HyperX Cloud sämre ljud än SS Siberia V2

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud sämre ljud än SS Siberia V2

Hej! Nu i veckan skaffade jag mig ett HyperX cloud headset, vilket jag nu ångrar oerhört... Ljudet är riktigt kasst, låg bas och kasst standard ljud på spel såsom CSGO osv. Jag kan inte särskilt mycket om ljud så kan inte riktigt förklara utförligt, men min fråga är, kan jag ha fått ett kasst exemplar? Mitt gamla SS Siberia v2 som jag haft i 4år+ har bättre ljud, vilket känns absurt, så ska det väl inte vara? Finns det något sätt jag kan reklamera/lämna tillbaks skiten? (köptes på webhallen i fredags) Inser nu att jag hellre lägger ner 1500 för ett riktigt bra headset istället för något halv mediokert.. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det borde vara fel på dem. Sonens nyinköpta Cloud låter utmärkt. Prova dem med en annan uppspelare, mobil, platta, stereo,vicka lite på anslutningarna vid kontakt resp. Lur och lyssna efter skillnader i ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klp65:

Det borde vara fel på dem. Sonens nyinköpta Cloud låter utmärkt. Prova dem med en annan uppspelare, mobil, platta, stereo,vicka lite på anslutningarna vid kontakt resp. Lur och lyssna efter skillnader i ljud.

Kan det vara så att mitt ljudkort/moderkort inte är tillräckligt bra? Vad sitter sonen din på för kort? Men jag börjar tro att det kan vara fel på dem, jag kopplar in mina siberias på samma sätt och de låter mycket bättre. Får prova på lite olika maskiner i huset!

Sen undrar jag ifall det finns någon här på forumet som kan mycket om amps/ljudkort som skulle kunna hjälpa mig via pm eller bara här i tråden med tips på vad jag kan göra för att få det att låta bättre för en billigare peng, vill inte spendera 500+ på ett ljudkort/hs amp..

EDIT: Prövat samma låt på soundcloud via macbook, iphone samt andra datorer, det skär i öronen på absolut alla plattformar med HyperX cloud på hög volym, vafan det är bättre bas i mina iphone 6 hörlurar, samt att det inte gör ont i dem, vad gör jag? Kan en extern amp göra någon skillnad kanske? Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som kan något om dessa två headset samt ifall ett bra ljudkort kan fixa detta?

Permalänk
Medlem

Tror nog det handlar om att siberias ljud är väldigt "tillgjort"(Väldigt djup bas och "mörkt" ljud) medans hyperX cloud har ett mer neutralt och ljusare ljud.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2