Permalänk
Medlem

Höga temperaturer även fast ny pasta.

Tjenare,

Sitter på en I7 4770k och märkte på senaste att jag hade skyhöga temperaturer utan load, 90-100grader.

Idag så bytte jag ut kylpastan för jag antog att det var där det kärva. Visst fan var det så att kylpastan var helt slut och jag tvättade bort att applicerade nytt. Till min stora förvåning så har det sjunkt till ca 75grader utan load, men 100 grader i load. Väldigt konstigt då jag sitter på en H60 som bör göra jobbet utan problem. Inge dam eller dylikt är problem heller.

Har min prolle eller kylare lagt av? Finns det någonting som jag ser förbi helt och hållet just nu?

Danke

Permalänk
Medlem

Går pumpen?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Går pumpen?

Bra fråga.

Permalänk
Medlem

För mycket pasta?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Bra fråga.

Tror fan mig då inte att pumpen går. Antar att det är att reklamera då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Tror fan mig då inte att pumpen går. Antar att det är att reklamera då.

Kolla så du satt rätt strömkabeln bara. Annars är det korrekt.

Edit: Självklart kan du också testa att höra direkt med Corsair här på forumet. Dock går nog normala 'linjevägen' snabbare.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010