[Köpråd] Nya datorhögtalare under 1000 kr (Uppgradera från Logitech Z4)

Permalänk

[Köpråd] Nya datorhögtalare under 1000 kr (Uppgradera från Logitech Z4)

Efter att min trotjänare, Logitech Z4 kolat vippen efter många års användande så är det nu dags för mig att införskaffa nya datorhögtalare.
Använder för mestadels hörlurar när jag sitter vid datorn, men ibland är det skönt att bara slänga av sig de och sätta igång högtalarna, därav min budget på 500 - 1000 kr.

Vill gärna skaffa mig något liknande Z4:an så då är det 2.1-ljud som gäller.
Har kollat lite på Logitech's nuvarande modeller och då verkar det vara Logitech Z-523 som är "uppföljaren" till Z4. Finns även en bättre modell, Z623, men den ligger en bit över min budget (ca 1300 kr).

Har kollat lite på andra märken och då är det väl mest Creative som utmärker sig inom min prisklass.
T3150 Wireless och T3250 (Gissar på att 3250 är den bättre modellen). Är lite skeptisk till trådlösa högtalare dock.

Är inte intresserad utav att spara pengarna och köpa något dyrt vid ett senare tillfälle, eller att köpa något begagnat.

Har noll koll på högtalare så behöver därför lite guidning till ett bra köp.

mvh Kissen

Permalänk
Medlem

Om du måste ha 2.1 för under (nå, väldigt nära) 1k och nya, så hade jag hellre tagit Swans M10, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1047548, framför några Logitech-högtalare iaf.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av lossah:

Om du måste ha 2.1 för under (nå, väldigt nära) 1k och nya, så hade jag hellre tagit Swans M10, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1047548, framför några Logitech-högtalare iaf.

De såg väldigt trevliga ut, men gillar inte riktigt att baslådan inte står under skrivbordet. De är nästan lite för stora för mitt skrivbord :/

Permalänk
Medlem

I den prisklassen skulle jag satsa på ett par bra aktiva högtalare istället för ett halvdant 2.1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

I den prisklassen skulle jag satsa på ett par bra aktiva högtalare istället för ett halvdant 2.1

Skickades från m.sweclockers.com

Har du något förslag på ett par?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jädrakladdkaka:

De såg väldigt trevliga ut, men gillar inte riktigt att baslådan inte står under skrivbordet. De är nästan lite för stora för mitt skrivbord :/

Varför skulle du måste ha basen på skrivbordet med Swan?

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)