Webbläsaren Project Spartan i ny testversion av Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Låter som att du har malware. Varför skulle tillverkaren av världens största sökmotor välja att skicka med en tredjepart sökmotor i sin mjukvara?

Nej jag tvivlar det, antingen så måste jag ha missat något när jag installerade sist. Vissa program försöker ju smyga in diverse saker, winzip och 7rar försöker ju få en att installera diverse småprogram och tillvara.

Jag hade förvisso inget virusskydd sist jag installerade och provade då det var direkt efter en nyinstallation av os:er och filen var sparad på disken så inget Internetbesök eller så. Allt som gjordes var av Chrome som uppdaterade till den aktuella versionen.
Men jag måste helt klart ha missat nåt, det låter ju inte rimligt som du skriver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tänk att jag sällan kan få göra ett inlägg numera innan det tar två meningar så är någon där och personangriper mig utan anledning.

Ja, det är fel på alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ja, det är fel på alla andra.

Fel och fel.. Men man kan torrt konstatera att det finns en del som inte tål annat än ja-sägare i församlingen så att säga, och då detta är ett diskussionsforum så borde det förefalla naturligt för de flesta att det finns en blandning av åsikter, och att man bör respektera dem om man vill ha samma respekt själv.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Gick dom genom en checklista när dom gjorde videon?
Pinsamt.

✔ Black woman
✔ Asian guy
✔ White guy
✔ Asian woman
✔ White woman
✔ Black guy

Permalänk
Avstängd

Så länge firefox är bra så kommer jag inte byta läsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Gick dom genom en checklista när dom gjorde videon?
Pinsamt.

✔ Black woman
✔ Asian guy
✔ White guy
✔ Asian woman
✔ White woman
✔ Black guy

Precis. Ännu en politiskt korrekt video. *trött*

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Precis. Ännu en politiskt korrekt video. *trött*

Ja. Töntigt att inte samtliga i videon är finniga, småfeta, fjuniga vita män med foppatofflor. Blir oerhört provocerad. #sd2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Gick dom genom en checklista när dom gjorde videon?
Pinsamt.

✔ Black woman
✔ Asian guy
✔ White guy
✔ Asian woman
✔ White woman
✔ Black guy

Skrivet av SweMerlin:

Precis. Ännu en politiskt korrekt video. *trött*

Ingen av er vet hur anställningarna går till hos MS? Hur siffror visar att det har blivit bättre efter dom har anmanat det? Hur folk i denna video faktiskt jobbat med projektet?
Kan förstå hur folk känner att det är ett token projekt på G men det gör det inte mindre positivt i det långa loppet.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Gick dom genom en checklista när dom gjorde videon?
Pinsamt.

✔ Black woman
✔ Asian guy
✔ White guy
✔ Asian woman
✔ White woman
✔ Black guy

Du missade Ginger guy.

Permalänk
Medlem

Hur kan de göra denna cortana och sökintegration samt web annotering utan att bryta mot exact de saker som folk hatar mest med google chrome och ubuntu.. Nämligen spioneriet.

Näni microsoft, vore det inte bättre om ni fokuserade på en engine som inte var helkass (har blivit bättre dock) och ett fungerande extension format som inte brakar samman med varje release?

Personligne vill jag ha mindre mojs i webläsaren by default, eller åtminstone en opt-out ur alla dessa "features" vilket i tidigare versioner varit näst intill omöjligt.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danedi:

Hur kan de göra denna cortana och sökintegration samt web annotering utan att bryta mot exact de saker som folk hatar mest med google chrome och ubuntu.. Nämligen spioneriet.

Näni microsoft, vore det inte bättre om ni fokuserade på en engine som inte var helkass (har blivit bättre dock) och ett fungerande extension format som inte brakar samman med varje release?

Personligne vill jag ha mindre mojs i webläsaren by default, eller åtminstone en opt-out ur alla dessa "features" vilket i tidigare versioner varit näst intill omöjligt.

Skillnaden är att du med Cortana har en anteckningsbok där du kan ställa in precis vad du vill att hon ska veta om dig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Blir så äcklad av att MS ska alltid visa upp det på en touch skärm. Ibland undra man om MS tror att dator är mobilen.

Nu tror jag inte att någon tjej håller på att utveckla det här om det skulle göra det så förklara det varför den ser så ful ut.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Hur kan de göra denna cortana och sökintegration samt web annotering utan att bryta mot exact de saker som folk hatar mest med google chrome och ubuntu.. Nämligen spioneriet.

Näni microsoft, vore det inte bättre om ni fokuserade på en engine som inte var helkass (har blivit bättre dock) och ett fungerande extension format som inte brakar samman med varje release?

Personligne vill jag ha mindre mojs i webläsaren by default, eller åtminstone en opt-out ur alla dessa "features" vilket i tidigare versioner varit näst intill omöjligt.

Om folk har det bra så bryr dom sig inte. Blir det smidigt, lätt och användbart så hade folk tillåtit att dom haft en stor mic/videokamera på skallen och det hade översatt alla språk åt dom på en gång tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag är knappast ensam om att tycka att IE, eller Trident, som det egentligen handlar om, är kass. Hade Microsoft tyckt att den var OK hade de ju bara bytt namn på IE till något annat.

Problem med Trident innefattar bland annat att den fortfarande stödjer XBap och Active X, vilka båda har designfel som gör att teknikerna i sig är säkerhetshål, samt att Trident alltid varit seg att anpassas till nya standarder för att det tagit sönder kompatibilitet med deras tidigare brott mot standarder, så själva renderingsmotorn i sig är.. Kass.

Tänk att jag sällan kan få göra ett inlägg numera innan det tar två meningar så är någon där och personangriper mig utan anledning. Vad fan liksom.. Angrip gärna mina åsikter, men att säga att jag är "för mycket" bara för att jag har en annorlunda åsikt än den som angriper min person är knappast konstruktivt. Jag tror inte det är nyttigt att ha en världsbild där folk som inte håller med om allt man säger är "för mycket". Lyft blicken och våga ta en diskussion istället för att spela personangreppskortet.

Nu kanske detta blev ett långt och lite konstigt inlägg, och det är inte enbart riktat åt dig så du behöver inte känna så, men jag är bara matt på att folk jämt angriper min person istället för att försöka förklara varför jag har fel. Standarden är liksom. "Jag håller inte med, du är en idiot", och jag tycker det visar på en bristande förmåga att dels argumentera mot andra på ett vettigt sätt men även en bristande respekt för andra människor och dess åsikter.

Men hur som haver, då får gärna gilla Trident om du vill. Nu har jag förklarat varför jag inte gör det.

Det har väl, ur mitt perspektiv åtminstone, mest att göra med att du är så negativt inställd mot de flesta nyheter som skrivs om på Swec.
Bara den grejen att du bashar allt som har med Microsoft att göra, samtidigt som du troligtvis aldrig ens vistats i en Windows-domänmiljö på ett WAN,
är lite roligt för oss som vet vad Windows är kapabelt till.

Jag tror alla vet vad du tycker om Windows 10, dess ikoner och dess webbläsare. Du behöver inte påminna oss i varje artikel!

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Gick dom genom en checklista när dom gjorde videon?
Pinsamt.

✔ Black woman
✔ Asian guy
✔ White guy
✔ Asian woman
✔ White woman
✔ Black guy

Det är USA, landet är uppbyggt kring mångkultur och invandring. Egentligen inget konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SW00N:

Det har väl, ur mitt perspektiv åtminstone, mest att göra med att du är så negativt inställd mot de flesta nyheter som skrivs om på Swec.
Bara den grejen att du bashar allt som har med Microsoft att göra, samtidigt som du troligtvis aldrig ens vistats i en Windows-domänmiljö på ett WAN,
är lite roligt för oss som vet vad Windows är kapabelt till.

Jag tror alla vet vad du tycker om Windows 10, dess ikoner och dess webbläsare. Du behöver inte påminna oss i varje artikel!

Hur vore det om du skrev samma sak till "Strejf" som uteslutande skriver postiva saker om MS, alldeles oavsett vad det är för något? Han är ju helt besatt. Det är ju väldigt skönt att det finns någon här som balanserar.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Använde Chrome förut, tills dess att dom, på något sätt, trixade in Babylon searchbar när man installerade. Laddade ner från huvudhemsidan och inte någon skum 3:e partssida, och varenda gång så kom den med som ett tillägg i webbläsaren. Det var heller ingenting man fick välja vid installationen konstigt nog. Sett några andra son haft samma problem om man googlar lite.
Ni som haft eller fått den här skiten vet säkerligen vilket helvete det oftast är att få bort det.

Efter det gick jag över till Firefox och är nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp, babylon och liknande är en pain in the bakdelen att få bort. Det var klurigt men fick bort det till slut från morsans dator. Lyckades inte på en kompis mac tyvärr. Det verkar som att vissa plugins har lyckats fästa sig bra på mac datorer när de väl hamnat där. Dock är jag inte så bra med macs så kanske därför.

Hur som helst, det var ditt fel. Ja! Ditt fel. Inte googles, inte chromes heller. Ditt fel. Du installerade babylon från någonstans. Möjligen från annan mjukvara? Möjligen från plug ins till chrome? Det vet inte jag. Men jag vet att chrome inte installeras med det. Absurt.

Hoppas du inte tog det på fel sätt (ifall du tog det som personangrepp). Men det är bara så att det var till 100% ditt fel.

On topic: Jag hoppas att Spartan blir grymt. I nuläget är jag trött på chrome, har bytt 2 gånger till firefox de senaste 3 månaderna. Tyvärr var det inget vidare med firefox ändå så kom tillbaka till chrome. Det enda jag vill är att webbläsaren ska vara snabb och smidig. Tangentgenvägar ska vara standard och inte egna så som Opera har. Enda plugin jag egentligen behöver är ad block eller liknande (bara för youtube, stänger av det för andra hemsidor, pallar bara inte med dessa reklam som startas förre videorna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SW00N:

Det har väl, ur mitt perspektiv åtminstone, mest att göra med att du är så negativt inställd mot de flesta nyheter som skrivs om på Swec.
Bara den grejen att du bashar allt som har med Microsoft att göra, samtidigt som du troligtvis aldrig ens vistats i en Windows-domänmiljö på ett WAN,
är lite roligt för oss som vet vad Windows är kapabelt till.

Jag tror alla vet vad du tycker om Windows 10, dess ikoner och dess webbläsare. Du behöver inte påminna oss i varje artikel!

Jag är IT-tekniker på ett stort företag så nog kan jag mitt Windows alltid. Se'n att jag mest sysslar med mjukvara på grund av min grava synskada gör snarare att jag har "ännu mer" kontakt med Windows än den genomsnittlige teknikern. Att du har massa förutfattade meningar om mig och vad jag skriver säger faktiskt mer om dig än vad det gör om dig. Men om du nu tycker det är så bevärligt att läsa mitt "hat" mot Microsoft och tycker att jag "alltid" skriver negativt så kan du ju alltid blockera mig, eller? Sedan förklarar det fortfarande inte övergången från att angipa en persons åsikter till att det blir kutym med personangrepp bara för att det är jag.

Det finns väl folk som jag själv tycker har knasiga åsikter om både det ena och det andra men det skulle aldrig falla mig in att attackera personen. Dels för att det är irrelevant men också för att det blottlägger att man faktiskt inte har några vettiga motargument att komma med.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voidkahn:

Jepp, babylon och liknande är en pain in the bakdelen att få bort. Det var klurigt men fick bort det till slut från morsans dator. Lyckades inte på en kompis mac tyvärr. Det verkar som att vissa plugins har lyckats fästa sig bra på mac datorer när de väl hamnat där. Dock är jag inte så bra med macs så kanske därför.

Hur som helst, det var ditt fel. Ja! Ditt fel. Inte googles, inte chromes heller. Ditt fel. Du installerade babylon från någonstans. Möjligen från annan mjukvara? Möjligen från plug ins till chrome? Det vet inte jag. Men jag vet att chrome inte installeras med det. Absurt.

Hoppas du inte tog det på fel sätt (ifall du tog det som personangrepp). Men det är bara så att det var till 100% ditt fel.

On topic: Jag hoppas att Spartan blir grymt. I nuläget är jag trött på chrome, har bytt 2 gånger till firefox de senaste 3 månaderna. Tyvärr var det inget vidare med firefox ändå så kom tillbaka till chrome. Det enda jag vill är att webbläsaren ska vara snabb och smidig. Tangentgenvägar ska vara standard och inte egna så som Opera har. Enda plugin jag egentligen behöver är ad block eller liknande (bara för youtube, stänger av det för andra hemsidor, pallar bara inte med dessa reklam som startas förre videorna).

Det är väl klart att det var mitt fel, jag borde haft bättre koll helt enkelt. Bara glad att jag vart av med skiten.
Jag vet dock att det inte kom från någon annan mjukvara eller nån plugin, enda jag kan tänka mig är att det på nåt sätt låg kvar i Chrome efter första gången jag fick det och avinstallerade det , och att det sen kom tillbaka när jag gjorde en ny installation. Weird var det, men som sagt bara glad att jag vart av med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är .net utvecklare och jobbar mycket med Microsofts egna webbteknologier. Använder mest chrome och FF eftersom det finns bättre stöd för utveckling där. Allt brukar funka utmärkt tills man gör en sista koll att det också funkar i IE (även senaste versionerna).

Dock tror jag att det nuförtiden har mer att göra med att Chrome och FF förstår vad det är man vill göra eller tillåter att man gör på olika sätt medan för IE måste det göras precis så IE teamet beslutade var "best practice" när den versionen släpptes. Så man utvecklar så IE förstår så funkar det för de andra också. Det är som att förklara för den minst intelligenta människan i en grupp så tycker de andra att det är rätt uppenbart.

Men måste ändå säga att senaste versionen av IE är helt ok att använda även om den har sina brister att utveckla för.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Inaktiv

Detta är som allt annat som släpps nu för tiden, om det inte har någon revolutionerande bra sak som gör det bättre än de nuvarande webläsarna så kommer ju inte folk att använda det, så....vad har "Spartan" egentligen som ska vara så nytänkande att folk kan tänka sig att byta till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Vad är det för fel på IE nuförtiden? Jag använder den dagligen.
Ibland är du bara för mycket Ozzed.

Hoppas att nedanstående bild, kan ge dig lite insikt i, varför många gått ifrån Internet-Explorer, till förmån för t.ex Google Chrome.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Det är väl klart att det var mitt fel, jag borde haft bättre koll helt enkelt. Bara glad att jag vart av med skiten.
Jag vet dock att det inte kom från någon annan mjukvara eller nån plugin, enda jag kan tänka mig är att det på nåt sätt låg kvar i Chrome efter första gången jag fick det och avinstallerade det , och att det sen kom tillbaka när jag gjorde en ny installation. Weird var det, men som sagt bara glad att jag vart av med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte kvar i chrome utan kvar i din dator bland dina program. Det är ett program som installeras på din dator som ser till att du alltid får det pluginet. Eftersom du "löste det" genom att installera firefox istället så låter det som att det ligger fortfarande kvar på din dator. Det är malware som du installerat själv. Du säger att det "låg kvar i Chrome" men på något sätt måste det först kommit till din dator. Du har alltså själv vid något tillfälle installerat annan mjukvara eller något plugin som installerade det här programmet på din dator. Det kan inte bara "ligga kvar" utan att ha kommit till din dator någonsin, förstår du. Och chrome installerar INTE babylon, inte ens via sin egna installer. Google chromes installer installerar ENBART chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hoppas att nedanstående bild, kan ge dig lite insikt i, varför många gått ifrån Internet-Explorer, till förmån för t.ex Google Chrome.

http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/12/nothing-is-...

/Lifooz

Det där stämde säkert för länge sedan (i datavärlden alltså knappt ett år eller kanske 2). I min erfarenhet har chrome blivit bara segare med tiden. Firefox har fungerat bättre för mig och även IE är snabbare än chrome i min erfarenhet. Dock är chrome bäst för mig av andra anledningar så jag får bita ihop helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voidkahn:

Det där stämde säkert för länge sedan (i datavärlden alltså knappt ett år eller kanske 2). I min erfarenhet har chrome blivit bara segare med tiden. Firefox har fungerat bättre för mig och även IE är snabbare än chrome i min erfarenhet. Dock är chrome bäst för mig av andra anledningar så jag får bita ihop helt enkelt.

Ok, för min del så är både Firefox och IE, MYYYCKEEET långsammare än Google-Chrome, Så jag kör på den sistnämnda.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av coopdeo:

Ja. Töntigt att inte samtliga i videon är finniga, småfeta, fjuniga vita män med foppatofflor. Blir oerhört provocerad. #sd2014

Varför "finniga, småfeta, fjuniga med foppatofflor" och inte bara vita män? Är det din syn på den gruppen människor?

Det här är ju ett återkommande tema. Spelar ingen roll om den absolut största delen av befolkningen är som du kallar "finniga, småfeta, fjuniga vita män med foppatofflor" när man har en personlig agenda som är viktigare. Men jag tycker som dig att videon är bra för då vet man vilket företag man ska undvika så långt som möjligt.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voidkahn:

Inte kvar i chrome utan kvar i din dator bland dina program. Det är ett program som installeras på din dator som ser till att du alltid får det pluginet. Eftersom du "löste det" genom att installera firefox istället så låter det som att det ligger fortfarande kvar på din dator. Det är malware som du installerat själv. Du säger att det "låg kvar i Chrome" men på något sätt måste det först kommit till din dator. Du har alltså själv vid något tillfälle installerat annan mjukvara eller något plugin som installerade det här programmet på din dator. Det kan inte bara "ligga kvar" utan att ha kommit till din dator någonsin, förstår du. Och chrome installerar INTE babylon, inte ens via sin egna installer. Google chromes installer installerar ENBART chrome.

Chilla ner, du verkar få rageutbrott eller nåt. Jag sa att det var mittt fel , inte Chromes fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Rätt coolt med så många kvinnliga utvecklare med i videon Andra företag borde se och lära.

On topic, jag har alltid kört Chrome tack vare bra insticksprogram, att tabbarna är högst upp i bild och att jag kan svepa med musen över mina mappar med favoriter. Håller på att installera bygge 10049 nu, kan det vara läge att byta webbläsare för första gången på många år?

Jo det är väl sant - kom igen nu andra företag - anställ kvinnliga skådespelare som låtsas programmera åt er!!! It's worth.

Nä men skämt åsido (fast var det egentligen ett skämt) så rekommenderar jag Firefox - det har också tabbarna längst upp sedan länge, och det finns minst lika mycket plugins och firefox sync är bättre än chrome sync (personlig åsikt), har mest kört chrome förr men blev så trött på att deras sync inte var optimal.

Permalänk
Medlem

Varenda jävel i reklamfilmen var en manager! Massa jävla managers och en enda kodare som intervjuades.

Permalänk

Mest kvinnor. Det kanske förklarar varför windows nuförtiden ser ut som stilren skit. Stilren skit i grälla pastellfärger. Nån kvinnlig "modedesigner" som fick ansvaret för UI antagligen. Precis som IOS 7. Det var det ju inte en kvinna som låg bakom men nära nog.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)