCD LED tv apparaterna folk sitter med när som spelar Xbox eller PS4 bara har runt 300 linjers rörelseupplösning vid game mode.
det är där skon klämmer just nu.

ni som däremot kör på en plasma tv kommer nog att märka tydligare skillnad mellan dom två.
plasma tvs kan visa 1080 linjer hela tiden.

hmm, sugen på att dela med dig mer info om det där? länkar etc?

Permalänk

Kan ju tycka att det är bra att åtminstone någon prioriterar 60FPS.
Att man inte får höra om dessa "cinematic" 30 FPS och hur de strävade efter en känslan som man hittar i die hard filmerna.

Men jag är glad att jag skaffade PC. PS4/XO borde ha kommit ca 3 år tidigare med den hårdvaran som de har..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

För det är sååååå stor skillnad på 720p vs 900p också... skillnaden är knapp märkbar om man sitter vid normal titt avstånd.

Sant. Men skillnaden mellan 720/900 och 1080 med en skärm som har just 1080p, så är den enorm, då du får bort suddigheten och får skärpa i bilden.
Och de flesta TV idag, kör just 1080p, vilket gör att de verkligen borde klara det för att vara optimala.

Skrivet av Whaleboobs:

1080p är ju rätt standard. Sitter på 1080p och ser inte några vassa pixlar på texten här i feber.se (okej, lite). Hade anti alias vart lika bra som med texten här så hade man nog knappt sett det heller. Beror mycket på densiteten såklart. 1080p på en smartphone VS en 1080p projektor.. man kan inte säga att 1080p suger om man inte tar till hur stor skärmen är, eller?

Håller med dig. Jag tycker inte dessa konsoler måste ha 1440p @ 120Hz med max prestanda (gå och köp en PC ffs), utan att standarden för TV idag är just 1080p. De maskiner som då ska användas primärt till en TV, bör då vara prestanda och inställnings optimerade för just den upplösningen. Förr gjorde det inte så mycket, då TVna hade så usel upplösning och skärpa, samt att dessa pixlar inte var exakta, men när nu FullHD TV står i varje hem, med 60-200Hz, med exakt 1920x1080 pixlar, så spelar det roll.

Och 1080p räcker låååånga vägar för en TV i 40-60", då du inte sitter 0,5-2m från den som folk gör med en PC skärm. Därför ser du inte "pixlarna" på samma sätt när du sitter 5-10 meter från den.

Skrivet av GaMeR2K5:

Det skulle ta bort en av de största fördelarna med just konsolerna.

Att utvecklarna inte behöver bry sig om mer än en enda konfiguration.

Att ha 2 st enheter, vars enda skillnad är ren grafikprestanda skulle inte vara så svårt. De gör ju redan det, XBone och PS4. Det blir värre när de ska ha 3-4-osv var dock. Sen måste det vara mer h. att göra en till PS3, än att göra fler "PC portar" där du kan köra med samma kod, samma mängd RAM osv, men bara skruva upp och ner grafiken. PC spel har kunnat detta länge, så det bör inte vara så svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

720 vs 900 upplösning är skit samma vid rörelse
båda kommer att se identiska ut på tvn för dom flesta.

varför?
för att dom flesta LCD LED tv apparaterna folk sitter med när som spelar Xbox eller PS4 bara har runt 300 linjers rörelseupplösning vid game mode.
det är där skon klämmer just nu.

ni som däremot kör på en plasma tv kommer nog att märka tydligare skillnad mellan dom två.
plasma tvs kan visa 1080 linjer hela tiden.

Det är riktigt att LCD (eg all sample-and-hold baserad displayteknik) i normalfallet upplevs tappa skärpa i rörelser (som för ett specifikt test kan observeras som 300 linjers horisontell upplösning).

Däremot är det väldigt inkorrekt att påstå att det skulle göra att man, i rörelser, inte skulle se skillnad mellan två uppsättningar realtidsrenderad grafik - så fort renderingsupplösningen överstiger 300 linjer. Ett fall av att dra alldeles för långt gående slutsatser baserat på bristande teori.

Det är i de flesta fall rätt stor skillnad på 720p och 900p, även på en "vanlig LCD". AA-metoderna är inte perfekta och den "pixel crawl" och andra fulheter som typiskt uppstår i realtidsgrafik har en "vanlig LCD" inga som helst problem att visa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Du tycker inte att du överreagerar lite, eller rent ut sagt är väldigt patetisk?
Om inte, drick lite vatten och lägg dig och vila ett tag.

Konsolerna är patetiska. Samma med människor som försvarar skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ja något så fruktansvärt! Jag låg och spydde nätterna långa på C64 och Amiga tiden, sen fortsatte jag och kaskadspy genom hela 90-talet på allt från min Amiga 1200, SNES, PSX etc till Pentium 3 maskinerna kom, började bli orolig men kämpade mig igenom stora delen av tidiga 2000-tal med att stoppa en strumpa i munnen sedan använda el-tape för att hålla allt nere. Helt oförstående av att det var de låga upplösningarna som var boven så har jag år efter år kaskadspytt tills jag testade en 1920x1080 skärm, pang så försvann 25 års av konstant kräkande, vilken lättnad...

Någon som gått igenom det jag gått igenom! :'(

Nej men seriöst så är det någonting som gör att jag alltid upplever åksjuka när jag spelar fps på konsoler. Jag blir typ snurrig, disorienterad och illamående. Kanske är latencyn eller det att man styr med spakar.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Kanske för att det just var nästa generation av spelkonsoll?

Och det är speltillverkarna som sätter standarden, konsollen kan spotta ut 1080P@60FPS.

Skrivet av Söderbäck:

Johoo då. Next gen kommer garanterat klara av 1080p. Men det är väl några år kvar tills de släpps ;).
Både current gen xbone och ps4 klarar 1080p. Likaså klarade faktiskt de äldre konsolerna 360 och ps3 av både hög upplösning och hög framerate. Det är speltillverkarna som väljer att skruva upp grafiken i spelen som gör att spelen inte rullar i högre upplösningar.
Så att säga att konsolerna inte klarar av det stämmer faktiskt inte.

Fast nae nu hittar du bara på. Hög upplösning och hög framerate? Skulle du kunna länka en video på det? Jag tror dig inte det minsta.

Jasså dom klarar 1080? Du har kanske missat att den här tråden handlar om att dom inte gör det.
Och det gjorde dom inte ens vid release. När dom kallade det "next gen".
Och grafiken är dessutom nedskruvad jämfört med pc. Inte uppskruvad.

Jag förstår verkligen inte vad du sitter och försvarar

Permalänk
Skrivet av carll:

Jo det är skit att spela på konsol. Punkt slut

Många som inte håller med. Punkt slut. Jag tycker de tär roligt att spela på både dator och konsol. Vissa spel gör sig absolut bättre på dator, men det är många som funkar på konsol också. Även FPS när man vant sig vid att styra med kontroll. Det blir annorlunda, men det funkar. Med kontroll tycker jag det är helt okej att köra förstapersonsspel som går i 30 FPS, så länge bildfrekevensen håller sig stabil. Visst, det hade varit fint med 60 FPS eller mer, men det funkar.Alla kanske inte håller med, men det är många som är glada för att spela på konsoll. Jag har i alla fall skoj med min PS4 på kvällarna och det är enkelt att komma igång med gruppchat eftersom det är inbyggt. Mindre meck, mer spel. Inte alls skit.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av carll:

Fast nae nu hittar du bara på. Hög upplösning och hög framerate? Skulle du kunna länka en video på det? Jag tror dig inte det minsta.

Jasså dom klarar 1080? Du har kanske missat att den här tråden handlar om att dom inte gör det.
Och det gjorde dom inte ens vid release. När dom kallade det "next gen".
Och grafiken är dessutom nedskruvad jämfört med pc. Inte uppskruvad.

Jag förstår verkligen inte vad du sitter och försvarar

Nja. Spelen som släpps fungerar ofta inte i 1080p på konsol. Men det är inte samma sak som att konsolen inte skulle kunna leverera 1080p och/eller 60hz.
Det nyheten för denna tråd handlar om är inte konsoler eller deras begränsningar utan om ett spel och dess begränsningar. Det beror enkom på att utvecklarna av spelet inte har prioriterat upplösning. Konsolen klarar att spotta ur sig högre upplösning om nu bara spelutvecklarna prioriterar detta. Men då får man skruva ner grafiken en del.

Här nedan är en lista på PS3spel och deras upplösningar. Finns spel till både xbone och ps4 som också går i 1080p. Det hade inte varit möjligt om konsolen inte hade klarat av att leverera 1080p.
https://forum.beyond3d.com/threads/list-of-rendering-resoluti...

Alltså, om du nu har starka känslor över 1080p så rikta din ilska mot spelutvecklarna. Konsolen klarar av höga upplösningar, men det kommer inte till användning om inte spelutvecklarna tar tillvara på den delen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Konsolerna är patetiska. Samma med människor som försvarar skiten.

En extremist! Vad underhållande!
Själv har jag ingen konsol (spelar i 1440 ~144fps) men ser såklart att det finns ett område för konsoler. Men förstår om andra vill ha en konsol istället för en PC (kostnad och enklare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nja. Spelen som släpps fungerar ofta inte i 1080p på konsol. Men det är inte samma sak som att konsolen inte skulle kunna leverera 1080p och/eller 60hz.
Det nyheten för denna tråd handlar om är inte konsoler eller deras begränsningar utan om ett spel och dess begränsningar. Det beror enkom på att utvecklarna av spelet inte har prioriterat upplösning. Konsolen klarar att spotta ur sig högre upplösning om nu bara spelutvecklarna prioriterar detta. Men då får man skruva ner grafiken en del.

Här nedan är en lista på PS3spel och deras upplösningar. Finns spel till både xbone och ps4 som också går i 1080p. Det hade inte varit möjligt om konsolen inte hade klarat av att leverera 1080p.
https://forum.beyond3d.com/threads/list-of-rendering-resoluti...

Alltså, om du nu har starka känslor över 1080p så rikta din ilska mot spelutvecklarna. Konsolen klarar av höga upplösningar, men det kommer inte till användning om inte spelutvecklarna tar tillvara på den delen.

Hahaha det är som att säga att min 10 år gamla burk skulle vara väl lämpad för dagens spel. Bara man skruvar om inställningarna i spelet lite.
För i Windows så klarar den ju faktiskt att ha 1080 upplösning.!...

Och nej jag tänker verkligen inte rikta min ilska mot spelutvecklarna. Självklart utvecklar dom spelen efter konsolerna och deras värdelösa hårdvara, det är inget konstigt.
Jag tycker dom gör rätt som drar ner upplösningen för att hålla 60fps.

MEN.. Att det ska behövas.... Haaaaaha.
Pinsamt. Det är 2015. På väg mot mer krävande spel som kommer optimeras till konsol.
Det är ju också detta fenomen som gör spelen så otroligt dåliga till pc ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

En extremist! Vad underhållande!
Själv har jag ingen konsol (spelar i 1440 ~144fps) men ser såklart att det finns ett område för konsoler. Men förstår om andra vill ha en konsol istället för en PC (kostnad och enklare).

Lätt!
Alltid hatat skiten. Speciellt nu senaste åren då Pc spelen släppts katastrofalt dåligt och buggigt.
Jag kan också förstå enkelheten. Men mycket billigare blir det faktiskt inte

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av carll:

Hahaha det är som att säga att min 10 år gamla burk skulle vara väl lämpad för dagens spel. Bara man skruvar om inställningarna i spelet lite.
För i Windows så klarar den ju faktiskt att ha 1080 upplösning.!...

Och nej jag tänker verkligen inte rikta min ilska mot spelutvecklarna. Självklart utvecklar dom spelen efter konsolerna och deras värdelösa hårdvara, det är inget konstigt.
Jag tycker dom gör rätt som drar ner upplösningen för att hålla 60fps.

MEN.. Att det ska behövas.... Haaaaaha.
Pinsamt. Det är 2015. På väg mot mer krävande spel som kommer optimeras till konsol.
Det är ju också detta fenomen som gör spelen så otroligt dåliga till pc ofta.

Ja det där kan man tycka vad man vill om. Jag har inga invändningar kring ovanstående ;).
Men så fungerar det.

Hade konsolerna haft 40% kraftigare grafikkrets så hade du inte sett 40% högre FPS i spelen utan ungefär samma FPS men mer ögongodis. Det var ju vad som hände nu när senaste generationens konsoler kom. Mer kraft för grafiken, och den extra kraften har av spelutvecklarna lagts på snyggare grafik, inte att gå upp till full HD. Spelhusen prioriterar ögongodiset eftersom att marknaden väljer att köpa produkter efter de kriterierna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

BRA uttalande av Visceral Games så folk vet vad som kommer! En sådan ärlighet känns sällsyn.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Hahaha det är som att säga att min 10 år gamla burk skulle vara väl lämpad för dagens spel. Bara man skruvar om inställningarna i spelet lite.
För i Windows så klarar den ju faktiskt att ha 1080 upplösning.!...

Och nej jag tänker verkligen inte rikta min ilska mot spelutvecklarna. Självklart utvecklar dom spelen efter konsolerna och deras värdelösa hårdvara, det är inget konstigt.
Jag tycker dom gör rätt som drar ner upplösningen för att hålla 60fps.

MEN.. Att det ska behövas.... Haaaaaha.
Pinsamt. Det är 2015. På väg mot mer krävande spel som kommer optimeras till konsol.
Det är ju också detta fenomen som gör spelen så otroligt dåliga till pc ofta.

Tänk på vad du betalar för konsollen, köp valfri dator för samma peng inklusive ett operativsystem och någon form av styrsätt så ska du se att det inte blir mycket mer ögongodis eller fps.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB