USB minne till extern disk?

Permalänk
Medlem

USB minne till extern disk?

Hej,

Har ett litet problem som jag hoppas att någon kanske kan hjälpa mig med. Har en digitalbox hemma med stöd för extern hårddisk för att kunna spela in på. Funkar bra när jag kopplar in en extern hårddisk men jag skulle egentligen vilja använda mig av ett usb minne istället, men när jag sätter in det får jag istället valmöjligheten att spela upp filmer bilder eller liknande från usb minnet och inspelningsfunktionerna funkar inte.

Undrar därför om det går att få ett usb minnet att bli igenkänt som en extern disk och i så fall hur det går till.

Permalänk
Medlem

Tror du måste hitta ett USB minne som detekteras som "non-removable" disk. Den känner nog av att USB stickan är removable och därför gör så.

Problemet är att snabba, stora USB stickor är dyra. Och ska du ha non.removable blir det nog ännu värre.

Antar att det är tystheten du vill ha? eller varför är extern disk ett problem?
Om det bara är ljudet så tror det bästa alternativet för dig är att skaffa ett USB chassi och en billig enkel SSD (även sega Kingston V300 funkar). Den kommer detekteras som en normal HDD och vara helt tyst.

Permalänk
Medlem

Köp ett Sandisk-minne med Win8 certifiering, de dyker upp som lokal disk och inte usb-minne.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Köp ett Sandisk-minne med Win8 certifiering, de dyker upp som lokal disk och inte usb-minne.

Skriver de verkligen snabbt nog dock, för att spela in film?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tror du måste hitta ett USB minne som detekteras som "non-removable" disk. Den känner nog av att USB stickan är removable och därför gör så.

Problemet är att snabba, stora USB stickor är dyra. Och ska du ha non.removable blir det nog ännu värre.

Antar att det är tystheten du vill ha? eller varför är extern disk ett problem?
Om det bara är ljudet så tror det bästa alternativet för dig är att skaffa ett USB chassi och en billig enkel SSD (även sega Kingston V300 funkar). Den kommer detekteras som en normal HDD och vara helt tyst.

Håller med. Jag kan rek. http://www.clasohlson.com/se/Externt-kabinett/Pr384120000 (se bara till att du hittar den versionen med mini-USB och INTE micro-USB) och sedan köpa en Kingston billig SSD. Jag använder min som portabel Windows-8.1-on-the-go disk. Funkar super

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Skriver de verkligen snabbt nog dock, för att spela in film?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274167

Vid test med mina 2 skriver de i 100+ Megabyte/s och läser 150+ så det är inga bekymmer.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Antar att det är tystheten du vill ha? eller varför är extern disk ett problem?

Tysthet är en anledning, annars är det även för att de tar mer plats och även att ja har boxen och lite annat i en TV bänk som inte släpper in allt för mycket luft, vill undvika att utveckla mer värme.

Klart man alltid kan köpa en liten SSD disk men har så många usb-minnen så tänkte att ja kan undvika de

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Köp ett Sandisk-minne med Win8 certifiering, de dyker upp som lokal disk och inte usb-minne.

Om man söker på prisjakt är det de minnen som har "Windows ReadyBoost"?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s212808026&o=lokal_rank...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke85:

Om man söker på prisjakt är det de minnen som har "Windows ReadyBoost"?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s212808026&o=lokal_rank...

Nej, tror inte det finns att välja som alternativ på prisjakt.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]