EVE: Valkyrie för Oculus Rift i ny trailer

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte tyckte det såg så bra ut? Säkert häftigt att se i VR, men vad ska det bli för spel av detta? Det är en stor skillnad på att göra en video och att klämma ur ett spel som både har kontroll, gameplay och är intressant. Jag ser en medioker och i slutändan dödstråkig rumdskjutare med halvdassig kontroll pga virrig kamera pga VR-saken.

Börjar bli så trött på överspelat och överdramatiserat sci-fi mumbojumbo. Hela uppstarsekvensen var så dum. Och så 'coachen'.
"Multiple hostiles approaching" när skärmen redan svämmar över av fiender.
"Check your six"

"See you in next life" var det enda som lät bra.

Och framför allt har jag inga större förväntningar på detta, om det ö.h.t. blir klart. CCP har sumpat exakt allt de gett sig in på efter Eve online.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Bara jag som inte tyckte det såg så bra ut? Säkert häftigt att se i VR, men vad ska det bli för spel av detta? Det är en stor skillnad på att göra en video och att klämma ur ett spel som både har kontroll, gameplay och är intressant. Jag ser en medioker och i slutändan dödstråkig rumdskjutare med halvdassig kontroll pga virrig kamera pga VR-saken.

Börjar bli så trött på överspelat och överdramatiserat sci-fi mumbojumbo. Hela uppstarsekvensen var så dum. Och så 'coachen'.
"Multiple hostiles approaching" när skärmen redan svämmar över av fiender.
"Check your six"

"See you in next life" var det enda som lät bra.

Och framför allt har jag inga större förväntningar på detta, om det ö.h.t. blir klart. CCP har sumpat exakt allt de gett sig in på efter Eve online.

pre-alpha? Det borde väl säga något...

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

pre-alpha? Det borde väl säga något...

Det är CCCP, hur mycket jag än tycker om dom tror jag inte för fem öre att detta faktiskt kommer att bli bra. De lyckades med Eve på något jävla vänster men de verkar inte ens själva veta varför.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

pre-alpha? Det borde väl säga något...

Det var ju inget gameplay, praktiskt taget bara en video. Och den visade absolut inget mer än att man sitter i ett rymdskepp och får instruktioner av en överspelande och översittande brutta på radio stoppat med sci-fi-mumbojumbo. Var är spelet? Jag såg bara en interaktiv rymdfärd. Jag ser inte hur det kommer bli roligt för någon. De visade inte ens ett koncept. Att flyga rymdskepp kallar jag inte koncept. Spelet har redan haft en utannonseringsvideo. Så vad ville de visa? Det finns ingenting som pekar på vilken riktning de vill ta detta.

Det är knutet till Eve. Det var Dust 514 också. Det blev ingenting av det hela.

CCP har grandiosa idéer och är bra på att hypa men har hittills inte levererat nånting förutom Eve online under alla år. Och inte ens de årliga expansionerna till det blir vad de har lovat. När de inte ens kan hypa har jag inget hopp ö.h.t. Fast de kanske har tagit sig i kragen och vänt på det nu, struntar i hypen och gör skiten istället.

Jag får gärna ha fel, men allting tyder på att det inte ens blir lite damm på spelhimlen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

CP ccp, dom kan ju börja med att slutföra det dom säger att dom ska påbörja...
Var blev WIS av?!?!?
Efter 4 accounts mellan 2005-2012 så blev jag trött på
alla löften...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Det är CCCP, hur mycket jag än tycker om dom tror jag inte för fem öre att detta faktiskt kommer att bli bra. De lyckades med Eve på något jävla vänster men de verkar inte ens själva veta varför.

Ja inte är det för alla "features" man måste betala extra för!

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Tyr, Nan och Ygg är ju fina namn.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Slå ihop Star Citizen med EVEs unversum och sätt upp realistiska avstånd.
Ta bort JumpGates, utväckla JumpDrives på fler skepp, samt modelera
systemen som sig bör, med Stjärna, planet/er, asteroidbälte, planeter,
asteroid/meteorit moln runt. Då hade ni fått en "Rymdskjutare" som
jag hade varit villig att börja betala för...

Visa signatur

|: AeroCool VS92 Chassi |: Gigabyte Z97P D3 Mobo |: I5 4690K proc | Noctua NH-U12P SE2 Kylare |: 2x4Gb Savage 2400mhz CL11 XMP Ram |: Radeon R9 290X 4Gb D.CU II Grafik |: 1Tb Toshiba HDD |: BeQuiet Kraft 700w Nätagg |: Win10

BTW: https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers