Permalänk
Medlem

WMAfiler till audacity

Hej!
Har spelat in föreläsningar så sparades dom som WMA och de är otydliga så jag vill editera dom i audacity. De är dock skyddade, mina egna filer alltså... tack vare microsoft... och ja, jag kan ej öppna dom. Måste vara enkelt att öppna upp dom så jag kan ladda in dom till audacity eller? Kändes som en enkel googling men njaaa, tydligen ej tilräckligt bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Högerklicka på filerna i utforskaren väl properties/egenskaper kolla så inte read-only/skrivskydd är valt.

Permalänk
Rekordmedlem

Vad menar du med skyddade? Wma är ett format med DRM, har du låst filerna till den enhet som spelade in dem eller vad har du gjort ? Du kanske får spela upp dem i "rätt" enhet och spela in dem analog i nått vettigare format och se till att inte använda drm vid den inspelningen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om inget annat funkar, spela in dem i Audacity igen (via stereomix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad menar du med skyddade? Wma är ett format med DRM, har du låst filerna till den enhet som spelade in dem eller vad har du gjort ? Du kanske får spela upp dem i "rätt" enhet och spela in dem analog i nått vettigare format och se till att inte använda drm vid den inspelningen ?

Finns wma både med och utan DRM ? Är inget format jag brukar använda.
Letade rätt på en wma fil testade att konvertera till mp3 med EZ CD Audio Converter, fungerade utan problem.

Shabik vilket program gjorde du filerna med från början ?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alpha77:

Finns wma både med och utan DRM ? Är inget format jag brukar använda.

1. Ja. 2. BRA !
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_DRM

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.