Gigabyte moderkort ström i bakre usb portar när dator är avstängd

Permalänk
Medlem

Gigabyte moderkort ström i bakre usb portar när dator är avstängd

Hej jag har ett Gigabyte GA-Z97M-D3H moderkort och när jag stänger av datorn så fortsätter usb portarna få ström. Det är lite jobbigt för mig för att jag har en datormus med led i. Jag undrar bara om detta är normalt och om man kan stänga av det. Jag tackar för all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sevy:

Hej jag har ett Gigabyte GA-Z97M-D3H moderkort och när jag stänger av datorn så fortsätter usb portarna få ström. Det är lite jobbigt för mig för att jag har en datormus med led i. Jag undrar bara om detta är normalt och om man kan stänga av det. Jag tackar för all hjälp jag kan få

händer mig med, gå in på bios och stäng av det

Permalänk
Medlem

Ok men vad är det jag ska stänga av i bios ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sevy:

Hej jag har ett Gigabyte GA-Z97M-D3H moderkort och när jag stänger av datorn så fortsätter usb portarna få ström. Det är lite jobbigt för mig för att jag har en datormus med led i. Jag undrar bara om detta är normalt och om man kan stänga av det. Jag tackar för all hjälp jag kan få

Vissa moderkort har detta som en feature så man kan ladda mobil etc. Så kolla i manualen så står det säkert vad gigabyte kallar den funktionen. Sen är det bara leta efter det i bios/uefi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis, det är en funktion så man kan ladda ex mobilen i datorn så man slipper extra laddare och slipper ha datorn påslagen.

suverän funktion om du frågar mig

Permalänk
Medlem

Jag måste vara blind kan inte hitta det i manualen. Sorry om jag är jobbig det är den första datorn jag byggt så jag är en riktig nybörjare inom allt detta :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sevy:

Jag måste vara blind kan inte hitta det i manualen. Sorry om jag är jobbig det är den första datorn jag byggt så jag är en riktig nybörjare inom allt detta :/

oroa dig inte, har haft min dator i nått år nu men letar fortfarande efter hur man stänger av det

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara informera om att jag löste problemet. Det vara bara att enable erp i biosen