Google: "USB Type-C till Chromebook och Android-telefoner inom kort"

Permalänk
Medlem

Något jag funderar på är detta med snubbelsäkra sladdar. Nu är det i och för sig inte särskilt många som har infört magnetlåsta sladdar men jag har alltid tyckt det har varit smart för åtminstone en del saker. Det tycks man få pruta på. Jag menar, det kanske inte är jätteroligt att ha ett USB-minne som man råkar slå bort samtidigt som det arbetar med något.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Viktigast först är att denna kan ersätta den sunkiga microUSB som telefoner surfplattor mm kör med, microUSB brukar vara det första som krånglar på dessa med glappkontakt osv.

Typ C verkar som den är lite stadigare.

Problemet är bara att MicroUSB är ett EU-krav på mobiltelefoner nuförtiden

Ah, tycker USB har blivit så himla förvirrande. USB typ A och B, med mini och micro kontakter, där micro dessutom finns i en AB-variant, och så version 1, 2, 3 och 3.1 och nu så kontakt typ C... suck...

Skrivet av Yoshman:

För tillfället undrar jag varför lite större enheter envisas med microUSB när de utan problem skulle få plats med miniUSB som är betydligt stabilare. Gissar att PS4/XBO kontrollerna i flera fall kommer få kasseras p.g.a. pajad microUSB, medan just den punkten var ett totalt icke-problem med microUSB kontakten som PS3/360 kontrollerna körde med.

Du menar miniUSB

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Problemet är bara att MicroUSB är ett EU-krav på mobiltelefoner nuförtiden

Någon kanske skulle påpeka det för Apple

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grynnan:

Någon kanske skulle påpeka det för Apple

Här finner du ditt svar på den frågan och de följer EU's direktiv

http://mashable.com/2012/10/29/apple-lightning-micro-usb/

Sen är deras Lightning mycket bättre än MicroUSB och Apple användarna skriker inte lika högt för att de inte kan ladda sin mobil med vilken kabel de vill, troligtvis för att de insett att laddkabeln inte är en börda att ha med sig då den varken väger något eller tar plats.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Här finner du ditt svar på den frågan och de följer EU's direktiv

http://mashable.com/2012/10/29/apple-lightning-micro-usb/

Sen är deras Lightning mycket bättre än MicroUSB och Apple användarna skriker inte lika högt för att de inte kan ladda sin mobil med vilken kabel de vill, troligtvis för att de insett att laddkabeln inte är en börda att ha med sig då den varken väger något eller tar plats.

De klarar det på grund av en adapter som de tjänar in lite extra pengar på.

Nej inte är det direkt jobbigt att ha med sig mobilladdaren... själv släpar jag runt på en MacBook och dess laddare. Fördelen med en standardkontakt är ju dock att man kan låna någon annans laddare när man glömt/förlorat sin egen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Benny_k:

Men är inte denna kontakten mycket större än dagens micro-USB? Hur ska det fungera på mobiler? Eller har jag missuppfattat detta?

http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2015/01/IMG_071...
Från vänster: USB Type-C, Apple Lightning och USB micro-B.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

De klarar det på grund av en adapter som de tjänar in lite extra pengar på.

Nej inte är det direkt jobbigt att ha med sig mobilladdaren... själv släpar jag runt på en MacBook och dess laddare. Fördelen med en standardkontakt är ju dock att man kan låna någon annans laddare när man glömt/förlorat sin egen.

När man förlorat sin egen så köper man en ny, har man glömt ladda den så sätter man sig och njuter av livet istället och inser att man klarade sig förr med.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv

Gött men jag är rätt att det som vanligt dröjer och som flera sagt blir det en tråkig övergångsperiod om övergångsperioderna inte kommer för ofta så är dessa docck ett måste för att utvecklingen också ska gå framåt.

