Permalänk

Välja vattenkylning

Tjena!
Söker en bra och hyfsat billig vattenkylning, ett krav är att den ska ha endast en fläkt, den ska passa till FM2+ och den ska vara så smal som möjligt, mitt chassi är endast 9,5 cm brett invändigt och jag vill montera kylaren på sidan av chassit.
Sedan är mitt nätagg på 400w, och jag vill ha lite marginal kvar, vet inte hur mycket en vattenkylning drar egentligen, annars har jag en A10-6800K och ett par diskar i riggen, inget extra grafikkort eller annat strömtörstigt.

Nån som har något bra förslag? Har aldrig testat vattenkylning tidigare kan jag ju tillägga

Visa signatur
Permalänk

Är det lönt att vattenkyla den ska du överklocka den och så eller. Har du en bild på datorn eller chassit så man kan se hur den ser ut.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Är det lönt att vattenkyla den ska du överklocka den och så eller. Har du en bild på datorn eller chassit så man kan se hur den ser ut.

En början iaf

http://imgur.com/5hqwpsh

Moderkortet ska sitta till vänster, man ser några skruvar där tror jag. Vattenkylningen tänkte jag på högersidan. Jaa, jag vill överklocka! Har aldrig gjort det tidigare men nån gång ska ju vara den första

http://imgur.com/Wt4oAWy

Visa signatur
Permalänk

Inte en kotte som vet en vettig vattenkylning för FM2+?? Såg att corsairs populära H-serie inte stödjer FM2+ i specifikationerna, dock stödjer FM2. Beror det bara på att FM2+ inte släppts när respektive vattenkylning släpptes, eller innebär det faktiskt en risk att trycka på en Corsair H-kylning på min FM2+ sockel?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Marzupilami:

Inte en kotte som vet en vettig vattenkylning för FM2+?? Såg att corsairs populära H-serie inte stödjer FM2+ i specifikationerna, dock stödjer FM2. Beror det bara på att FM2+ inte släppts när respektive vattenkylning släpptes, eller innebär det faktiskt en risk att trycka på en Corsair H-kylning på min FM2+ sockel?

Du kan montera en FM2 kylare på FM2+ och AM3

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag är INTE helt säker. Men jag tror att det inte är någon skillnad på infästningarna för kylare mellan FM2 och FM2+. Så samma kylare ska passa till båda.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Annars kolla på inet hittar du en intressant vattenkylning så kan du pm inet och fråga..dom bruka vara snabb på att svarar. .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Bacon-Matte:

Du kan montera en FM2 kylare på FM2+ och AM3

Skrivet av Xyborg:

Jag är INTE helt säker. Men jag tror att det inte är någon skillnad på infästningarna för kylare mellan FM2 och FM2+. Så samma kylare ska passa till båda.

Skrivet av Jygge:

Annars kolla på inet hittar du en intressant vattenkylning så kan du pm inet och fråga..dom bruka vara snabb på att svarar. .

Tackar
Några personliga rekommendationer på en bra kylning då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag bruka ta av dom som har lång garanti tid Corsair bruka ha upp till 5 år NZXT har upp till 6 år kosta lite mer då..
Sen om du ska ha en lite kolla vilken fläkt som du har bak 120 eller 140 mm så kan du ta en vatten kitt för samma fläkt

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz