Speedlink släpper handkontrollen Strike NX

Permalänk
Medlem

8h? känns lite lågt efter att vara van vid xbox360 kontrollerna.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Fungerar utmärkt på PS3. Ingen konst att lägga en skarp brytpunkt någonstans längs slaglängden för de fall då det ska vara digitalt uppenbarligen. Dessutom har man tillräckligt med precision i tummen för att kunna hålla en specifik hastighet hur bra som helst i spel. Mycket svårare att få till den precisionen i pistolknappen.

What. Förvisso har PS3-kontrollerna mycket sämre triggerspakar än 360-kontrollen så jag förstår vart det kommer från, men för mig som gammal Forza-spelare känns det omvänt helt absurt att försöka gasa precist med tummen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Xpadder,.
Försökte själb göra ett liknande program men lessnade

Ack, man kan inte direkt påstå att de har känsla för grafisk form. Riktigt fult ser det ut där på sajten. Men i detta fall är det helt klart funktion som är viktigast – så tack för tips! Undrar om det är lika kapabelt (eller kanske t.o.m. mer?) än Controller Mate – det verkar kunna klara det mesta man kan önska.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag tror nog jag föredrar Grifta.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

What. Förvisso har PS3-kontrollerna mycket sämre triggerspakar än 360-kontrollen så jag förstår vart det kommer från, men för mig som gammal Forza-spelare känns det omvänt helt absurt att försöka gasa precist med tummen.

Det är klart, ska man sitta med pekfingret utsträckt och spreta med det i ett halvläge så har man sämre precision i knapparna på ovansidan. Allra helst på en så bulkig kontroll. Men har man en kontroll man håller ordentligt även med pekfingret så har man överlägsen tryckprecision i tummen. Iaf om man spelat med handkontroll sedan NES-tiden.

Man kan säkert få jättebra precision i pekfingret med, men då håller man på ett sätt som försämrar hastighet och precision på tummarna.

Permalänk
Medlem

Är inte 8h sjukt lite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artikelförfattaren:

analoga stickor

Seriöst?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk

Fungerar den till spel anpassade för 360-kontrollern alltså?
Jag vill slippa mappa upp hela kontrollern för varje spel.

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Varför kommer först nu?
Gissar att den inte kommer funka med win10 sen... *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

What. Förvisso har PS3-kontrollerna mycket sämre triggerspakar än 360-kontrollen så jag förstår vart det kommer från, men för mig som gammal Forza-spelare känns det omvänt helt absurt att försöka gasa precist med tummen.

För mig som är, förmodligen ännu äldre, Forza-spelare känns det rätt absurt att spela med handkontroll överhuvud taget. Kör inte min VW Golf med handkontroll heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

För mig som är, förmodligen ännu äldre, Forza-spelare känns det rätt absurt att spela med handkontroll överhuvud taget. Kör inte min VW Golf med handkontroll heller...

G27:an funkar varken på xbox eller i soffan så det är så det får bli.