Blue snowball, mikrofon arm?

Permalänk

Blue snowball, mikrofon arm?

Tjääna!
Har bestämt mig för att köpa en riktig mic för att öka kvaliteten på mina inspelningar och när jag pratar i teamspeak och arma. Har bestämt mig att blue snowball ligger både i rätt prisklass och kvalitet. Har lite frågor. Är det värt att köpa en mikrofon arm? I sånafall vilken? Hittar ingen bra och billig, hur är bakgrundsljudet? Har 280x crossfire och det låter :3.

Några rekommendationer till vilken mikrofon arm? Kommer man höra datorn? Tack för hjälpen //Victor

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt att du skaffar en arm då mikrofonen gärna plockar upp knackningar i bordet eller tangentbordet annars. Nyckeln till att få det att låta bra är att sätta en arm ganska nära munnen och ha ganska låg volym på mikrofonen, dvs prata så nära mikrofonen att du har så låg volym på den att bakgrundsljud blir extremt låga och således inte hörs.

Har själv Blue Yeti, pratar i den på ca 10 cm håll, då hörs tangentbordstryckningar så lite att den inte triggas igång i mumble av att jag skriver utan enbart när jag pratar.

Permalänk
Medlem

Köpte mig precis en Snowball själv, vid läge 1 (går ställe in mellan tre lägen kring viken grad den ska ta upp ljud) hör jag inget märkvärt störande ljud från min dator (dock är den inte sååå högljudd). Men den tar upp en del ljud från tangenbordsklick osv eftersom den står en bit in på skrivbordet. En arm skulle väl kunna få den närmare munnen antar jag vilket effektivt lär motverka tangentbordsljud. Kanske skulle kolla på det jag med

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Skrivet av Massy:

Rekommenderar starkt att du skaffar en arm då mikrofonen gärna plockar upp knackningar i bordet eller tangentbordet annars. Nyckeln till att få det att låta bra är att sätta en arm ganska nära munnen och ha ganska låg volym på mikrofonen, dvs prata så nära mikrofonen att du har så låg volym på den att bakgrundsljud blir extremt låga och således inte hörs.

Har själv Blue Yeti, pratar i den på ca 10 cm håll, då hörs tangentbordstryckningar så lite att den inte triggas igång i mumble av att jag skriver utan enbart när jag pratar.

Skrivet av Neonxz:

Köpte mig precis en Snowball själv, vid läge 1 (går ställe in mellan tre lägen kring viken grad den ska ta upp ljud) hör jag inget märkvärt störande ljud från min dator (dock är den inte sååå högljudd). Men den tar upp en del ljud från tangenbordsklick osv eftersom den står en bit in på skrivbordet. En arm skulle väl kunna få den närmare munnen antar jag vilket effektivt lär motverka tangentbordsljud. Kanske skulle kolla på det jag med

Vilken arm andvänder du? Vill ha en som inte blockar skärmen men inte så dyr. Inget "fancy" Max 500-700. Pop filter ska jag ha också såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victorwidelund:

Vilken arm andvänder du? Vill ha en som inte blockar skärmen men inte så dyr. Inget "fancy" Max 500-700. Pop filter ska jag ha också såklart

Jag har ingen arm till min Yeti, tycker det funkar OK utan men Yeti har en mycket rejälare fot. En kompis som har snowball kör med denna armen. Kanske i det dyraste laget, går säkerligen hitta något vettigt för runt halva pengen.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/hogtalar...

Permalänk
Medlem

Det här är ju ett billigt alternativ annars

http://www.sweclockers.com/galleri/12857-eget-mikrofonstativ-...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:
Skrivet av Massy:

Jag har ingen arm till min Yeti, tycker det funkar OK utan men Yeti har en mycket rejälare fot. En kompis som har snowball kör med denna armen. Kanske i det dyraste laget, går säkerligen hitta något vettigt för runt halva pengen.

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/hogtalar...

Lite väl dyr, Ikea lampan är då intressant XD

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Ganska många! Men vilken.... Gärna någon affär i Sverige :/