Logitech MX Master ska klara alla ytor

Permalänk
Medlem

Personligen så förstår jag inte alls varför man skulle vilja ha en mus trådlös. Jag ser ofta folk som har det med mottagaren liggandes precis utanför musmattan. Är det så jobbigt med den där 20cm tråden som ligger över musmattan och isf varför?
Då jag tycker att ökad vikt och behovet att byta/ladda batterier är mycket mer störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Trådlöst är framtiden min herre. Jag har förespråkat trådlöst i flera år. Har i princip all min utrustning trådlös, både mus och tangentbord. Även hörlurar kör jag trådlöst. Har aldrig upplevt krångel, snarare en frihet.

En myt man får höra är att det skulle vara så sjuk delay på trådlösa produkter, särskilt för gamers. Så kanske det var för några år sedan, men det stämmer inte idag. Du kanske märker en liten skillnad om du spelar på absolut elitnivå

Jag bryr mig inte om prestandan/delayen utan mer jobbet med att hitta batterier, ladda dem, och sätta i dem och de tar alltid slut i fel tillfälle. Har prylen inbyggt batteri så får man slänga hela grejen när batteriet är slut.
Sladdar stör inte mig det minsta, så länge man har en bra kabeldragning. Att ha trådlösa kontroller till t ex en spelkonsol kan jag tycka är bättre, men vid datorn är man ändå såpass nära maskinen. Den enda anledning för mig att ha trådlöst till datorn skulle vara för att frigöra lite skrivbordsyta och för en cleanare look, men det är inte värt det i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Jag kör på en Microsoft Wireless Laser Mouse 6000(v1.0) från 2005 och har en batteri tid på ca 2,5 månad, sen kollar man på den här Logitech musens batteritid och man bara suckar och skrattar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av adzer:

Personligen så förstår jag inte alls varför man skulle vilja ha en mus trådlös. Jag ser ofta folk som har det med mottagaren liggandes precis utanför musmattan. Är det så jobbigt med den där 20cm tråden som ligger över musmattan och isf varför?
Då jag tycker att ökad vikt och behovet att byta/ladda batterier är mycket mer störande.

Om det är nått som man ska köra trådlöst så är det möss, det är oerhört irriterande att kabeln fastnar i saker och att man inte lätt kan lyfta med sig musen tex för att ha som "fjärr" om man ska kolla på en film eller liknande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har själv 602 och hoppas denna har samma funktion att man kan ändra läget så man får mer batteritid. För 1440 timmars batteritid eliminerar argument som att det måste bytas batterier och sättas i sladd hela tiden.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag bryr mig inte om prestandan/delayen utan mer jobbet med att hitta batterier, ladda dem, och sätta i dem och de tar alltid slut i fel tillfälle. Har prylen inbyggt batteri så får man slänga hela grejen när batteriet är slut.
Sladdar stör inte mig det minsta, så länge man har en bra kabeldragning. Att ha trådlösa kontroller till t ex en spelkonsol kan jag tycka är bättre, men vid datorn är man ändå såpass nära maskinen. Den enda anledning för mig att ha trådlöst till datorn skulle vara för att frigöra lite skrivbordsyta och för en cleanare look, men det är inte värt det i mina ögon.

Kanske är det "lite" mer jobb med batterier. Jag har dock inte samma erfarenhet med mitt Logitech MK330 eller Sennheiser RS 185 heller för den delen. Tangentbord och mus byter jag batteri på verkligen MAX två gånger per år. Då ska tilläggas att jag inte stänger av utrustningen om nätterna osv. Hörlurarna laddas på en smidig docka, så dom batterierna kanske byts ut vartannat år.

Med andra ord vet jag inte om jag kan se batterier som ett argument mot att trådlöst skulle vara sämre Särskilt inte nu när tekniken börjar bli mogen för att bygga in laddningsteknik i musmattor för att på så sätt alltid ha en fulladdad mus. Även många telefoners laddare fungerar på samma sätt.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om det är nått som man ska köra trådlöst så är det möss, det är oerhört irriterande att kabeln fastnar i saker och att man inte lätt kan lyfta med sig musen tex för att ha som "fjärr" om man ska kolla på en film eller liknande.

Om man tänker ta med sig musen bort från skrivbordet så förstår jag absolut. Jag har en fjärrkontroll för det syftet, men jag förstår vitsen. Ponera dock att man bara använder musen vid samma skrivbord vad är det då som kabeln fastnar i? Jag har aldrig haft detta problem så jag är lite perplex.

Permalänk
Medlem

Kommer nog införskaffa mig denna, har alltid varit nöjd med tidigare trådlösa Logitech-möss

Har alltid föredragit trådlöst och egentligen är enda anledningnen till att jag har trådbunden just nu är just för att jag tappade min förra i golver så ofta att den gick sönder till slut.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Kanske är det "lite" mer jobb med batterier. Jag har dock inte samma erfarenhet med mitt Logitech MK330 eller Sennheiser RS 185 heller för den delen. Tangentbord och mus byter jag batteri på verkligen MAX två gånger per år. Då ska tilläggas att jag inte stänger av utrustningen om nätterna osv. Hörlurarna laddas på en smidig docka, så dom batterierna kanske byts ut vartannat år.

Med andra ord vet jag inte om jag kan se batterier som ett argument mot att trådlöst skulle vara sämre Särskilt inte nu när tekniken börjar bli mogen för att bygga in laddningsteknik i musmattor för att på så sätt alltid ha en fulladdad mus. Även många telefoners laddare fungerar på samma sätt.

Miljöpåverkan/slit-och-släng-aspekten är också ett bra argument mot trådlöst tycker jag.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FreddyK:

Kommer nog införskaffa mig denna, har alltid varit nöjd med tidigare trådlösa Logitech-möss

Har alltid föredragit trådlöst och egentligen är enda anledningnen till att jag har trådbunden just nu är just för att jag tappade min förra i golver så ofta att den gick sönder till slut.

Jag har saker på skrivbordet förutom just på den yta jag har avdelat för musen, jag har aldrig tyckt om tomma skrivbord ock kala rum.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Kanske är det "lite" mer jobb med batterier. Jag har dock inte samma erfarenhet med mitt Logitech MK330 eller Sennheiser RS 185 heller för den delen. Tangentbord och mus byter jag batteri på verkligen MAX två gånger per år. Då ska tilläggas att jag inte stänger av utrustningen om nätterna osv. Hörlurarna laddas på en smidig docka, så dom batterierna kanske byts ut vartannat år.

Med andra ord vet jag inte om jag kan se batterier som ett argument mot att trådlöst skulle vara sämre Särskilt inte nu när tekniken börjar bli mogen för att bygga in laddningsteknik i musmattor för att på så sätt alltid ha en fulladdad mus. Även många telefoners laddare fungerar på samma sätt.

Nu var det många år sedan jag hade trådlöst tangentbord&mus så kanske batteri tiden har förbättras avsevärt sedan dess? Och en musmatta med inbyggd qi laddare verkar ju riktigt smart. Men jag håller mig till sladdar, är ju tur att det finns valmöjligheter.

Permalänk
Medlem

För Qi-anhängarna ;p

http://www.sweclockers.com/nyhet/18147-mionix-visar-mus-med-t...

Vet inte om den har kommit än dock :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adzer:

Om man tänker ta med sig musen bort från skrivbordet så förstår jag absolut. Jag har en fjärrkontroll för det syftet, men jag förstår vitsen. Ponera dock att man bara använder musen vid samma skrivbord vad är det då som kabeln fastnar i? Jag har aldrig haft detta problem så jag är lite perplex.

Kabeln kan haka i kanten på skrivbordet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Kabeln kan haka i kanten på skrivbordet.

Har man en krullsladd så förstår jag, men en rak kabel har inte så mycket som kan fastna. Har man dock det problemet så kan man sätta fast kabeln på bordskanten så den inte åker över. Jag ser inte detta som ett reellt problem faktiskt.

Jag personligen föredrar en sladd med mus, men självklart bra att alternativ finns. Mångfald uppskattas

Permalänk
Medlem

Visst... sladden får man ju se till att den inte halkar ner men fan för en mus som laggar och baterier som ska bytas. Game'ar inte på någon högre nivå men i Photoshop och cad tolererar jag inget muslag. Inga miljöfarliga batterier heller...

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Batterier 2015? Nej tack. Trådlöst är sjukt tramsigt / gimmick.

Ett att ha surfat runt i snart två årtionenden är detta nog den dummaste kommentaren jag nånsin hört om det ej är trolleri. Sladdlöst är underbart, är sjukt nöjd med min logitech G602 som har 8 programmerbara knappar (visst, det krävs lite övning för att man ska använda alla men det är helt omöjligt att leva utan Ctrl +W nuförtiden för åtminstone en hotkey nuförtiden).

Riktigt kul uppdatering, skulle köpa om jag inte hade 2 G602 då.

Muslagg? Vad har du för b-skit? Jag har logitech g602 som sagt och även m705 innan och har aldrig upplevt något sånt, nånsin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Muslagg? Vad har du för b-skit? Jag har logitech g602 som sagt och även m705 innan och har aldrig upplevt något sånt, nånsin.

Känns som det skulle lagga mer av att man har en sladd och dra runt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

40 dagars användning? Kan man få något mer specifikt, är det 1 timmes användning per dag då?

Jag plockar ut 8-12 timmar om dagen i 8-10 dagar, på en Logitech MX Revolution från slutet av 08'a. Batteriet har blivit sämre över de gångna åren, men jag håller det inte för otroligt att de får ut ett rimligt användande ur den där, i 40 dagar. Logitech själva hävdade 6 timmar om dagen, och minst 8'a dagar, när den var ny, men jag klarade mig i två veckor "på den tiden". Deras standard är fortfarande 6 timmar om dagen, i X dagar. (I det här fallet, 40)

Skrivet av hunden:

Kanske kan bli en ersättare till min MX Revolution som börjar bli lite sliten i dagsläget.

Jag undrar om inte de här mössen är de bästa Logitech någonsin gjort. Jag har två. Ena är gummit vid tummgreppet nästan helt slut på, den andra är knappt använd... Gast att göra något åt det kanske... Och autoshift ska fungera. Både så att den släpper "click-click" när man skrollar fort, men även olika default uppföranden i olika mjukvaror.

Skrivet av Hoggaforfan:

Undra om den går att använda även med kabeln i? Kabel is da shit

Det ska fungera. Men den arbetar fortfarande trådlöst, det är bara ström via sladden. Men det ska gå, så man slipper bli stående när laddningen tryter.

Skrivet av mrqaffe:

det är ju lite surt att de inte har kvar laddstationerna utan att man ska behöva jäklas med usbladdning men det blir väl för dyrt annars, men varför inte Qi laddning,

Med tanke på att det största klagomålet jag har på mina MX Revolution är just laddstationen, och att man inte kan fortsätta använda musen om man faktiskt får tvärslut ström (det händer dock så sällan att man nästan får skylla sig själv i det fallet) så känner jag personligen att det är en fördel med USB laddning. Jag fuskar dock, jag har en sladd hängande här vid datorn för att kommunicera med två telefoner redan, så det är inte "ännu en sladd" syndromet för min del.

Skrivet av rektor:

Meh, kan dom inte bara säga vad det är för något istället för att hitta på häftiga begrepp som dom marknadsföringen som "Dark Laser" lol.

Darkfield laser är inte Logitechs namn, utan ett vedertaget namn på en laserteknik. Så Logitech skriver exakt vad det är, precis som du önskar.

Skrivet av Nightcrawler:

Fördelen med en Performance MX mus är ju helt klart det utbytbara batteriet för enligt mig så håller musen betydligt längre än vad batteriet gör och är batteriet inbyggt vilket det är i MX Revolution och i denna nya MX Master så gör det mycket svårare eller kanske omöjligt att byta ut den när batteriet gjort sitt.

4'a skruvar & ett metal-clips på MX Revolution, men man gör bäst i att öppna och titta efter så man kan beställa rätt batteri, det finns tydligen 2 olika. Jag har inte bytt mitt än, men jag undersökte det för sakens skull. Misstänker att jag hinner slita ut den andra med innan det är dags... Däremot måste man ha nya "pads" om man ska byta batteriet, då skruvarna sitter under dessa. Det kan man ju ha synpunkter på, speciellt som jag misstänker att de inte kommer vara helt lätta att få tag i. När det väl är dags, så att säga.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

4'a skruvar & ett metal-clips på MX Revolution, men man gör bäst i att öppna och titta efter så man kan beställa rätt batteri, det finns tydligen 2 olika. Jag har inte bytt mitt än, men jag undersökte det för sakens skull. Misstänker att jag hinner slita ut den andra med innan det är dags... Däremot måste man ha nya "pads" om man ska byta batteriet, då skruvarna sitter under dessa. Det kan man ju ha synpunkter på, speciellt som jag misstänker att de inte kommer vara helt lätta att få tag i. När det väl är dags, så att säga.

B!

Något dum konstruktion kan jag hålla med om undrar om man kan köpa pads och batterier direkt från Logitech.
Har också två MX Revolution och batterierna är ju klart sämre än dom var år 2006. Men är ju oftast inget problem när det alltid finns en laddad.
Gillar själv laddstationen känns smidigare än att hålla på med USB-sladd.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har slitit ut främst vänsterklickbrytarna på mina mx revolution, jag har just nu 3 revolution möss men har ägt total 4 men var dum nog att göra mig av med en, jag har öppnat bruksmusen och bytt vänsterbrytare ett par gånger och även om jag har skaffat nya glidytor har de aldrig behövts då jag har kunnat plocka loss och återanvända dem varje gång hittills, jag har inte ens behövt byta tejpen.
Brytare, batterier och glidytor finns annars att köpa på Ebay för nästan ingenting.
Det märks att batteriet börjar bli slitet för det håller bara kring ett dygn numera i bruksmusen men batteriindikatorn är ju bra och pålitlig så jag tror aldrig jag har fått slut på ström någon gång och jag tycker verkligen illa om kabelmöss och kabelladdning, det känns som att gå tillbaka till kulmöss tiden.

Jag har uppskattat laddstationen sedan den kom med mx700

och sedan kom ju mx1000

men den musen var inte lika bekväm som 700an tyckte jag så den har jag inte använt lika mycket, jag tror det mest beror på känslan i tumknappen i den, den passade inte mig.

När mx revolution

kom så föll alla bitar verkligen på plats i en och samma mus, jag förstår inte längre hur man kan uthärda ett annat scrollhjul för det är ju så totalt överlägset alla andra att det är löjligt.

man blir bara frustrerad när man inte kan växla mellan klick och frilhjulsläge på andra möss och blir det en bra sidoscroll nu med mastern så blir det ännu bättre, fattas bara några tumknappar och en vänsterversion av den så man kan växla och köra favoritmusen med båda händerna, löser de det har de kommit väldigt nära den perfekta musen funktionsmässigt, möjligtvis att man ska ha en touch/svepsensor på översidan också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Något dum konstruktion kan jag hålla med om undrar om man kan köpa pads och batterier direkt från Logitech.

Jag har för mig att de sålde dem förr, men det ser inte ut som om det är ett alternativ längre. De finns dock andra som säljer dem. Hur bra eller dåliga de är vete hundan...

Skrivet av mrqaffe:

Jag har slitit ut främst vänsterklickbrytarna på mina mx revolution, jag har just nu 3 revolution möss men har ägt total 4 men var dum nog att göra mig av med en, jag har öppnat bruksmusen och bytt vänsterbrytare ett par gånger och även om jag har skaffat nya glidytor har de aldrig behövts då jag har kunnat plocka loss och återanvända dem varje gång hittills, jag har inte ens behövt byta tejpen.

Låter bra. Nå, inte att du slitit ut brytarna, men att det varit enkelt att lyfta av glidytorna och sätta tillbaka dem... Fast jag måste fråga, hur fasen har du lyckats klicka ihjäl brytarna? Det är fan imponerande. Hur svåra är de att byta? (och hur svåra är ersättarna att hitta?)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har för mig att de sålde dem förr, men det ser inte ut som om det är ett alternativ längre. De finns dock andra som säljer dem. Hur bra eller dåliga de är vete hundan...

Låter bra. Nå, inte att du slitit ut brytarna, men att det varit enkelt att lyfta av glidytorna och sätta tillbaka dem... Fast jag måste fråga, hur fasen har du lyckats klicka ihjäl brytarna? Det är fan imponerande. Hur svåra är de att byta? (och hur svåra är ersättarna att hitta?)
B!

