Permalänk

Dator startar inte *FIXAT*

Hallå jag har ett problem med min dator, det är så att när jag startar den så lyser fläktar men moderkortet piper inte vid start som den brukar göra. CPU fläkten går inte heller och samma sak med GPU fläkten. Specs i sign. Moderkortet har en inbyggd ledslinga som inte lyser heller.

Tack på förhand /Affe

EDIT: Fixade genom att ta ut och sätta in alla sladdar!

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeskate13:

Hallå jag har ett problem med min dator, det är så att när jag startar den så lyser fläktar men moderkortet piper inte vid start som den brukar göra. CPU fläkten går inte heller och samma sak med GPU fläkten. Specs i sign. Moderkortet har en inbyggd ledslinga som inte lyser heller.

Tack på förhand /Affe

Om datorn har fungerat förut så börja med att rycka ut alla USB saker som sitter inkopplade, nästa steg är att du rycker bort USB kablarna som går mellan moderkort och chassit, alltså chassiets front USB kontakter kopplas ur.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jag fixade den nu! Det visade sig att det var en sladd som glappade! efter 2 timmars felsökning...

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.