Philips Brilliance 19DP6QJNS är "sömlös" tvåskärmslösning för skrivbordet

Permalänk
Skrivet av XHI:

Nej inte direkt det jag menade, dock är detta inte så intressant för många. Skärmar med smala kanter finns men både högre upplösning och storlek vilket passar fler.

Mja, jo. dock inte mänga 5:4 skärmar vilket jag tycker är synd. upplösnings vis så spelar det inte så stor roll för min del, dessa två skulle bli sekundär skärmar, iaf för min del!

Att haft detta paret på höger sida hade varit trevligt

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foraek:

.. använder applikationer som inte visar nyttan med det

Haha, jag tänkte exakt samma sak. Roligt att de hittade ett program med samma bakgrundsfärg som kanterna på skärmen är.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Konceptet är tokbra, men skärmarna är för små för min smak, och man måste ju fråga sig vari svårigheten att i princip helt eliminera de där sista 7 millimetrarna ligger?

Utveckla det här till perfektion och jag är en presumtiv köpare.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Över 2mm vettefasen för "sömlöst" snarare "listlöst", och för sömlöst utan "" gäller 0.0mm.
/wajn

Permalänk

Det är jätte dåligt betraktningsvinkel.
Man ser klart och tydligt hur han som står upp måste kisa sönder för att urskilja saker och ting på skärmen:(

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vem skärmen är riktad mot för den är helt enkel för liten.
Dock ett schysst koncept om dom kan hålla sig inom en bra prisram men gå upp i storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jag förstår inte vem skärmen är riktad mot för den är helt enkel för liten.
Dock ett schysst koncept om dom kan hålla sig inom en bra prisram men gå upp i storlek.

Finansvalpar kanske? Första som slog mig iaf...

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Avstängd

Intressant koncept.

Men riktigt illa att man inte kan koppla båda skärmarna till HDMI eller båda till DisplayPort.
Att hålla mixa blir bara konstigt, och sen VGA... hallå 80-talet ringde dom vill ha tillbaka sina kontaktdon.

Permalänk
Medlem

På jobbet har flera hundra medarbetare 2st 24" 1920x1200 skärmar. Med rätt storlek och upplösning vore detta grymt.

Permalänk
Medlem

Glöm böjda skärmar, här kommer de vikta :-]

Jag skulle kunna tänka mig något sånt men det hade gärna fått vara något i stil med 3x24 tummare sammanfogade på antingen långsidan eller kortsidan.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Hade definitivt köpt om det funnit minst 1080 och 24" skärmar.

Permalänk
Medlem

svårt att hitta en anledning att köpa dessa över Eizos FS2434 :/

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Livsnjutare 😎

För små paneler, och alldeles för högt pris!

Då kan man ju likaväl köpa 4st Dell 19" (1907FP) och köra på samma sätt. Väldigt välbyggda och stilrena skärmar!

500kr/st = 2000kr för en setup med 4st, eller 1000kr för en likadan som Philips hade.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Medan jag läste '....två gånger 19 tum....' blev jag positivt överraskad. Tog för givet att det var små högupplösta paneler som äntligen finns för stationärt bruk. Fortsättningen på meningen var dock 1280x1024. Antiklimax.

Jag trodde sådana paneler gick ur produktion i början av 2000-talet. Har Philips hittat ett bortglömt lager fullt med sådana paneler?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Hardware guy:

Medan jag läste '....två gånger 19 tum....' blev jag positivt överraskad. Tog för givet att det var små högupplösta paneler som äntligen finns för stationärt bruk. Fortsättningen på meningen var dock 1280x1024. Antiklimax.

Jag trodde sådana paneler gick ur produktion i början av 2000-talet. Har Philips hittat ett bortglömt lager fullt med sådana paneler?

Precis min tanke, det är högt ovanliga paneler idag.. eller ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Kan vara intressant om de skapar bättre paneler. Skulle aldrig få för mig att gå tillbaka till 1024 igen. Men jag tror mer på curved paneler när det gäller datorer så i längden bli nog denna ide ifrån Philips bara skrot.

Permalänk
Inaktiv

Som vanligt är jag fundersam till varför de brukar släppa produkter med så föråldrad hårdvara, men det handlar väl om en produkt som har varit under utveckling länge och nu släpps med grund specifikationen.

För marknaden är riktigt stor för personer som har dubbla 23/24" skärmar, typ varenda kotte har det på jobbet och många hemma. (ja det finns undantag som dubbla 27" etc)
Men samtidigt är dubbla skärmar smidigt, lagom klumpigt att bära etc. Det skulle vara om de kunde få ner till en bildskärmskabel som det blir smidigare. (vilket väl kräver en ny standard med högre bandbredd?)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem

Finns det något kontor idag som inte har två skärmar?
Skitbra lösning!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

1280x1024 är ju ett väldigt stort fail , för oss nördar iallafall.

Men jag tror faktiskt att Philips har sått ett litet frö här

Idèn är väldigt väldigt bra tycker jag!

Bara att hopas att fler tillverkare nappar då.

24" med treskärmslösning och högupplösta paneler, så rockar jag loss!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Väldigt nyskapande.... för typ 10 år sedan.

Permalänk
Medlem

Philips har gjort ett rätt, "sömlösa" paneler. Resten är bara fel. Upplösning, storlek, anslutningsgränsnitt, pris, mm.

För 10 år sedan hade denna skärm varit aktuell.

Permalänk
Medlem

Snälla... Säg inte att de kom på detta "nu"..? Jag som suttit och väntat på skiten då jag trott det varit på gång.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Tokbra ide, men fel spec's.

Varför inte hänga på en tredje när man ändå håller på, gärna roterbar?

Visa signatur

"En riktig gamer har två skärmar. På toa."

Permalänk
Medlem

Hur tänkte de här? Vem ska det tilltala? Håller med om att grundidén är bra, men utförandet är ju helt fel. Samt prissättningen. Förväntade mig så gott som obefintlig skärmkant när jag såg rubriken/bilden, 7mm känns väl inte direkt som något att skryta om? Panelstorleken ser jag inga direkta problem med, men varför inte 3-skärmslösning? Hade öppnat upp marknaden för spelare. Samtidigt känner åtminstone jag att är 3-4cm mellan panelerna är helt ok under arbetsförhållanden, vilket gör dubbla skärmar av valfri modell till det självklara valet framför denna lösningen.

Med det sagt kan vi ju hoppas att detta leder till intressanta 3-panelslösningar framöver.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Usch va dyrt. Det går inte att rotera eller? Ser ut som det alltid blir obekväma vinklar för nån av skärmarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör på 2x 1600x1200 IPS 4:3 skärmar. Men skulle vilja ha två sånna här istället http://eizo.se/default.aspx?page=11&product=EV2730Q-BK

Skulle vara optimalt för väldigt många saker.

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Medan jag läste '....två gånger 19 tum....' blev jag positivt överraskad. Tog för givet att det var små högupplösta paneler som äntligen finns för stationärt bruk. Fortsättningen på meningen var dock 1280x1024. Antiklimax.

Jag trodde sådana paneler gick ur produktion i början av 2000-talet. Har Philips hittat ett bortglömt lager fullt med sådana paneler?

Skulle tro att detta är tänkt för kontrollrum inom industrin. Finns flera HMI för industrin som är helt kassa på skalning. Är bilderna gjorda i en upplösning/aspekt rationella ser de ut som Skit i andra upplösningar och framför allt annan aspekt ratio . Så lite omodern upplösning och ratio passar fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Pelle~