Oculus Rift kan dröja till 2016

Permalänk
Medlem

Blir förvånad om de kommer med något under 2016

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Då säger vi hej till Valve VR!
och så kan Oculus Rift gå i graven, för dom släpper den ju aldrig. (Ill sure be waiting OP!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunrunner:

Då säger vi hej till Valve VR!
och så kan Oculus Rift gå i graven, för dom släpper den ju aldrig. (Ill sure be waiting OP!)

Men sluta, jag väntar ju hellre tidsmässigt och får en kanonprodukt!

Än att få en skitprodukt snabbt som fan!

Ärligt talat hade jag hellre väntat på 2017... om det nu skulle vara så att allt funkar som det skall

Fattar inte varför alla ska ha så bråttom, klart att man vill ha den, men den ska ju funka med

Tycker dom gör helt rätt, om det så ska ta till 2019 så gör dom helt rätt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Men jag som tänkt köra med Joystick eller ratt behöver inte ha nå Razor Hydra ditos och headset har jag ett som jag är nöjd med.
Som programmerare känner jag att de göra ett klassikt fel och ska göra "allt" själva a.k.a. "Don't reinvent the wheel".

För ljud är det mest mjukvaran de håller på med. De vill skeppa Rift med bra ljud så att upplevelsen inte stympas av det, därför inkluderas ett par lurar, men de är medvetna om att många redan har bättre lurar hemma. Inputlösningar kommer säljas separat. Förstår inte problemet.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Lite ironiskt att Valve i det här fallet verkar snabba på att släppa en produkt. När det gäller ett visst oannonserat spel är de väldigt långsamma.

Jag har länge sagt att eftersom HL2 var så revolutionerande så måste Valve invänta ny teknik för att få en möjlighet att överträffa sig själva med HL3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Som jag har längtat/väntat, får väl hoppas Valves kommer till sommaren i dugligt skick och man kan 'uppgradera' till ett Oculus i slutet av 2016 ett och halvt år senare eller nått då

Permalänk
Medlem

Oculus har väntat för länge. Även om produkten inte var helt optimal för ett år sedan, skulle de ha pushat för en lansering. Nu känns det som att andra kommit ikapp och är på väg om.

Troligtvis blev det ett rejält och oväntat bakslag från mobben när de sålde sig till FB.

Mest intressant nu är Valve's/HTC's Vive.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Men sluta, jag väntar ju hellre tidsmässigt och får en kanonprodukt!

Än att få en skitprodukt snabbt som fan!

Ärligt talat hade jag hellre väntat på 2017... om det nu skulle vara så att allt funkar som det skall

Fattar inte varför alla ska ha så bråttom, klart att man vill ha den, men den ska ju funka med

Tycker dom gör helt rätt, om det så ska ta till 2019 så gör dom helt rätt

Samtidigt, i vilken bransch är det acceptabelt att utveckla och lansera en perfekt produkt som inte behöver bytas ut? Hade det gått som det normalt sett gör så hade vi redan haft en eller kanske två generationen av VR-hjälmar på marknaden redan.

Dock tycker jag det är bra att man samtidigt inte stressar ut skräp men just Oculus Rift får jag intrycket av att nästan ha tappat intresset för att faktiskt få ut produkten. Att prata, visa upp och allmänt skapa hype verkar de gilla iallafall. Förhoppningsvis får ju någon ut något i år iallafall.

Permalänk
Inaktiv

Star Citizen har inte släppts än så alla som har bråttom kan väl bara chilla lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men sluta, jag väntar ju hellre tidsmässigt och får en kanonprodukt!

Än att få en skitprodukt snabbt som fan!

Ärligt talat hade jag hellre väntat på 2017... om det nu skulle vara så att allt funkar som det skall

Fattar inte varför alla ska ha så bråttom, klart att man vill ha den, men den ska ju funka med

Tycker dom gör helt rätt, om det så ska ta till 2019 så gör dom helt rätt

Ja har man väntat sedan någon gång på 90-talet när man testade detta första gången så kan man nog vänta några år till!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av xpanterx:

Ja har man väntat sedan någon gång på 90-talet när man testade detta första gången så kan man nog vänta några år till!

Du testa Virtual Boy ?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Du testa Virtual Boy ?

Nej aldrig faktiskt, bara "riktig" VR på Gröna Lund...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]