Headset?! Kingston HyperX Cloud VS. Kingston HyperX Cloud 2

Permalänk
Medlem

Headset?! Kingston HyperX Cloud VS. Kingston HyperX Cloud 2

Hej alla sweclockers!

Det är snart dags för mig att kirra nytt headset, jag funderade först på HyperX Cloud men sen såg jag att idag (måndag) så släppte dem tydligen det nya HyperX Cloud 2? Då är min fråga till er? Vilket borde jag satsa på? Jag vet att Cloud 2 har ett eget ljudkort med 7.1 som anses vara skräp hos folk? Men vad tycker ni, tankar, åsikter & vetskap kommentera allt, för all hjälp kommer komma tillhands!

LÄNKAR:

HyperX Cloud: https://www.komplett.se/hyperx-cloud-gaming-headset/813132
HyperX Cloud 2:https://www.komplett.se/hyperx-cloud-ii-gaming-headset/835972

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har själv Cloud version 1 och måste säga att det är ett riktigt bra headset.

Skillnaderna som jag vet är att Cloud 2 har "7.1 ljudkort" samt att mikrofonen ska vara något förfinad.
Jag tror du kommer bli mycket nöjd, oavsett vilka du väljer, om jag säger så.

Permalänk

Jag har haft mitt cloud 2 in snart 1 vecka och tycker det är ett väldigt skönt headset som har bra ljud till för att lyssna på musik och samtidigt bra gamingheadset. Dock när jag pluggade in allt och ljudet verkade funka bra på headsetet så kunde man höra ett lite men väldigt irriterande brus så fort något ljud hördes. Bruset hörs bara om man spelar musik som är ganska låg och i skype oftast. Jag läste lite kommentarer på youtube om headsetet och hittade någon enstaka som sa att han hade samma brus.
Jag testade att ta bort 3.5 mm jacken från ljud kortet och stoppade den direkt in i datorn och då hördes inte bruset mer faktiskt.
Dock tror jag inte att problemet med bruset är på alla cloud 2.

Som dom flesta gaming headsets där ute är 7.1 ljudet ganska kasst och jag gillade faktiskt inte det på cloud 2 häller. Så nu använder jag inte äns usb ljud kortet för att 7.1 ljudet är ganska dåligt (föredrar vanligt stereo) och att ljudet brusar så det är nästan som ett cloud 1 för mig xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Falcon:

Jag har själv Cloud version 1 och måste säga att det är ett riktigt bra headset.

Skillnaderna som jag vet är att Cloud 2 har "7.1 ljudkort" samt att mikrofonen ska vara något förfinad.
Jag tror du kommer bli mycket nöjd, oavsett vilka du väljer, om jag säger så.

Hur ser det ut på version 1 med kabelanslutningen in i kåpan? Är den lös så att man kan dra in och ut den ur kåpan?

Skrivet av adisbadis:

Jag har haft mitt cloud 2 in snart 1 vecka och tycker det är ett väldigt skönt headset som har bra ljud till för att lyssna på musik och samtidigt bra gamingheadset. Dock när jag pluggade in allt och ljudet verkade funka bra på headsetet så kunde man höra ett lite men väldigt irriterande brus så fort något ljud hördes. Bruset hörs bara om man spelar musik som är ganska låg och i skype oftast. Jag läste lite kommentarer på youtube om headsetet och hittade någon enstaka som sa att han hade samma brus.
Jag testade att ta bort 3.5 mm jacken från ljud kortet och stoppade den direkt in i datorn och då hördes inte bruset mer faktiskt.
Dock tror jag inte att problemet med bruset är på alla cloud 2.

Som dom flesta gaming headsets där ute är 7.1 ljudet ganska kasst och jag gillade faktiskt inte det på cloud 2 häller. Så nu använder jag inte äns usb ljud kortet för att 7.1 ljudet är ganska dåligt (föredrar vanligt stereo) och att ljudet brusar så det är nästan som ett cloud 1 för mig xD

Samma fråga här, hur ser det ut på version 2 med kabeln in i kåpan? Går kabeln att dra in och ut ur kåpan? Är kabeln "lös"/"dragbar"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4pt3n:

Är den lös så att man kan dra in och ut den ur kåpan?

Nej.

Permalänk
Medlem

Skulle tagit Cloud 2. Du får allt i en ultimat lösning istället för att köpa ett dyrt ljudkort och ett headset med.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil