Permalänk
Medlem

Z87-A + G3258

Tja! Jag får igång systemet med en G3258, har lyckats flasha bios till senaste från ASUS men ändå när jag startar om systemet så lyser CPU LED och systemet postar inte ens. Någon som kan ha en ide om vad problemet är ?

Permalänk
Medlem

Har du gjort precis så som asus beskriver att man skall göra?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ja det har jag. Jag har till och med testat en annan tidigare bios version än senaste. Jag får som sagt igång systemet men när jag startar om måste jag varje gång cleara cmos annars lyser CPU LED

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nej eftersom min planka inte stödjer det. Det spelar väl ingen roll ändå eftersom jag faktist lyckats uppdatera bios ?

Permalänk
Medlem

Klart den stöder det, läs om.

Citat:

>>Two-step check list:<<
1. Is your motherboard on the ‘supported model list’? Click the button below to find out
2. Choose your update method – USB BIOS Flashback or in-BIOS updater

http://www.asus.com/microsite/2014/MB/New_4th_gen_Intel_proce...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nej z87-a stödjer inte Flashback kolla hemsidan som visar stöd för flashback, första länken du gav mig.
A, C och K modellerna stödjer inte flashback.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3jvid:

Nej z87-a stödjer inte Flashback kolla hemsidan som visar stöd för flashback, första länken du gav mig.
A, C och K modellerna stödjer inte flashback.

Nej läs för guds skull..

Citat:
Citat:

>>Two-step check list:<<
1. Is your motherboard on the ‘supported model list’? Click the button below to find out
2. Choose your update method – USB BIOS Flashback or in-BIOS updater

I länken finns det 2 alternativ hur man kan uppdatera på om du kollar in listan så står det att för din modell måste du använda in-BIOS updater.. läs...

Scrolla ner till avsnittet bios updater..
http://www.asus.com/microsite/2014/MB/New_4th_gen_Intel_proce...

Beskrivning hur man gör.
http://www.asus.com/microsite/2014/MB/New_4th_gen_Intel_proce...

Sen om det är för att du inte gjort såhär som är orsaken till dina problem vet jag dock inte.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless