Corsair Simple Audio Listen Bra/Dålig?

Permalänk
Medlem

Corsair Simple Audio Listen Bra/Dålig?

Hoj!

Fick tips om dessa högtalare

https://www.dustinhome.se/product/5010763595/simple-audio-lis...

Är dom bra eller dåliga?

eller finns det något bättre att få i denna pris klass?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Kolla på några Reviews, och jo det verkar vara ganska bra högtalare.

Om vi säger så här dom är nedsatta i pris från 4500 till under 1000, så om man kollar på spec och reviews kontra det låga priset så köp, tror inte man hittar nått som är bättre för 1000:-
Hade det varit fullpris skulle jag nog kollat på andra.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Kolla på några Reviews, och jo det verkar vara ganska bra högtalare.

Om vi säger så här dom är nedsatta i pris från 4500 till under 1000, så om man kollar på spec och reviews kontra det låga priset så köp, tror inte man hittar nått som är bättre för 1000:-
Hade det varit fullpris skulle jag nog kollat på andra.

Är helt novis när det kommer till ljud etc..

Har kollat efter reviews å även kollat youtube men inte riktigt hittat något bra "tror jag"
tänkte mer om det är någon som har erfarenhet om dessa högtalare å kunde dela något med sig.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Jag kollade upp lite reviews också, och det enda som folk klagar på verkar vara priset. Så för en tusenlapp känns de rätt självklara. Jag har själv funderat på att byta ut mina gamla 500 kronors Logitech-högtalare ett tag, och de här verkar helt perfekta för mig. Så ett stort tack för den här tråden, jag hade missat dem annars

Permalänk
Medlem

Blev också lite sugen på dessa högtalare, ganska övertygad om att bättre för priset kommer man inte hitta iallafall.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Proffsmobbare

Audio Pro Addon T8 brukar kosta runt 1200-1500 på kampanj, ett bra val för pengarna.

Tycker Simple Audio fått sån oförtjänt hype, den lät inte bra när den kostade 5000 kronor, den låter inte bättre nu heller. Skulle man köpa den vore det väl för bluetoothstöd och storleken, ser rätt fräsch ut i aluminium också.

Personligen hade jag inte lagt en tusenlapp på det, det är en tusenlapp man kan spara till bättre saker.

Brukar förövrigt kosta 130-150 dollar i USA under varenda säsongsrea som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Audio Pro Addon T8 brukar kosta runt 1200-1500 på kampanj, ett bra val för pengarna.

Tycker Simple Audio fått sån oförtjänt hype, den lät inte bra när den kostade 5000 kronor, den låter inte bättre nu heller. Skulle man köpa den vore det väl för bluetoothstöd och storleken, ser rätt fräsch ut i aluminium också.

Personligen hade jag inte lagt en tusenlapp på det, det är en tusenlapp man kan spara till bättre saker.

Då antar jag att du har lyssnat på både T8 och Listen? Om du skulle vara mer specifik, hur tycker du att de står sig mot varandra när det gäller saker såsom bas, volym, diskant, allmän klarhet i ljudbilden osv.?

Har själv tidigare funderat på Audio Pro Addon T8 och Philips BTS5000 men har nu även, mycket till följd av det fördelaktiga priset, fått upp ögonen för Simple Audio Listen.

BTS5000 verkar ha mycket effekt med kraftigt baselement för priset. Har även fått bra recensioner. Dock lite större storleksmässigt och vissa användare klagar på att ett statiskt bakgrundsbrus ska vara närvarande när högtalarna är påslagna men inte används. Har dock inte lyssnat på dessa.

T8 har jag lyssnat på och de har en klar och fin ljudbild, iaf. så länge som man inte spelar musik på de två översta volymlägena, då spricker ljudbilden. Även aningen svag bas i mitt tycke, skulle nog behöva kompletteras med Addon Sub men den kostar ju ca 3000 kr och då är man uppe i en prisklass med många andra intressanta alternativ. Då Listen har ett svagare baselement än T8 (3 tum vs. 3,5 tum) är jag rädd för att jag kan komma att bli lite besviken i det avseendet.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Fastback:

Då antar jag att du har lyssnat på både T8 och Listen? Om du skulle vara mer specifik, hur tycker du att de står sig mot varandra när det gäller saker såsom bas, volym, diskant, allmän klarhet i ljudbilden osv.?

Har själv tidigare funderat på Audio Pro Addon T8 och Philips BTS5000 men har nu även, mycket till följd av det fördelaktiga priset, fått upp ögonen för Simple Audio Listen.

T8 har jag lyssnat på och de har en klar och fin ljudbild, iaf. så länge som man inte spelar musik på de två översta volymlägena, då spricker ljudbilden. Även aningen svag bas i mitt tycke, skulle nog behöva kompletteras med Addon Sub men den kostar ju ca 3000 kr och då är man uppe i en prisklass med många andra intressanta alternativ. Då Listen har ett svagare baselement än T8 (3 tum vs. 3,5 tum) är jag rädd för att jag kan komma att bli lite besviken i det avseendet.

En fördel med Listen är att den har ganska bra rumsspridning när det kommer till ljudet, precis som recensioner påstår. Var du befinner dig i rummet påverkar inte upplevelsen nämnvärt.

När jag testade upplevde jag att Listen försöker spela djupare än vad den klarar av, särskilt på (lite) högre volym. Det blev en något burkig känsla med en redan tidigare relativt lågupplöst diskant (det kändes inte som att den ville framföra detaljer på samma sätt) och en mid som saknar närvaro. Kände inte attacken jag hade förhoppningar för. Detta var med analog in.

Nu är jag ingen basshead eller någon som spelar musik på hög volym, men för mig levererade inte högtalarna "i en helt annan klass" än vad finare Logitech gör. Samtidigt fick T8 hela rummet att leva upp på ett sätt som förvånade mig, med tanke på storleken.

Jag personligen hade inte köpt Listen för 1000 SEK av annan anledning än att den är fin att kolla på, när det finns fina alternativ (då också på rea) för nästan samma pengar. Vill du prova så har du trots allt öppet köp och kan skapa en egen bild av hur ljudet är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

En fördel med Listen är att den har ganska bra rumsspridning när det kommer till ljudet, precis som recensioner påstår. Var du befinner dig i rummet påverkar inte upplevelsen nämnvärt.

När jag testade upplevde jag att Listen försöker spela djupare än vad den klarar av, särskilt på (lite) högre volym. Det blev en något burkig känsla med en redan tidigare relativt lågupplöst diskant (det kändes inte som att den ville framföra detaljer på samma sätt) och en mid som saknar närvaro. Kände inte attacken jag hade förhoppningar för. Detta var med analog in.

Nu är jag ingen basshead eller någon som spelar musik på hög volym, men för mig levererade inte högtalarna "i en helt annan klass" än vad finare Logitech gör. Samtidigt fick T8 hela rummet att leva upp på ett sätt som förvånade mig, med tanke på storleken.

Jag personligen hade inte köpt Listen för 1000 SEK av annan anledning än att den är fin att kolla på, när det finns fina alternativ (då också på rea) för nästan samma pengar. Vill du prova så har du trots allt öppet köp och kan skapa en egen bild av hur ljudet är.

Tack för ett bra svar!

Vilka fina alternativ syftar du på? Tänkte att jag frågar för säkerhets skull så att jag inte missar någon konkurrent inom här diskuterat prisspann.

T8 var ju för övrigt nere på 1290 kr på Elgiganten under mellandagsrean men jag har tyvärr inte sett dessa på denna prisnivå sedan dess. Kan ju komma att dröja innan de dippar ner dit igen.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Fastback:

Tack för ett bra svar!

Vilka fina alternativ syftar du på? Tänkte att jag frågar för säkerhets skull så att jag inte missar någon konkurrent inom här diskuterat prisspann.

T8 var ju för övrigt nere på 1290 kr på Elgiganten under mellandagsrean men jag har tyvärr inte sett dessa på denna prisnivå sedan dess. Kan ju komma att dröja innan de dippar ner dit igen.

Formulerade mig nog dumt, men det var främst T8. AudioEngine 2 (och förhoppningsvis snart A2+) har varit nere och vänt på låga priser också.

T8 låg ute för halva priset (1250-ish SEK) på Elgiganten senast någon vecka eller två sedan under en helgkampanj men det registrerades inte på Prisjakt.

Detta är bara min personliga åsikt, men det är inte många hundralappar upp från Listen för att få, i mitt tycke, mer välbalanserade högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Formulerade mig nog dumt, men det var främst T8. AudioEngine 2 (och förhoppningsvis snart A2+) har varit nere och vänt på låga priser också.

T8 låg ute för halva priset (1250-ish SEK) på Elgiganten senast någon vecka eller två sedan under en helgkampanj men det registrerades inte på Prisjakt.

Detta är bara min personliga åsikt, men det är inte många hundralappar upp från Listen för att få, i mitt tycke, mer välbalanserade högtalare.

Är tyvärr fattig student så varenda krona räknas. 1290 för T8 skulle jag dock kunna punga ut. Frågan nu är alltså om man bör slå till på Listen eller hoppas på att T8 dippar ner i samma prisnivå igen iaf. inom de kommande 2-3 månaderna. I-landsproblem...

AE2 och AEA2+ har jag kollat på men tyvärr är de inga alternativ då de saknar trådlösa anslutningar såsom bluetooth. På grund av/till följd av planlösningen i min lägenhet i kombination med mitt lilla skrivbord är trådlös anslutning tyvärr ett krav. Planen är att koppla högtalarna till TV:n och streama musik från datorn och telefonen.

Funderar på Simple Audio Listen och subwoofer, undrar om det finns några kompatibilitetsbegränsningar här eller om de flesta subwoofers är kompatibla...

Edit*: Fast vill jag koppla högtalarna till min tv kommer jag likväl vara tvungen att köpa en DAC för 500-lappen. Fan nu blev det här än svårare då BTS5000 trots allt har Toslink in.

Permalänk
Medlem

Man kanske ska slå till på dessa då?

Verkar inte hitta något annat för tusen lappen..

Fast det verkar inte som det är första gången det är rea på dessa högtalare?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Man kanske ska slå till på dessa då?

Verkar inte hitta något annat för tusen lappen..

Fast det verkar inte som det är första gången det är rea på dessa högtalare?

Sitter här själv och velar fram och tillbaka.

Verkar ha varit rea på Simple Audio Listen förut men att de är rea-de hela vägen ner till 1000 kr verkar bara ha hänt en gång tidigare.

Tror dock inte att det blir något köp för min del. Dealbreakern för mig var att min TV inte har analog ljudutgång. För att kunna koppla Listen till TV:n måste jag som sagt köpa en DAC, Toslink kabel och 3,5 mm till RCA adapter vilket kommer kosta 500-600 kr extra.
Lutar åt BTS5000 för min del men osäker på ljudkvalitén där. Eventuellt kanske jag plockar upp Addon T8 om de reas mer mot 1200-1300 igen.

För 1000 kr tror jag dock likväl att Simple Audio Listen är ett mycket prisvärt köp. Verkar överlag ändå ha fått mestadels positiva recensioner, finns t.ex. mycket kundrecensioner på amazon.com/amazon.co.uk.

Sidenote/whine, något som jag märkt och inte riktigt förstår är varför recensenter av högtalare på youtube alltsomoftast inte spelar upp musik i högtalarna som man recenserar. Spelar man upp musik spelar man en, max två låtar. Varför inte spela olika låtar i olika genrer på olika volym? Ja, faktorer såsom mikrofonen på inspelningsenheten för videon och tittarens högtalare/hörlurar påverkar såklart det upplevda ljudet men detta är ändå inte anledning nog att inte spela upp musik/ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastback:

Sitter här själv och velar fram och tillbaka.

Verkar ha varit rea på Simple Audio Listen förut men att de är rea-de hela vägen ner till 1000 kr verkar bara ha hänt en gång tidigare.

Tror dock inte att det blir något köp för min del. Dealbreakern för mig var att min TV inte har analog ljudutgång. För att kunna koppla Listen till TV:n måste jag som sagt köpa en DAC, Toslink kabel och 3,5 mm till RCA adapter vilket kommer kosta 500-600 kr extra.
Lutar åt BTS5000 för min del men osäker på ljudkvalitén där. Eventuellt kanske jag plockar upp Addon T8 om de reas mer mot 1200-1300 igen.

För 1000 kr tror jag dock likväl att Simple Audio Listen är ett mycket prisvärt köp. Verkar överlag ändå ha fått mestadels positiva recensioner, finns t.ex. mycket kundrecensioner på amazon.com/amazon.co.uk.

Sidenote/whine, något som jag märkt och inte riktigt förstår är varför recensenter av högtalare på youtube alltsomoftast inte spelar upp musik i högtalarna som man recenserar. Spelar man upp musik spelar man en, max två låtar. Varför inte spela olika låtar i olika genrer på olika volym? Ja, faktorer såsom mikrofonen på inspelningsenheten för videon och tittarens högtalare/hörlurar påverkar såklart det upplevda ljudet men detta är ändå inte anledning nog att inte spela upp musik/ljud.

Jag beställde dom får se imorgon hur dom är har verkligen velat också fram å tillbaka men läste en hel del kundrecensioner på amazon.com/amazon.co.uk. som du skrev om.

efter att ha läst lite vad dom tyckte så tänkte jag att jag testar å ser helt enkelt.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk

Har också kikat på dessa men endast pga priset, har sedan tidigare SP2500 och de är väl okej. Sist hade Dustin dem på deras helgrea för samma pris, det som fick mig att inte köpa var märket. Är det Corsair som tillverkar dem? Tycker det verkar otydligt för det är väl inte Corsairmärkt på högtalarna? Eller har jag fel, nu blir väl inte saken bättre eller sämre av att det inte är det utan jag tyckte mest det var underligt. Såg någon unboxing och där såg jag varken på kartongen eller högtalaren någon märkning förutom Simple Audio.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Har också kikat på dessa men endast pga priset, har sedan tidigare SP2500 och de är väl okej. Sist hade Dustin dem på deras helgrea för samma pris, det som fick mig att inte köpa var märket. Är det Corsair som tillverkar dem? Tycker det verkar otydligt för det är väl inte Corsairmärkt på högtalarna? Eller har jag fel, nu blir väl inte saken bättre eller sämre av att det inte är det utan jag tyckte mest det var underligt. Såg någon unboxing och där såg jag varken på kartongen eller högtalaren någon märkning förutom Simple Audio.

Bra fråga inte en aning har också kollat klipp om dessa högtalare men inte sett något eller någon nämna "Corsair" är det fel märkt?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Corsair har köpt upp Simple Audio (för några år sedan)

Permalänk
Medlem

Hittar dom inte via prisjakt eller pricerunner?
Edit. Verkar nästan som att det är nån form av rebrand detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2354660
Är ju identiska, men prisbilden om ordinarie pris hos Dustin på 4500:- (ca) verkar ju lite skumt då dom flesta andra verkar köra dom normalt för 1500:- och uppåt. Proshop 1500:- , okänd butik 2990 och Komplett för 4495:-

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Corsair har köpt upp Simple Audio (för några år sedan)

Aaaah det förklarar saken, tack för klargörandet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Dom säljer billigt för att Corsair har meddelat Simple Audio är avvecklat sedan december 2014. http://www.ljudochbild.se/nyheter/simple-audio-lagger-ner

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått mina högtalare, så jag kan väl göra en liten minirecension eftersom priset fortfarande gäller hos Dustin. Mitt första intryck var att de var mer solida än jag trodde de skulle vara. Ramen är gjord i solid aluminium, och sidorna är täckta av mjukt tyg på alla fyra sidor. De känns exklusiva helt enkelt.

Jag var lite fundersam om de skulle fungera med USB eller inte, eftersom jag kör Linux (Arch Linux). Men det var inga som helst problem, bara att koppla in och växla ljudkort i pulseaudio. Fjärrkontrollen fungerar bra för att ljustera ljudnivån, och multimedia-knapparna på fjärrkontrollen registreras även som vanliga XF86AudioPlay etc. events. Så vad jag kan avgöra så har de fullt Linux-stöd via USB, även om det bara är Windows och Mac som nämns i specifikationerna. En lite dålig sak är dock att det dröjer 1-2 sekunder efter att man kopplat in hörlurar i högtalarna innan ljudet skickas till hörlurarna istället. Mina gamla högtalare bytte direkt, men de hade ju å andra sidan ingen inbyggd DSP.

Men i slutändan så är det ju ljudet som är det viktiga när det gäller högtalare. Jag lät mina gamla Logitech 2.1-högtalare (nypris ~500 kr för runt 7-8 år sedan) sitta i så att jag kunde växla mellan dem och jämföra. När jag först lyssnade på Simple Audio Listen så tyckte jag det var något som lät lite konstigt. När jag en stund senare växlade tillbaka till mina gamla högtalare så lät det som att någon täckt över dem med en kudde. Det jag tyckte lät konstigt med de nya högtalare var i själva verket bara att ljudet från dem var så mycket klarare än från mina gamla. Nu när jag lyssnat på de nya högtalarna ett tag så börjar jag fundera på hur jag kunnat lyssna på musik med mina gamla...

En möjlig nackdel är att det är 2.0-högtalare det handlar om, så för den som vill ha mycket bas så kanske de inte passar så bra. Mina gamla högtalare med subwoofer har mycket mer bas (för mycket för min smak inser jag nu), eftersom de inkluderar en subwoofer. Men jag lyssnar inte på bastung musik, så för mig spelar det ingen roll. För den som vill ha mer bas så finns ju också möjligheten att koppla in en subwoofer om man vill.

Så jag är i alla fall mycket nöjd med dem, de är en rejäl uppgradering jämfört med mina gamla högtalare. Det är möjligt att det finns bättre högtalare för ungefär samma pris, men för mig som inte är en audiofil så är det tveksamt om jag skulle höra någon stor skillnad på högtalare i den här klassen. Så även om de inte är ett sånt klipp som Dustin säger (har kostat 1790 hos proshop sen jul, 1490 sen förra veckan) så känns ändå en tusenlapp som ett mycket bra pris för dem.

Edit: Mina gamla högtalare var Logitech X-230 såg jag nu när jag skulle koppla ur dem.

Permalänk
Medlem

Att Simple Audio är avvecklat/nedlagt förklarar prisbilden.

Tack för din minirecension perost! Jag hade i princip uteslutit Listen men dina intryck var ju positiva, nästan så att modellen är med i matchen igen.
Frågan jag ställer mig är om Addon T8 kommer att dippa ner i liknande prisnivåer igen någon gång inom en inte allt för oöverskådlig framtid...

Är det för övrigt någon som har en åsikt om hur Marshall Stanmore står sig mot t.ex. Addon T8 och SA Listen?

Permalänk

Dessa var ju minst sagt intressanta, mina nuvarande är en äldre budgetmodell från Argon(hifiklubben) som garanterat inte gick på mer än 1500kr för 4 år sedan. Problemet med dem, och alla andra monitorer, är att de behöver riktas rätt för att låta rätt. Men det funkar inte jättebra för mig så om dessa låter vettigt i åtminstone 90 grader så är det good enough för mig.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Undrar om baslådan från Corsair SP2500 fungerar med dessa. Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnmlmxml:

Undrar om baslådan från Corsair SP2500 fungerar med dessa. Någon som vet?

Mkt bra fråga !

fick mina högtalare grymt nöjd !

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Jag har skickat en fråga till Corsair. Hoppas på svar ganska snart

Permalänk
Medlem

Den har en vanlig subingång så vilken valfri sub som har vanlig lågnivå kabel funkar. Om det är så det heter.
Jag köpte dessa och dom låter okej. Dom ger ett stort ljud och man blir förvånad över basen men helt klart behövs en bas iaf om man vill ha ordentligt ljud.

5000kr är ett stort skämt. 1000 kr är för mkt egentligen, skulle säga att bör kosta 6-700kr.
+ för fjärr och bluetooth.

Permalänk
Medlem

Köpte själv ett par Listen i slutändan men ämnar använda mig av ångerrätten och skicka tillbaka dem då jag inte är nöjd med ljudbilden.

Efter att ha provat högtalarna med både bluetooth och analog 3,5 mm som ljudkälla håller jag med tidigare skribent i tråden om att högtalarna vid högre volymer ger ett något "burkigt" intryck och inte riktigt klarar av att framföra detaljer på ett tillfredsställande sätt.

Fördelar med Listen är dock att de är ganska snygga i aluminium och touchekontrollerna på ena högtalarens ovansida är mycket smidiga att använda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft dom i 2 dar nu. Igår så öppnade jag och testade dom på jobbet på min lunchrast då jag ej kunde hålla fingrarna i styr, använde då min mobil men med hög ljud kvalite på låtarna, testade 3.5mm och bluetooth. Jag måste säga att jag var ej överraskad över ljudet utan tvärtemot det var inte bra, det var burkigt och ljudet lät bara inte som ett ljud ska göra som är dyrare.
Men sen idag har jag testat på min dator med USB och genom mitt asus xonar med 3.5mm. LJudet är så mycket bättre, det är något av det bästa ljudet jag har hört faktikst. Det är lite tamt med bas så om du vill ha bas för filmer etc så måste man nog ha en duglig sub till men det finns uttag för det så jag ser det ej som ett problem riktigt då du kan skaffa en om du vill.
Men efter jag fixade lite i equalizer tills jag hittade ett ljud jag gillade så måste jag säga att jag älskar ljudet. Jag testade låtar från olika genres bara för att testa och se hur dom låter. Något jag märkte var att vissa låtar så hör jag instrument som jag ej hört förut. Exempelvis en orkester låt av ocarina of time - gerudo valley. Så hör jag hur gittaristen slår på gittaren, detta har jag aldrig hört förut, jag föröskte få fram det med mina sennheiser hörlurar genom mitt asus kort men jag hör verkligen ej det. Så har det varit med ett par låtar. Jag hör dåva ljud från låtarna som jag ej hört förut. JAg älskar ljudet, det enda är väl att basen ej är så bra men det går att fixa.

Dock så är ljudet är imponerande med mitt integrerade ljudkort från realtek eller med min mobil. Men med usb "eller bästa med mitt asus xonar" så är ljudet klockrent och otroligt bra och rent ljud enligt mig. Jag tycker dom var värda 1100kr som jag betalade för dom på dustin.