Hörlurar till löpning Max 500:-

Permalänk

Hörlurar till löpning Max 500:-

Jag har läst en hel del recensioner om hörlurar som är anpassade för löpning eller iafl passar okej för ändamålet..

Jag vill ha en så lätt mp3/podcast spelar som möjligt med mig ut på löpturen. Därför kommer ja införskaffa en ipod shuffle som är ohyggligt liten och har en bra klämma.

Men va ska man ha för hörlurar?! Vill inte lägga mer än 500:- eftersom det faktiskt är träningslurar och de lär väl gå sönder tillslut.

Har kollat en del som sagt och kommit fram till någon av dessa i dagsläget:

JBL Synchros Reflect
Urbanista Rio
Urbanears Medis

Vet att en del tycker t.ex koss porta pro är bra men är skeptiskt till utformningen på dem..

Har ni några bra tips på lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixer:

Jag har läst en hel del recensioner om hörlurar som är anpassade för löpning eller iafl passar okej för ändamålet..

Jag vill ha en så lätt mp3/podcast spelar som möjligt med mig ut på löpturen. Därför kommer ja införskaffa en ipod shuffle som är ohyggligt liten och har en bra klämma.

Men va ska man ha för hörlurar?! Vill inte lägga mer än 500:- eftersom det faktiskt är träningslurar och de lär väl gå sönder tillslut.

Har kollat en del som sagt och kommit fram till någon av dessa i dagsläget:

JBL Synchros Reflect
Urbanista Rio
Urbanears Medis

Vet att en del tycker t.ex koss porta pro är bra men är skeptiskt till utformningen på dem..

Har ni några bra tips på lurar?

Tittade lite på detta själv för ett tag sedan då far min ville ha till löppassen. Köpte till slut:
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/philips...
Philips SHQ3217

Jag tycker ljudet var tillräckligt bra och både han och jag föredrar träningshörlurar som sitter ovanpå örat istället för en större konstruktion inuti. Men lyssna någonstans är att rekommendera. Prata med vänner etc.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Lurar eller in-ear?

Om in-ear är intressant så tipsar jag om SoundMagic E10, riktigt bra ljud för små pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Lurar eller in-ear?

Om in-ear är intressant så tipsar jag om SoundMagic E10, riktigt bra ljud för små pengar.

en till som kan hålla med om sound magic lurarna.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag kör med ett par sånna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1708745
Sitter mycket bra på mina öron, lyssnar enbart på tal så kan inte säga något om ljudet.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ser att du är skeptisk till porta pro, men måste faktiskt flika in och säga att jag uteslutet använder dom när jag springer, fast jag har flertalet andra lurar.

Man känner inte att man har dem på huvudet när man springer, det är hur bra som helst. Och ljudet duger gott och väl för att ha när man springer.

Permalänk

Okej tack för snabba svar! ja ska kolla upp era förslag! Ska även överväga Porta pro på nytt.. Har ju trots allt hört en del bra om dom..

Permalänk
Skrivet av huttala:

Ser att du är skeptisk till porta pro, men måste faktiskt flika in och säga att jag uteslutet använder dom när jag springer, fast jag har flertalet andra lurar.

Man känner inte att man har dem på huvudet när man springer, det är hur bra som helst. Och ljudet duger gott och väl för att ha när man springer.

Men hur blir dom när man börjar svettas? Samt om det börjar duggregna eller liknande?

Permalänk

Kommer nog slå till p åett par JBL Synchros Reflect då ja knappt kan hitta en dålig recension på dessa.
Dock vet ja inte om ja ska köpa iphone modellen eller android modellen.
ipohne modellen passar ju fint till ipod shuffle men eftersom ja har en android mobil så kan ja inte använda dom till den antagligen i-lands problem..

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av wixer:

Men hur blir dom när man börjar svettas? Samt om det börjar duggregna eller liknande?

Svett är ingenting jag tänkt på, och jag har svettats en hel del med dem.

Regn är inga problem (än).

Skickades från m.sweclockers.com