Skrivet av Rajat:

Här finner du ditt svar på den frågan och de följer EU's direktiv

http://mashable.com/2012/10/29/apple-lightning-micro-usb/

Sen är deras Lightning mycket bättre än MicroUSB och Apple användarna skriker inte lika högt för att de inte kan ladda sin mobil med vilken kabel de vill, troligtvis för att de insett att laddkabeln inte är en börda att ha med sig då den varken väger något eller tar plats.

Det är en definitions- och kräsenhetsfråga om en mobilladdare för jämnan i byxfickan inte tar någon större plats, mer kräsna personer vill inte göra det och jag tycker det är riktigt gött nu när i princip alla mobiler har samma kabel för laddaren.
Mobiltelefon är en sak som man tyvärr idag får ladda flera gånger om dagen och vart man än vänder sig så måste man ha tillgång till en laddare.
Samma sak tycker jag ska inför på laptops, där det borde räcka med högst 3 modeller. En för riktigt ultra portabla maskiner, en för vanliga laptops och en för bättre. (där det är effektförbrukningen som avgör, min tegelsten till strömadapter till min bärbara passar såklart inte så bra till den nya macbooken)
-Jag kan ge apple unika konstruktion som ett accepterat undantag, men inte en egen kontakt utan någon som helst fördel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Gött men jag är rätt att det som vanligt dröjer och som flera sagt blir det en tråkig övergångsperiod om övergångsperioderna inte kommer för ofta så är dessa docck ett måste för att utvecklingen också ska gå framåt.

Det är en definitions- och kräsenhetsfråga om en mobilladdare för jämnan i byxfickan inte tar någon större plats, mer kräsna personer vill inte göra det och jag tycker det är riktigt gött nu när i princip alla mobiler har samma kabel för laddaren.
Mobiltelefon är en sak som man tyvärr idag får ladda flera gånger om dagen och vart man än vänder sig så måste man ha tillgång till en laddare.
Samma sak tycker jag ska inför på laptops, där det borde räcka med högst 3 modeller. En för riktigt ultra portabla maskiner, en för vanliga laptops och en för bättre. (där det är effektförbrukningen som avgör, min tegelsten till strömadapter till min bärbara passar såklart inte så bra till den nya macbooken)
-Jag kan ge apple unika konstruktion som ett accepterat undantag, men inte en egen kontakt utan någon som helst fördel.

Det är ett i-landsproblem på hög nivå som jag egentligen inte kunde bry mig mindre om, jag tycker bara folk har blivit för bekväma för sitt eget bästa och börjar bara kräva för mycket för att de ska behöva röra sig så lite som möjligt.

En profetia, jag är helt övertygad om att det kommer se ut så här till slut.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

Det är ett i-landsproblem på hög nivå som jag egentligen inte kunde bry mig mindre om, jag tycker bara folk har blivit för bekväma för sitt eget bästa och börjar bara kräva för mycket för att de ska behöva röra sig så lite som möjligt.

En profetia, jag är helt övertygad om att det kommer se ut så här till slut.

Smartsphones börjar bli vanligare i u-länderna också. Och detta med att man måste ladda dem stup i kvarten är något som vi nog få leva i flera år med. Och det blir bara vanligare på arbetsplatser att man dygnet runt måste svara på supportärende och ha tillgång till mail, webb etc. -Att ha dåligt batteri och få ett supportärende kan nästan resultera i sparken om man inte fort kan lösa problemet.

I vilket fall så är det väldigt mycket som man borde bära med sig för jämnan där man måste prioritera. Och väldigt många är beredda på att betala mycket extra just för att få portabilitet på viss utrustning. (inte minst de som köper Appleprodukter, då t.ex. min laptop fullkomligt spöar den nya macbooken i prestanda, men sedan väger den 4 gånger så mycket också vilket många ser som en stor nackdel mer än bara ett i-landsproblem)

Så standardkablar är något väldigt positivt och ett måste för många. Jag bär aldrig med mig laddare någonstans mer än när jag besöker kund. (har både strömladdare på jobbet och hemma, aldrig att jag skulle bära med mig dessa i väskan varenda dag)

Nå som sagt jag ser mycket emot USB 3.1 på smartphones, undra om prestandan att debugga då också blir snabbare? Nu har jag ej programmerat någon ny smartphone, men de gamla var för sega att debugga. (vilket kanske beror på annat än usb 2.0 porten)

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Det är ett i-landsproblem på hög nivå som jag egentligen inte kunde bry mig mindre om, jag tycker bara folk har blivit för bekväma för sitt eget bästa och börjar bara kräva för mycket för att de ska behöva röra sig så lite som möjligt.

En profetia, jag är helt övertygad om att det kommer se ut så här till slut.

Tja är rätt bra med standardladdare på flera plan. Att köra 100 olika laddare är inte ens bra för miljön, blir ju som den filmen du länka till då ju (när dom vattna med batterisyra ).

Drömmen vore om dom sålde mobiler utan laddare och att man behöver en ny laddare kan man lägga till det för någon hundralapp.

Inte bidra till elektronikskroten. Tillverkarna vill använda special, bara för du ska köpa nytt hela tiden, är det en bättre utveckling menar du?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Man får verkligen hoppas att typ-C är en förbättring, riktigt skönt om det blir standardsättet att ladda laptops inom relativt överskådlig tid. Gränsen på 100W är mer än tillräckligt för alla former av Ultrabooks i alla fall, men räcker inte för gaminglaptops och liknande.

För tillfället undrar jag varför lite större enheter envisas med microUSB när de utan problem skulle få plats med miniUSB som är betydligt stabilare. Gissar att PS4/XBO kontrollerna i flera fall kommer få kasseras p.g.a. pajad microUSB, medan just den punkten var ett totalt icke-problem med microUSB kontakten som PS3/360 kontrollerna körde med.

Håller med. Pojkarna har pajjat totalt 3st headsets pga den förbannade MicroUSB-kontakten, varav 2st har jag lyckats löda ihop. Man hade lätt fått plats med den största USB-kontakten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Tja är rätt bra med standardladdare på flera plan. Att köra 100 olika laddare är inte ens bra för miljön, blir ju som den filmen du länka till då ju (när dom vattna med batterisyra ).

Drömmen vore om dom sålde mobiler utan laddare och att man behöver en ny laddare kan man lägga till det för någon hundralapp.

Inte bidra till elektronikskroten. Tillverkarna vill använda special, bara för du ska köpa nytt hela tiden, är det en bättre utveckling menar du?

Vet inte var du fick batterisyra ifrån när de är läsk de vattnar med.
Vad är det som är dåligt för miljön att använda olika laddare? Det får du gärna förklara då det saknar belägg över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Vet inte var du fick batterisyra ifrån när de är läsk de vattnar med.
Vad är det som är dåligt för miljön att använda olika laddare? Det får du gärna förklara då det saknar belägg över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Slarva väl bort ett par ord, var energidryck som innehöll bland annat batterisyra eller liknande (var ett bra tag sen jag såg filmen).

Poängen är att det blir billigare för konsument och om inte en laddare följer med mobilen så tillverkas mindre laddare och mindre slängs (speciellt om det används standardkontakter i båda ändar). Kommer ihåg tiden då Nokia och Sony-Erikson körde sina egna och bytte ibland till andra kontakter på dom. Var inte roligt om dom gick sönder eller mobilen gick sönder och man inte kunde återanvända laddaren till nästa mobil.

Var väl därför EU hade krav på att alla mobiler skulle köra samma kontakt eller var det någon annan plan?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Vet inte var du fick batterisyra ifrån när de är läsk de vattnar med.
Vad är det som är dåligt för miljön att använda olika laddare? Det får du gärna förklara då det saknar belägg över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur ofta byter folk ut sina mobiler?

Skulle samma modell av laddare kunna användas av flera mobiler kunde man sälja mobilen och laddaren separat och således inte behöva byta ut även laddaren när man byter mobil.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Slarva väl bort ett par ord, var energidryck som innehöll bland annat batterisyra eller liknande (var ett bra tag sen jag såg filmen).

Poängen är att det blir billigare för konsument och om inte en laddare följer med mobilen så tillverkas mindre laddare och mindre slängs (speciellt om det används standardkontakter i båda ändar). Kommer ihåg tiden då Nokia och Sony-Erikson körde sina egna och bytte ibland till andra kontakter på dom. Var inte roligt om dom gick sönder eller mobilen gick sönder och man inte kunde återanvända laddaren till nästa mobil.

Var väl därför EU hade krav på att alla mobiler skulle köra samma kontakt eller var det någon annan plan?

Att jämföra med hur det var för 10-15 år sedan är ju inte ens aktuellt i frågan.

Skrivet av GaMeR2K5:

Hur ofta byter folk ut sina mobiler?

Skulle samma modell av laddare kunna användas av flera mobiler kunde man sälja mobilen och laddaren separat och således inte behöva byta ut även laddaren när man byter mobil.

När du byter mobil så säljer man oftast den gamla och skicka med laddaren om inte annat så återvinns de, så vad är det egentliga problemet?
Det där är bara ett problem som är ett icke problem som är skapat utan att ens finnas.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

ARRGHH RAGE!!!!!! USB-C från hlvte, hur ska jag kunna dela mina power-point slides med mina kollegor nu?! uhhh, nu måste man dra med mig en hög med adaptrar, för i... får köpa en vanlig laptop från 1999 nu så jag kan använda alla min tillbehör och dela med mig av mina pp-slides...

Allting var bättre för, fast vänta nu...

Det här var inte en Apple produkt... Då tar jag tillbaka allt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av weezy:

ARRGHH RAGE!!!!!! USB-C från hlvte, hur ska jag kunna dela mina power-point slides med mina kollegor nu?! uhhh, nu måste man dra med mig en hög med adaptrar, för i... får köpa en vanlig laptop från 1999 nu så jag kan använda alla min tillbehör och dela med mig av mina pp-slides...

Allting var bättre för, fast vänta nu...

Det här var inte en Apple produkt... Då tar jag tillbaka allt

Seriösa datortillverkare kommer dock både ha kvar den gamla usb kontakten på sina laptops långt efter att USB 3.1 har kommit, på samma sätt att com och parallellporten fanns kvar på bärbara när bara en liten bråkdel av alla användare använde dem. Jag hade t.o.m. parallellport på min bärbara P4 om jag ej minns fel, vem tusan av vanliga användare använde parallellport då? Min bärbara i7a har självklart en comport, men den riktar sig också år folk som ställer högre krav. (företagsdator)

Mobiltelefoner som är kompakta så kommer såklart bara en kontakt finnas kvar på och för mer kräsna användare så blir det ett övergångsproblem att det inte "överallt" finns tillgång till en laddare. Men det löser sig med tiden och är man en kräsen användare så behöver man inte köpa ny mobil precis när usb type-c kontakten har kommit.

Angående Apple, så finns det som sagt folk som är olika kräsna och ställer olika höga krav på olika saker. Mitt krav att kunna ladda överallt utan behöva tänka på att bära med sig en laddare i byxfickan är inget högt krav för många. Där dagens mobiltelefoner har sämre standby,taltid är min nalle från 1997, så kravet jag ställde för nästan 20år sedan på en mobiltelefon är högre än vad många personer idag ställer på deras mobiltelefon angående standbytid. (usb laddare finns överallt, typ i varenda bil gör att dagens telefoner ändå går att använda, så var det inte precis för min nokia '97)

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Att jämföra med hur det var för 10-15 år sedan är ju inte ens aktuellt i frågan.

När du byter mobil så säljer man oftast den gamla och skicka med laddaren om inte annat så återvinns de, så vad är det egentliga problemet?
Det där är bara ett problem som är ett icke problem som är skapat utan att ens finnas.

Jag har inte det problmet, för min tidigare mobiler är så utslitna så det är dyrare att lägga ut på försäljning än att lägga på tippen, men laddarna är i bra skick än. Hade dom haft standardutförande så kunde man använda dom än.

Är riktigt smidigt om allt kör samma ladduttag allt ifrån digitalkamera till gps/surfplatta, även bärbaradatorer med samma laddare vore riktigt nice Slippa fylla upp med laddare i onödan (i byrålådan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Jag har inte det problmet, för min tidigare mobiler är så utslitna så det är dyrare att lägga ut på försäljning än att lägga på tippen, men laddarna är i bra skick än. Hade dom haft standardutförande så kunde man använda dom än.

Är riktigt smidigt om allt kör samma ladduttag allt ifrån digitalkamera till gps/surfplatta, även bärbaradatorer med samma laddare vore riktigt nice Slippa fylla upp med laddare i onödan (i byrålådan).

Som du diskuterar så varför kan man inte köpa en ny bil utan däck, jag har ju däck på min nuvarande som fungerar. Vissa saker bara ska ingå vid köp och även laddare blir slitna.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Som du diskuterar så varför kan man inte köpa en ny bil utan däck, jag har ju däck på min nuvarande som fungerar. Vissa saker bara ska ingå vid köp och även laddare blir slitna.

Tja, lite skillnad, mina gamla laddare har det inte gått hårt på, laddade då dom var 5 dag ca, jämfört med nyare mobiler. Sen har inte laddarna varit ute i ur och skur heller EU beslutet var att det skulle bli mindre laddare i omlopp och det har dom inte än lyckas med

Sen är det ju upp till var och en om man gillar att ha olika laddare eller slippa tänka på vilken laddare som hör till vilken pryl.

På bilen är det lite skillnad, men följer fälgarna med är det ju lugnt (om bilen blir billigare så klart)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Helt onödigt skrivet och har inget samband med USB Type-C att göra över huvud taget.

wow, jelly much? värst vad du tar åt dig.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

wow, jelly much? värst vad du tar åt dig.

Vad är det jag tar åt mig av, men du som tydligen vet, vad har den kommentaren med USB Type-C att göra?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad är det jag tar åt mig av, men du som tydligen vet, vad har den kommentaren med USB Type-C att göra?

Han gjorde en kommentar om att han hade en bra telefon i alla aspekter förutom att den hade USB Type-C, och för att visa att telefonen var bra så jämförde han med en telefon som i princip alla vet vad det är för något, för det är väl ganska dumt att jämföra med en telefon som folket inte känner till?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

Han gjorde en kommentar om att han hade en bra telefon i alla aspekter förutom att den hade USB Type-C, och för att visa att telefonen var bra så jämförde han med en telefon som i princip alla vet vad det är för något, för det är väl ganska dumt att jämföra med en telefon som folket inte känner till?

Varför ens det eftersom det inte ens handlade om det? Den handlar om att USB Type-C kommer till Chromebook och Android-telefoner inom kort och inte om hur dålig/bra Galaxy note 4 är mot iPhone 6 Plus, sen får han vara hur nöjd han vill.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2015/01/IMG_071...
Från vänster: USB Type-C, Apple Lightning och USB micro-B.

Kanon. Tack

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Tanken på sikt är väl att kablarna och laddarna inte ska följa med produkterna utan man har ett gäng USB-C kablar hemma som man använder till allt.
Man ska kunna köpa en standardladdare med en viss effekt som kan användas till allt - det är ju här EU vill spara massa på miljön.
Sedan är det ju som sagt bara en kontakt så det kommer finnas kablar med Type-C i en änden och Type-A i andra änden.
Tror inte det blir så mycket problem.