Köpråd - hörlurar för musik

Permalänk
Medlem

Köpråd - hörlurar för musik

Hej.

Har ett stort presentkort på elgiganten (suck) och budget för lurarna ligger runt 1500. Kan gå upp någon hundralapp och absolut ner någon.

Har dålig koll på vad som är prisvärt, men förstår att de omåttligt populära Dr.Dre lurarna är något jag borde passa mig ifrån? Intrycket jag fått av dem är att de har samma prestanda som många andra billigare varianter, alltså att jag betalar för extra för ingenting. Har jag rätt i detta påstående? Sennheisers lurar verkar dock ha fått mycket bra kritik, även Boses.

Länka gärna lite schysta lurar eller ge mig tips, och tyvärr måste det som sagt vara ifrån elgiganten.

Mvh Marcus

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tänkte du lyssna på musik i mobilen eller hemma? Alltså: Kommer du att koppla lurarna till något litet och batteridrivet (och i så fall vad), ska lurarna vara någotsånär smidiga att ta med sig, kunna förvaras i en väska utan att paja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av datamacke:

Hej.

Har ett stort presentkort på elgiganten (suck) och budget för lurarna ligger runt 1500. Kan gå upp någon hundralapp och absolut ner någon.

Har dålig koll på vad som är prisvärt, men förstår att de omåttligt populära Dr.Dre lurarna är något jag borde passa mig ifrån? Intrycket jag fått av dem är att de har samma prestanda som många andra billigare varianter, alltså att jag betalar för extra för ingenting. Har jag rätt i detta påstående? Sennheisers lurar verkar dock ha fått mycket bra kritik, även Boses.

Länka gärna lite schysta lurar eller ge mig tips, och tyvärr måste det som sagt vara ifrån elgiganten.

Mvh Marcus

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/MOMENTUM/...

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Skrivet av datamacke:

Hej.

Har ett stort presentkort på elgiganten (suck) och budget för lurarna ligger runt 1500. Kan gå upp någon hundralapp och absolut ner någon.

Har dålig koll på vad som är prisvärt, men förstår att de omåttligt populära Dr.Dre lurarna är något jag borde passa mig ifrån? Intrycket jag fått av dem är att de har samma prestanda som många andra billigare varianter, alltså att jag betalar för extra för ingenting. Har jag rätt i detta påstående? Sennheisers lurar verkar dock ha fått mycket bra kritik, även Boses.

Länka gärna lite schysta lurar eller ge mig tips, och tyvärr måste det som sagt vara ifrån elgiganten.

Mvh Marcus

dels att beats är dyra men också för att dom personligen låter skit (många andra tycker samma) kan vara hyffsat ifall du ENBART lyssnar på Rap annars är dom extremt över bassiga och förstör all typ av musik.

synd att giganten inte har Audio Technicas ATH-M50/M50x ligger på ca 1400kr på webbhallen absolut ett par trevliga lurar som kan drivas reletivt enkelt av de flesta telefoner med bra ljud,

men som ovan länkade de momentums är rätt schyssta också

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Skrivet av datamacke:

Hej.

Har ett stort presentkort på elgiganten (suck) och budget för lurarna ligger runt 1500. Kan gå upp någon hundralapp och absolut ner någon.

Har dålig koll på vad som är prisvärt, men förstår att de omåttligt populära Dr.Dre lurarna är något jag borde passa mig ifrån? Intrycket jag fått av dem är att de har samma prestanda som många andra billigare varianter, alltså att jag betalar för extra för ingenting. Har jag rätt i detta påstående? Sennheisers lurar verkar dock ha fått mycket bra kritik, även Boses.

Länka gärna lite schysta lurar eller ge mig tips, och tyvärr måste det som sagt vara ifrån elgiganten.

Mvh Marcus

Är det slutna eller öppna lurar som gäller? Eller spelar det ingen roll?

Om öppna kan jag varmt rekommendera Philips Fidelio x1

Jag köpte själv x2orna för nån vecka sedan efter många val och de passar mig kanon. De har bra sound i alla register, basen är absolut inte klen, snarare tvärtom för att vara öppna lurar, men inte heller påträngande.

En bra recension av lurarna hittar du här

Samt

Han har för övrigt en himla bra "Wall of Fame" där han kategoriserar olika sorters lurar. Stängda/öppna/in-ear osv. Ta dig en titt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT 990, bättre lurar per krona är svårt att hitta!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna sälja presentkortet vidare här på SweC, kan tänka mig att du får 1000-1100 för det.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med AKG K701. Väldigt klar och jämn ljudbild. Öppna lurar. Dem kräver dock en förstärkare eller ett ljudkort med bra kräm.

Edit: Sorry, missade att det endast var Elgiganten som gällde :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Tänkte du lyssna på musik i mobilen eller hemma? Alltså: Kommer du att koppla lurarna till något litet och batteridrivet (och i så fall vad), ska lurarna vara någotsånär smidiga att ta med sig, kunna förvaras i en väska utan att paja?

Missade den informationen! Det är till min iPhone samt iPad. Inget mer än så. De får jättegärna vara enkla att kunna transportera och tex få plats i en ryggsäck eller liknande. Behöver inte vara världens klenaste lurar konstruktionsvis om det inte finns något sorts skydd eller väska åt dem dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Du skulle kunna sälja presentkortet vidare här på SweC, kan tänka mig att du får 1000-1100 för det.

Hittar säkert något kul för det. Förövrigt är presentkortet på 2300kr, tänkte använde det till något annat också nämligen. Så känns lite lite haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar