Beg Monitor Audio RS8 till rätt pris?

Permalänk
Medlem

Beg Monitor Audio RS8 till rätt pris?

Hej,

Jag har fått möjligheten att köpa ett par Monitor Audio RS8 med tillhörande center för 4000 kr. Skicket är sagt att vara bra men ett element på centern är lite buckligt och skynkena på frontarna är nopriga.

Idag är RS8 ganska gamla, det har hunnit komma 2 ersättare redan(RX8 och nu Silver 8).

Vad tror ni om priset? Är det rimligt?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Ett par sådana kostade väl ca 10.000 - 15.000 kr nya va?

4000 kr låter väl inte så illa tycker jag.

Permalänk
Medlem

Låter som ett ganska så marknadsmässigt pris, kolla skicket noga bara ifall du vet att det finns ett skadat element så kan det finnas fler skador.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk

Rs8 kräver dock ett stort rum 30m2 eller större och en bra förstärkare för att låta bra. Annars finns risken att de låter platta med en bumlig och okontrollerad bas. Lillebror rs6 är då en enklare modell som överlag låter bättre under dåliga omständigheter. Det problemet finns även i rx serien och i nya silver serien så är det äntligen löst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Rs8 kräver dock ett stort rum 30m2 eller större och en bra förstärkare för att låta bra. Annars finns risken att de låter platta med en bumlig och okontrollerad bas. Lillebror rs6 är då en enklare modell som överlag låter bättre under dåliga omständigheter. Det problemet finns även i rx serien och i nya silver serien så är det äntligen löst

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har faktiskt redan ett par RS8 sen tidigare och när jag valde ut dem så var jag i butik och lyssnade på RX6 oc RX8. Skillnaden var faktiskt ganska stor även i mindre rum. RX8 lät ganska mycket fylligare så valet var inte svårt alls, däremot var skillnaden mellan RX8 och RS8 ganska liten trotts att man bytat ut 2.5 vägs mot 3 vägs.

Så det är ingen snack om saken att RS8\RX8 är rätta valet för vårt vardagsrum som jag skulle klassa som normal stort.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide