Nya Sennheiser Momentum in-ear

Permalänk
Inaktiv

Nya Sennheiser Momentum in-ear

Nu har Sennheiser släppt en stilren in-ear precis som deras tidigare Momentum on-ears och over-ears.

http://en-us.sennheiser.com/momentum-headphones-in-ear
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2789924

" I listened to it at the Sennheiser booth at IFA in Berlin and I have to say that the bass sometimes was too much for my tastes. The rest was clear though - no veil at all. So it definitely do what it is designed to do but will not suit all genres. "

"I heard these at IFA in Berlin. If you want bass - then Momentum IEM is great. It was too much bass for my taste though. Very boomy but sounded tight and controlled. Also the rest sounded clear and fairly open. So no veil or anything but a way too boomy bass."

"En välbyggd in-ear med en öppen och ren ljudbild. Samma goda kvalité som deras övriga momentum hörlurar. Helt klart värt att titta närmare på, speciellt om man gillar deras kåplurar. Hörlurarna släpps på marknaden under september månad."

Vad säger ni? Något att ha? De är snygga men många tycker det är för mycket bas.

Permalänk
Avstängd

Bassjukan beror ju på Beats, och det är där pengar finns att hämta, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Usch vad fula de är.

De har funnits ett tag nu förresten.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Avstängd

In-Ear G fungerar väll för Android
In-Ear i fungerar väll för apple antar jag.

Permalänk

Var sitter micen/fjärrkontrollen?

Uppe nära högtalaren, efter att sladden delat sig? (Som på iPhones orginallurar)

Eller innan sladden delat sig?

Permalänk
Avstängd

den sitter på sladden till ena luren så man får den nära ansiktet.

Köpte ett par sådana här av elgiganten när dom såldes för 599 men jag tycker volymen är lite låg ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

den sitter på sladden till ena luren så man får den nära ansiktet.

Köpte ett par sådana här av elgiganten när dom såldes för 599 men jag tycker volymen är lite låg ?

Har också upplevt volymen som låg, i alla fall om man jämför med deras CX300II som jag hade innan. Rent subjektivt tycker jag faktiskt CX300II erbjuder ett mer balanserat ljud och enda anledningen till byte var behovet av mic. Momentum är fortfarande ett bra in-ear-alternativ även om jag har lite svårt att motivera fullpriset.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Rekordmedlem

Beyerdynamic MMX 102 iE eller nån annan i mmx serien kan ju vara alternativ om man letar in-ear headsets. Dtx är hörlursversionerna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ja har dom här, tycker det är lite "hängmatteljud" över dom. Hade ett par Philips Fidelio innan som paja fort, så tänkte testa nåt nytt. Philips är bättre.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Hade klipsch in ear tidigare, momentum har mycket mindre bas. Tycker inte att den är överdriven över huvud taget.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB