Permalänk
Medlem

MSI Mpower z87 killer Nic fråga.

Jag monterade igår ett MSI mpower Z87 då det på pappret verkade ha en hel del bra funktioner jämfört med mitt gamla mobo. Detta visade sig inte stämma helt men jag tänker ändå försöka.Jag har ett problem med Killer Nic nätverket.Inte de problem alla andra har utan ett ganska konstigt. Jag kan inte justera några nätverksinställningar överhuvudtaget. När jag går in i Killer Nic:ets network settings så får jag bara en bild med några rutor och klickar man på exempelvis Network så får jag status på nätverket,inga settings att ändra. Så ser det inte ut i manualen, det ser inte ut så i rescensioner jag läst och det ser inte ut så i en videorescension jag kollade på. Jag kan inte fatta vad jag gör fel men nåt måste det ju vara?

Nätverket funkar bra men jag vill få igång Wifi och bluetooth och det går tydligen inte utan att ändra settings.

Man ska tydligen ha en ikon nere i hörnet när killernic:et är aktivt men jag har ingen sån.

Snälla hjälp mig.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag monterade igår ett MSI mpower Z87 då det på pappret verkade ha en hel del bra funktioner jämfört med mitt gamla mobo. Detta visade sig inte stämma helt men jag tänker ändå försöka.Jag har ett problem med Killer Nic nätverket.Inte de problem alla andra har utan ett ganska konstigt. Jag kan inte justera några nätverksinställningar överhuvudtaget. När jag går in i Killer Nic:ets network settings så får jag bara en bild med några rutor och klickar man på exempelvis Network så får jag status på nätverket,inga settings att ändra. Så ser det inte ut i manualen, det ser inte ut så i rescensioner jag läst och det ser inte ut så i en videorescension jag kollade på. Jag kan inte fatta vad jag gör fel men nåt måste det ju vara?

Nätverket funkar bra men jag vill få igång Wifi och bluetooth och det går tydligen inte utan att ändra settings.

Man ska tydligen ha en ikon nere i hörnet när killernic:et är aktivt men jag har ingen sån.

Snälla hjälp mig.

Har du installerat trådlösa drivrutiner? Behövde inte pilla på inställningar med mina två MSI Z87i/z97i

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Har ett kort med Killer Nic och även fast jag kör på Intel gigabitporten så ligger den aktiv i bakgrunden, beror väl i och för sig på att drivrutinen är inbakad nånstans i Asrocks drivrutiner och att jag inte orkar avinstallera det.
Prova att avinstallera enbart Killer Nic drivern och kör igen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har installerat drivrutiner och program flera ggr både med de från skivan och nerladdat från msi:s hemsida Enligt wireless diagnostics är drivrutinen och hårdvara ok men det skiter sg på Associations.
Och som sagt, jag kan inte komma åt Atheros software suite, som killer nic:ets program heter. Att bara installera drivrutinen löser inte problemet, nätverket är installerat och fungerande.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.