Twitch hackat? ngn loggade in på mitt FB konto

Permalänk
Medlem

Twitch hackat? ngn loggade in på mitt FB konto

Igår fick jag reda på att jag likeat en massa skumt skit på FB de senaste dagarna och igår till och med postat skumt skit på min timeline.
Jag är sällan på FB så ej märkt det. Iaf fick byta lösen o rensa all jevla skit de likeat etc.
Körde malwarebytes etc och ingenting hittades. Saken är att jag e sjukt sällan på FB men förra veckan gjorde jag en profiluppdatering och det började ngn gång efter det men det kan vara en slump.

Bytade lösen på sajter jag kom på där jag hade samma med.

Iaf idag fick jag mail från twitch att mina uppgifter kan läckt ut och så fort jag logga in på twitch (manuellt, där fanns inga länkar i twitch mailet) så fick jag byta lösenord.

Dock är mitt twitchlösen ej exakt samma som FB men väldigt lika.
Vet ej om det har ngn koppling och jag brukar ta det lugnt med sådana läckor men denna gången kändes det som de verkligen kommit över ngt.
Men kan vara en slump då lösenorden inte var exakt samma men man kan ha tur och testa sig fram. Skapat annat lösenordssystem nu

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Fick också det mejlet idag, känns inge bra alls då jag använder likadant lösenord på många platser, dock inte mejl eller FB.
Får gå igenom alla mina konton när jag kommer hem och ändra lösen på dem.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

Korrekt, se http://blog.twitch.tv/ för mer info.

Permalänk
Medlem

Fick också mailet av twitch, samt märkte att det varit inloggningsattempt från Kina på min mail i samband med detta.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Inget mail och kommer inte ihåg lösenordet men gjorde reset och fick knappa in nytt lösenord. Lika bra även om jag aldrig är inloggad i Twitch.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fick inget mail men kunde inte logga in på twitch, redirectade mig till lösemordbyte :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

massor har fått mail och fått byta lösenord, mig inkluderat.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

ALLA måste byta lösenord på Twitch.

Permalänk

Samma här
Jävla svin de som hackar

Permalänk
Medlem

Konstigt, jag har inte fått något mail och behövde inte byta lösenord när jag loggade in igen.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Okej, nu fick jag mailet

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Kan ju passapå att rekommendera er att överväga lösenords haterare så som KeePass eller LastPass. gör livet mycket lättare. sätt olika random lösenord för varje site. LastPass är lätt att komma igång med till en början.

Permalänk

Inget mail men blev tvungen att byta nu när jag testade att logga in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da_King79:

Samma här
Jävla svin de som hackar

Indeed. Kunde de inte gjort nått för "a good cause" istället för att jävlas.

Var tvungen att byta lösen på ett gäng oviktiga hemsidor också. Skit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem

Fick också byta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Ska nog be dem ta bort mitt konto. Ingen som inte kan garantera min säkerhet ska inte ha med mig att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Ska nog be dem ta bort mitt konto. Ingen som inte kan garantera min säkerhet ska inte ha med mig att göra.

Kan man göra det? Vill jag med göra. Hur gör man det?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Ska nog be dem ta bort mitt konto. Ingen som inte kan garantera min säkerhet ska inte ha med mig att göra.

INGEN hemsida kan GARANTERA din säkerhet. Du kan ju börja med att avsluta ditt sweclockerskonto omgående... Alla system har svagheter. Löjligt att tro nåt annat.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Igår fick jag reda på att jag likeat en massa skumt skit på FB de senaste dagarna och igår till och med postat skumt skit på min timeline.
Jag är sällan på FB så ej märkt det. Iaf fick byta lösen o rensa all jevla skit de likeat etc.
Körde malwarebytes etc och ingenting hittades. Saken är att jag e sjukt sällan på FB men förra veckan gjorde jag en profiluppdatering och det började ngn gång efter det men det kan vara en slump.

Bytade lösen på sajter jag kom på där jag hade samma med.

Iaf idag fick jag mail från twitch att mina uppgifter kan läckt ut och så fort jag logga in på twitch (manuellt, där fanns inga länkar i twitch mailet) så fick jag byta lösenord.

Dock är mitt twitchlösen ej exakt samma som FB men väldigt lika.
Vet ej om det har ngn koppling och jag brukar ta det lugnt med sådana läckor men denna gången kändes det som de verkligen kommit över ngt.
Men kan vara en slump då lösenorden inte var exakt samma men man kan ha tur och testa sig fram. Skapat annat lösenordssystem nu

Har du kollat på aktiva sessioner på facebook? Du borde kunna se vart det har loggats in på ditt konto från och om det är någon session aktiv fortfarande.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadwood:

Har du kollat på aktiva sessioner på facebook? Du borde kunna se vart det har loggats in på ditt konto från och om det är någon session aktiv fortfarande.

Nej, vart gör man det? Ska kolla om jag hittar det. Kan man se historik?

När jag bytte lösen valde jag att stänga alla sessioner eller liknande.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Nej, vart gör man det? Ska kolla om jag hittar det. Kan man se historik?

När jag bytte lösen valde jag att stänga alla sessioner eller liknande.

Typ under säkerhetsinställningar, vet inte om du kan se dem om du avslutade alla sessioner dock.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

Detta drabbade mig med. Riktigt tråkigt. Visst kan det hända på vilken hemsida som helst, men nu hände det på twitch, och då blir det ju automatiskt att man litar mindre på dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Säkert google .. :x

Permalänk
Medlem

orka med twitch... spela istället grabbar! sluta kolla på alla andra.. vi kommer få en generation av gamers som bara tittar på spel, inte faktiskt lirar dem!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

orka med twitch... spela istället grabbar! sluta kolla på alla andra.. vi kommer få en generation av gamers som bara tittar på spel, inte faktiskt lirar dem!

Titta på turneringar är väl det många använder twitch till.

Permalänk
Medlem

Till alla som använder samma eller liknande lösenord till många tjänster kan jag rekommendera LastPass. Det är en lösenordstjänst som skapar starka, individuella lösenord till konton på Internet. Du behöver bara komma ihåg lösenordet dit - 2-stegs verifikation fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

orka med twitch... spela istället grabbar! sluta kolla på alla andra.. vi kommer få en generation av gamers som bara tittar på spel, inte faktiskt lirar dem!

"Orka med Olympiska spelen. Ut och idrotta istället grabbar! Sluta kolla på alla andra.. vi kommer få en generation av idrottare som bara tittar på idrott, inte faktiskt utövar det!"

Sådär tolkar jag ditt inlägg lite.
Själv tittar på twitch av två anledningar;
1) Turneringar - så knappast möjligt för mig själv att delta i personligen.
2) Underhållning. Jag tittar på streamare som gör mig glad/underhåller mig. Vad dom spelar är nästan oviktigt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.