Problem med HyperX Cloud 2!

Permalänk
Medlem

Problem med HyperX Cloud 2!

Hej allesammans!

Idag så tog jag mig tiden att gå att köpa ett par HyperX Cloud 2 då jag hört att dem ska vara skitbra, men när jag fick hem dem och prövade så upplevdes det inte riktigt så. Tidigare ahr jag haft ett par Siberia v2or som jag tycker har fungerat bra men jag kände att det kanske var dags för en uppgradering.
När jag kopplade in Cloud 2orna för första gången så hände... ingenting. Efter lite funderande och bytande av usb portar så fick jag det att funka. Jag hade nämligen inte satt dem som default. Hur som helst jag startade upp spotify för en enkel ljud jämförelse mot mina V2or och det lät som skit. Ljudet var jätte nära och lite burkigt. Jag testade sedan CS:GO och det var fortfarande dåligt och burkigt ljud. Med 7.1 surround lät det extremt konstigt (alltså inte bara dåligt ljud). Ljudet var inte omslutande och verkligt utan kändes extremt artificiellt och dåligt. Jag har läst att det inte var något att ha men mina V2or är ju för fan bättre.
Tidigare har jag kört på det inbyggda moderkortsljudkortet och det har fungerat bra (Msi Z87-G45). Även fast det är stereo så har ljudet känts verkligt och "långt borta" både när jag spelar och kollar på film eller youtube etc., vilket jag gillar. Jag kör med en del programvara för att få det som jag vill, exempelvis Creative Sound Blaster Cinema som fungerar bra. Därför tänkte jag att det kanske var det som skapade någon form av konflikt, men det borde det inte vara då Cloud 2an kör med eget ljudkort.
Ytterligare så är det ett litet konstant brus i bakgrunden som förstärks när ljud spelas. Jag har läst att andra har haft samma problem och det är tydligen inget jag kan lösa utan det är bara att byta i så fall.
Jag blev som sagt extremt besviken på ljudet i hörlurarna trots att dem fått väldigt bra reviews av alla som har sagt att ljudet är skitbra. Därför undrar jag om jag kanske ska lämna tillbaks dem och byta till ett par Cloud 1or som kör på datorns ljudkort eller om det kanske är något annat problem som förstör ljudet.

Tack på förhand om du orkade läste denna bibel!