Permalänk
Medlem

Benq XL2730Z problem

Tja!
Har ett konstigt problem som jag inte blir klok på, och innan jag lämnar tillbaka skärmen så tänker jag göra ett sista försök att fixa problemet.
Allting började när jag köpte en displayportkabel och försökte köra i 1440p och över 60hz.
Jag fick då blinkande pixlar över hela skärmen, konstiga artefakter och att skärmen blev helt svart i någon sekund innan bilden kom tillbaka.
Samma problem med 1080p och över 60hz, fast de var inte lika allvarliga då.
Nu pratar jag inte om problemet som fanns med 144hz innan AMDs nya drivrutiner, utan jag körde max i 100-120hz.

Fick ett tips om att byta kabel och testa om det blev bättre, och visst blev det bättre!
Nu när jag sitter och skriver detta så kör jag skärmen i 144hz 1080p, med en ny kabel och de nya drivrutinerna installerade, utan några som helst blinkade pixlar eller konstiga artefakter.
Men nu kan jag inte välja mer än 1440p 60hz istället. Får dessutom en popupfönster från CCC varje gång jag startar om datorn.
http://imgur.com/Ma1LhpL

Har någon något förslag? Har installerat om skärmen, ändrat kablar fram och tillbaka, nya drivrutiner, har aldrig haft problem med datorn förut så tvivlar på att det är min GPU. Sitter på ett 290x-tri x och i7 4790k.

Mvh

Permalänk
99:e percentilen

En grej du kan prova är att ändra språket i CCC till engelska och sedan googla felmeddelandet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

En grej du kan prova är att ändra språket i CCC till engelska och sedan googla felmeddelandet.

Tack för tipset! Har suttit halva natten nu och googlat. Kan inte säga att jag har blivit så mycket klokare.
Har kommit lite längre på vägen iaf. När jag startar om skärmen en gång på powerknappen, efter en omstart av datorn, så kommer möjligheten att välja 1440p och 144hz upp. Men när jag väljer detta så blir skärmen svart, monitorn säger att den inte längre får en signal, och efter ca 10-15 sekunder så kommer bilden tillbaka, men då har monitorn den gamla inställningen på 60hz 1440p igen. Blir galen!

Permalänk
Skrivet av Attben:

Tack för tipset! Har suttit halva natten nu och googlat. Kan inte säga att jag har blivit så mycket klokare.
Har kommit lite längre på vägen iaf. När jag startar om skärmen en gång på powerknappen, efter en omstart av datorn, så kommer möjligheten att välja 1440p och 144hz upp. Men när jag väljer detta så blir skärmen svart, monitorn säger att den inte längre får en signal, och efter ca 10-15 sekunder så kommer bilden tillbaka, men då har monitorn den gamla inställningen på 60hz 1440p igen. Blir galen!

Jag har exakt samma problem som dig, om jag försöker köra över 60hz 1440p så får jag också svartskärm, jag har försökt med det mesta men inget har löst mitt problem =/ Lika skärm har jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag har exakt samma problem som dig, om jag försöker köra över 60hz 1440p så får jag också svartskärm, jag har försökt med det mesta men inget har löst mitt problem =/ Lika skärm har jag med.

Död tråd men bör kanske nämna att allting löste sig för mig när jag köpte en ny Displayportkabel:)
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attben:

Död tråd men bör kanske nämna att allting löste sig för mig när jag köpte en ny Displayportkabel:)
Mvh

vilken köpte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

vilken köpte du?

http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=5500948&aff...