Crystal Voice (Creative Soundblaster) + Beamforming Mic

Permalänk

Crystal Voice (Creative Soundblaster) + Beamforming Mic

Hejsan!

Jag köpte nyss ett Creative Soundblaster Z ljudkort och till det kom det en medföljande beamforming mikrofon. Micen har fått helt Ok reviews och beskrivs som mycket bättre än andra billiga skrivbordsmikrofoner. Men för mig går det åt helvete… beamformingen verkar inte fungera, ljudtas in över allt ifrån, om jag börjar pilla med inställningarna för Crystal Voice så klagas det något kopiöst på TS –antingen hörs jag knappt eller så låter det för jävligt.

Så jag undrar om någon faktiskt vet hur man ska konfigurera Soundblasters ”Crystal Voice” för att få denna mikrofon att låta någorlunda vettigt.

Permalänk
Medlem

Stäng av mic boost om du har det. Kan hjälpa.

Sen vet jag inte vilka Reviews du läst om mic:en, men den mic:en är kass, den filtrerar inte bort något bakgrundsljud alls och det låter som man är instängd i en burk.

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Stäng av mic boost om du har det. Kan hjälpa.

Sen vet jag inte vilka Reviews du läst om mic:en, men den mic:en är kass, den filtrerar inte bort något bakgrundsljud alls och det låter som man är instängd i en burk.

Har provat med mic boost både av och på. Kvalitetén blir märkbart sämre med den högre, men det är inga jätteproblem enligt polarna.

Angående reviews:

Skrivet av TechPowerUp:

Quality microphone included

Skrivet av Kitguro:

Overall our experience with the microphone was very positive, it did work better than a standard microphone, and once you get it set-up correctly will offer great vocal pick-up with little background noise. This makes it great for gaming or for a general Skype chat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shortleif:

Har provat med mic boost både av och på. Kvalitetén blir märkbart sämre med den högre, men det är inga jätteproblem enligt polarna.

Angående reviews:

Men den från TechPowerUp kan jag inte hålla med om, för är det en kvalitets mic så skulle den inte ha det jag beskrev innan.

Sen Kitguro, det stämmer någorlunda bra, den är bättre än en mic för kanske ca 100-150kr, men den är inte bra, för det dem beskriver sen "This makes it great for gaming or for a general Skype chat." stämmer ju inte. Den är inte bra för gaming och framförallt inte Skype eller likande om man nu inte har push-to-talk igång. Om inte får ens polare leva med bakgrundsljud från familj eller spel och burkigt ljud.

Så jag tror inte du får till den så mycket bättre än du redan fått, har samma beamforming mic och jag fick samma reaktion från mina polare och jag fick den aldrig att bli riktigt bra hur jag än ställde in den och du har samma upplevelser på den som jag.

Så jag skulle nog rekommenderar dig att antingen få dina polare att leva med det och försöka fortsätta testa dig fram så att du får till den så bra som möjligt eller köpa en annan mic eller ett bra headset.