Jag har slitit ut 3 vänsterbrytare men ingen höger, det blir dubbelklick eller kanske mer specifikt att man lätt får felaktiga markeringar av text, liksom att "markeringen hoppar runt i texten" när den är sliten, svårt att beskriva det bättre än att främst textmarkeringar blir svårare att göra och jag har tyvärr inte spelat in nån video på det.

Ytan på plasten över högerklick är däremot mer blanksliten än på vänstersidan, men jag placerar fingret längre bak på v sidan än h sidan, dels har man ju kortare finger på vsidan, jag har dessutom pekfingret till scrollen vilket gör att man går från scroll till klick strax bakom centrum på scrollens axel på v sidan medan jag klickas i linje med scrollhjulets framkant på h sidan. jag använder ju även pekfingret till knappen bakom scrollhjulet.
Så här håller jag (kabeln är till webbkameran)

Glidytorna är relativt lätta att pilla loss helt oskadade och t.om tejpen håller att återanvända om man använder en skalpell, plasten i höljet är relativt fet så det släpper fint.

Brytarna är de som i stort sett alla möss använder, Omron D2FC-F-7N och de sitter med 3 ben, det är relativt stora grova saker så det är lättlött. De är lätta att få tag på eftersom det är samma brytare som används i nästan alla möss som finns, finns nog hundratals som säljer den på Ebay och de kostar kring 10-20kr med frakt om man inte köper "storpack"
Jag har även funderat på om jag skulle prova nån annan brytare som D2F-01F-T eller nån annan mer exotisk subversion av D2FC-F-7N men jag har inte gjort det ännu, det kanske kommer i samband med nått byte i framtiden.

Det finns ju även de som renoverar brytarna men jag har bara bytt dem eftersom de är billiga och lätta att få tag på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Så här håller jag

Ser ut som om du håller den som man ska, tycker jag, men det är ju för att jag håller precis likadant.
Jag har haft lite mer tur med min än du har, låter det som, då det enda slitaget jag har är batteritiden, den gummerade ytan på tumgreppet (där är en krater i gummit, hela vägen ner till plasten. Riktigt hur det gått till fattar jag inte. Det är ju bara mjuk fingerblomma man har där...) och 2 av pilmarkeringarna, den till vänster från scrollhjulet, och "tillbaka" på vänstersidans knappar.
Men börjar den konstra med textmarkeringar så vet jag vem jag ska snacka med för hjälp, eller eventuellt service. Du har precis anmält dig som frivillig. ;- )

Förresten, jag ljög. Det matta gummerade hinnan på hela högersidan är också borta. Den var nog det första som gick åt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ser ut som om du håller den som man ska, tycker jag, men det är ju för att jag håller precis likadant.
Jag har haft lite mer tur med min än du har, låter det som, då det enda slitaget jag har är batteritiden, den gummerade ytan på tumgreppet (där är en krater i gummit, hela vägen ner till plasten. Riktigt hur det gått till fattar jag inte. Det är ju bara mjuk fingerblomma man har där...) och 2 av pilmarkeringarna, den till vänster från scrollhjulet, och "tillbaka" på vänstersidans knappar.
Men börjar den konstra med textmarkeringar så vet jag vem jag ska snacka med för hjälp, eller eventuellt service. Du har precis anmält dig som frivillig. ;- )

Förresten, jag ljög. Det matta gummerade hinnan på hela högersidan är också borta. Den var nog det första som gick åt.
B!

Du får köpa på dig några "trasiga " att ha som reservdelsmaskiner för hölje o dyl, jag har en mus som är trasig och 2 som fungerar men jag har inte plockat delar från nån eftersom brytare, glidytor och batterier finns att köpa nya.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det ska fungera. Men den arbetar fortfarande trådlöst, det är bara ström via sladden. Men det ska gå, så man slipper bli stående när laddningen tryter.

Har du hittat nån källa på det? just den automatiska skiftningen beroende på program är nog nästan en deal breaker för mig och den som växlar beroende på hastighet använder jag inte alls då jag vill kunna scrolla långsamt i fritt läge i framförallt webläsaren och sen snabbt i spel utan att den byter till fritt läge. Visst skulle det väl gå att stå ut med att växla manuellt med en knapp men det känns ändå som en nedgradering.

På tal om utslitning så har jag för mig att jag tagit isär och gjort rent någon av sidoknapparna som började glappa, huvudknapparna håller fortfarande. Däremot är som ni andra upplevt den gummerade högersidan utsliten, jag gick så långt att jag tog isär musen och skrapade bort allt gummi för att få den helt ren istället för den trasiga blandningen.

Undrar hur det horisontella scrollhjulet på sidan känns, hoppas den har samma gedigna känsla som hjulet ovanpå. Om de nu har tagit bort tiltfunktionen på ovanhjulet som borde det dessutom kännas ännu mer gediget än på Revolution.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genelec8030:

Miljöpåverkan/slit-och-släng-aspekten är också ett bra argument mot trådlöst tycker jag.

Jo ifall man inte använder laddningsbara batterier såklart... men till trådlösa möss följer det dessutom oftast med.

Skrivet av YamahaDGX630:

Kanske är det "lite" mer jobb med batterier. Jag har dock inte samma erfarenhet med mitt Logitech MK330 eller Sennheiser RS 185 heller för den delen. Tangentbord och mus byter jag batteri på verkligen MAX två gånger per år. Då ska tilläggas att jag inte stänger av utrustningen om nätterna osv. Hörlurarna laddas på en smidig docka, så dom batterierna kanske byts ut vartannat år.

Med andra ord vet jag inte om jag kan se batterier som ett argument mot att trådlöst skulle vara sämre Särskilt inte nu när tekniken börjar bli mogen för att bygga in laddningsteknik i musmattor för att på så sätt alltid ha en fulladdad mus. Även många telefoners laddare fungerar på samma sätt.

Hur mycket använder du dem då?

EDIT: Logitech G7 är nog den bästa trådlösa musen jag haft. De nya mössen får man ansluta sladden till för att ladda... vilket oftast leder till att man aldrig drar ur sladden. G700 som jag har nu har jag inte kopplat ur sladden ifrån ännu... och då har jag haft den några år.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jo ifall man inte använder laddningsbara batterier såklart... men till trådlösa möss följer det dessutom oftast med.

Hur mycket använder du dem då?

EDIT: Logitech G7 är nog den bästa trådlösa musen jag haft. De nya mössen får man ansluta sladden till för att ladda... vilket oftast leder till att man aldrig drar ur sladden. G700 som jag har nu har jag inte kopplat ur sladden ifrån ännu... och då har jag haft den några år. http://www.mrgadget.com.au/uploaded_images/Logitech_G7_Mouse_...

Låt säga VARJE dag minst 4 timmar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Körde först med en enkel logitech trådlös mus och tangentbordskombo. Fick byta batteri i musen en gång i månaden. Sedan tröttnade jag plus att det var slitet. Kände inte att jag fick några fördelar av att köra trådlöst så köpte en qpad 5k. Slet ut 2st under garantin. Och när den sista gått i graven hade jag bestämt mig för logitech g602. Det skulle vara skönt att slippa sladden och med typ ett års batteritid på energisparläget behöver jag inte tänka på batteribyten.

Jag tycker denna (mx master) musen är ett steg tillbaka vad det gäller batteri. G602:an varnar i god tid för batteribyte och byter gör man så sällan att man inte behöver oroa sig.

På jobbet har jag en begagnad logitech blåtandsmus med laddstation. Ingen koll på modell eller ålder men liknar mx700. Dock drygt eftersom jag alltid glömmer ladda den och typ varannan vecka får koppla in en sladdmus temporärt.

Har inget behov av trådlösa tangentbord. Tangentbordet står där det står och flyttas bara vid städning. Men om man gör annat vid skrivbordet kan det vara till fördel att lätt kunna flytta bort tangentbordet. Fast varför har ingen kopierat apples magsafe. Det hade varit en mycket bättre lösning än trådlöst imo. Men då kan man inte använda tangentbordet när man kopplat bort det.

Permalänk
Medlem

Fick min master för ett par timmar sen. Vilken fantastisk mus! Har haft/har alla trådlösa möss, i alla fall de "bättre" från Logitech och denna är verkligen ett framsteg.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Fick min master för ett par timmar sen. Vilken fantastisk mus! Har haft/har alla trådlösa möss, i alla fall de "bättre" från Logitech och denna är verkligen ett framsteg.

Köpte du den direkt från Logitech?