Sony experia Z2 eller LG G3.

Permalänk

Sony experia Z2 eller LG G3.

Båda lagom billiga. Z2 med 20mp camera. G3 med något lägre upplösning men med laser fokusering och bildstabilisering.
Vilken tar bättre foton?
Vilken välja?

Just nu har Z1.

Permalänk

Lg g3 är en bättre telefon överlag och konkurerar med xperia z3. När det gäller kameran kan jag inte svara på, kolla mobil tester på mobil.se eller swedroid.se

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Z2 har minne och plats för SD-kort.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag sitter i samma sits som du, men jag tycker inte vare sig z2 eller z3 är någon större uppgradering... Jag behåller min z1 tills z4 kommer... Minst ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

G3:an har sjukt bra kamera, men den högupplösta skärmen skapar lite microlagg ibland som inte finns på Z3 (har ej testat Z2)
Skulle valt Z3 över LG G3, har som sagt inte testat Z2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Z2 har minne och plats för SD-kort.

Har g3 också

Edit: för 600 extra över z2 och g3 får du en z3c, kan vara värt att kolla på
Jag tycker personligen att powerknappen på z serien är Jätte irriterande. Var därför jag inte köpte en Sony

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Knappt nån skillnad på z1-3, (ja lite såklart, men långt ifrån nåt som motiverar ett byte).. så helt onödigt att uppgradera mellan dom.. om du absolut vill byta lur så g3..

Permalänk

Jag gick från z1 till z2 och skillnaden är ganska stor.
Z2 har mycket bättre batteritid, bättre skärm, stereo högtalare, bättre ljud via hörlurar, även kameran är aningen bättre.

Jämför man z2 och z3 däremot så finns det knappt nån skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle säga LG G3. Har en nu och är kanonnöjd. Som en del sagt så finns det lite lagg ibland pga den höga upplösningen. Men utöver det så är allt kanon. Riktigt bra batteritid också

Har haft en Z1 för ett tag sedan och den hade den sämsta skärm jag sett på en telefon på länge. Dessutom var den hal som en tvål. Skärmen har ju blivit bättre på nyare Sony Z2-Z3. Men fortfarande lika hala och klumpiga. Att dom dessutom har problem med skärmar som kan spricka av sig själv är ju inget skoj

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Skulle säga LG G3. Har en nu och är kanonnöjd. Som en del sagt så finns det lite lagg ibland pga den höga upplösningen. Men utöver det så är allt kanon. Riktigt bra batteritid också

Har haft en Z1 för ett tag sedan och den hade den sämsta skärm jag sett på en telefon på länge. Dessutom var den hal som en tvål. Skärmen har ju blivit bättre på nyare Sony Z2-Z3. Men fortfarande lika hala och klumpiga. Att dom dessutom har problem med skärmar som kan spricka av sig själv är ju inget skoj

Var har du hittat info om att z1 skärmar spricker? Det har hänt mig! Hittade en sprucka men mindes inte att jag tappat den,

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Var har du hittat info om att z1 skärmar spricker? Det har hänt mig! Hittade en sprucka men mindes inte att jag tappat den,

Samma på tantens z3.. Baksidan sprack utan någon åverkan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Var har du hittat info om att z1 skärmar spricker? Det har hänt mig! Hittade en sprucka men mindes inte att jag tappat den,

Vet inte om Z1 är så drabbad, men Z2 och Z3 har det hänt på. Kolla på swedroids forum.
http://www.swedroid.se/forum/threads/spricka-i-glaset-pa-baks...
http://www.swedroid.se/forum/threads/spricka-i-glaset-pa-baks...

Även fuktskador på en "vattentät" telefon. Bättre att ha en telefon som jag vet inte är vattentät som man är försiktig med, än att ha en vattentät som kan få in fukt och då gäller ingen garanti. Lite falsk trygghet