Köpa externhårddisk.

Permalänk
Medlem

Köpa externhårddisk.

Hejsan, ska köpa mig en externhårddisk då min gamla drogs ner på golvet av min son

Men som sagt, vilket är bäst, köpa en docking station och hårddisk, eller bara en externhårddisk.
1-2TB

Vilka produkter skulle ni rekommendera ?

Kommer att användas till att kolla på film för det mesta.

Tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem

Tycker du ska köpa en större för de är mer prisvärda, 3-4 Tbyte ger mest för pengarna, dockor är bra om du har många diskar eftersom de då tar mindre plats vid förvaring men annars är det enklare med en vanlig usb 3 disk.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa ett kabinett och en separat hårddisk så kan du välja storleken själv.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd

Om det bara är för mindre viktiga saker så som filmer, så hade jag kört på den billigaste externa hdd med usb3 .. Det blir oftast dyrare att beställa hårddisk+chassi/dock, angående dockning så vet jag inte riktigt - det funkar väl bra men hårddisken kan ju enkelt få mkt damm på sig och annat sånt, förmodligen enkelt för barn att pilla på eller dra ut hdd'n också. Ska du ändå bara ha 1 hårddisk så blir det förmodligen bäst med att bara köpa billigaste å bästa extern hårddisk som passar!

Fast det är klart, du kanske kan hitta ett hdd-chassi eller docka på Swec marknaden för en hundring? Då kan det ju kanske vara värt att köpa en intern hårddisk och fixa det själv!