Microsoft lanserar Surface 3 – utan Windows RT

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

MEN det är en surplatta med cheap jävla tangenbord som antagligen kostar 10kr att göra i kina och är inget i den som ska behöva vara speciellt dyrt och känns mer som MS försöker kränga billig hårdvara för dubbla pengarna och även om jag skulle kunna tänka mig en själv så ska priset halveras för den ska vara intressant

Nog för att Type Cover kanske känns lite smådyrt, men jag tycker det (version 2 i mitt fall) ger ett solitt kvalitetsintryck och är riktigt trevligt att skriva på. Slår i varje fall de flesta (inte alla) laptoptangentbord jag har klämt på.

(Vi ska dock inte tala om musplattan de har på TC2, för hur fan tänkte de där... men den blev ju bättre till 3:an.)

Permalänk
Medlem

Intressant IOM att det är riktiga Windows i den, känns dock lite dyr.

Och så denna microUSB kontakt är ju lite av en dealbreaker, microUSB börjar nästan alltid krångla efter en tid med glapp o elände, Nya typ C hade nog varit bättre.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Den med 4 gig ram hamnar rätt nära den billigaste Pro'n prismässigt alltså. Menmen, håller den samma byggkvalitet som de tidigare Surface så känns det inte alltför dyrt. och 3:2-skärmen är ju ljuvlig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av badboll:

Nog för att Type Cover kanske känns lite smådyrt, men jag tycker det (version 2 i mitt fall) ger ett solitt kvalitetsintryck och är riktigt trevligt att skriva på. Slår i varje fall de flesta (inte alla) laptoptangentbord jag har klämt på.

(Vi ska dock inte tala om musplattan de har på TC2, för hur fan tänkte de där... men den blev ju bättre till 3:an.)

kvaliteten och känslan på dom jag testat är bra och menar inte att dom är skit men känns inte som det finns något som motiverar kostnaden och jag gillar hela iden så men även om dom är trevliga så skulle jag välja en bättre laptop alla dagar i veckan för det priset och är väll därför dom inte sålt så bra men 3500-4000kr klassen är dom mycket mer intressant för det får man inte nå annat än surfdator + på laptop sidan i vilket fall

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

kvaliteten och känslan på dom jag testat är bra och menar inte att dom är skit men känns inte som det finns något som motiverar kostnaden och jag gillar hela iden så men även om dom är trevliga så skulle jag välja en bättre laptop alla dagar i veckan för det priset och är väll därför dom inte sålt så bra men 3500-4000kr klassen är dom mycket mer intressant för det får man inte nå annat än surfdator + på laptop sidan i vilket fall

Som sagt och visat ovan; den är inte dyrare än motsvarande plattor ifrån Apple eller Sony.

Sedan om man jämför den med en billig plastig bärbar ifrån Acer med kass skärm; jo, då är *alla* produkter ifrån Microsoft, Apple, Sony, mflr, för dyra.

Vill man ha billigt; då skall man inte köpa ifrån dessa varumärken. Då skall man gå till varumärken ifrån Taiwan, Korea eller Kina. De är billiga (men om de är bra - det är en annan femma).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Som sagt och visat ovan; den är inte dyrare än motsvarande plattor ifrån Apple eller Sony.

Sedan om man jämför den med en billig plastig bärbar ifrån Acer med kass skärm; jo, då är *alla* produkter ifrån Microsoft, Apple, Sony, mflr, för dyra.

Vill man ha billigt; då skall man inte köpa ifrån dessa varumärken. Då skall man gå till varumärken ifrån Taiwan, Korea eller Kina. De är billiga (men om de är bra - det är en annan femma).

alla datorer kommer väll typ från Taiwan och Kina ... i vilket fall så kan man kan få en ganska trevlig Asus eller varför inte en Toshiba med HD skärm för ungefär samma pris

Apple är inte bättre ...O.M.G det är sån känsla i tangentbordet så vi tar minst dubbla priset för hårdvaran och byter standards bytas hela tiden och mjölkar maximalt och vist finns det några få % som utnyttjar en mac men orsaken det gått bra för dom är att det är "status" och dom pajar lika ofta som vanliga "billiga" laptops och är the posterchild av överpris men MS räknas inte som en status pryl och försöker sälja sig som det och göra en apple men har bara varit en massiv fail och hade man lagt sig på en vettig nivå så hade man kunnat sälja riktigt bra då dom är trevliga

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Att man skall vara så sen.
Orkade inte med och kolla bra priser under reorna i början av året.
Var iofs inte i behov av ny dator då.

Får väl damsuga marknaden och hitta ett kap oxå

Permalänk
Medlem

Var och kikade på den härom dagen, vill ha faktorn var hög kan jag säga. Synd att de inte hade den i lager, skulle nog ersatt min T100 på studs om de hade haft den inne förutom demoexet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

alla datorer kommer väll typ från Taiwan och Kina ... i vilket fall så kan man kan få en ganska trevlig Asus eller varför inte en Toshiba med HD skärm för ungefär samma pris

Apple är inte bättre ...O.M.G det är sån känsla i tangentbordet så vi tar minst dubbla priset för hårdvaran och byter standards bytas hela tiden och mjölkar maximalt och vist finns det några få % som utnyttjar en mac men orsaken det gått bra för dom är att det är "status" och dom pajar lika ofta som vanliga "billiga" laptops och är the posterchild av överpris men MS räknas inte som en status pryl och försöker sälja sig som det och göra en apple men har bara varit en massiv fail och hade man lagt sig på en vettig nivå så hade man kunnat sälja riktigt bra då dom är trevliga

Jag har massor av prylar ifrån Apple (långt mycket mer än i min .sig), men inte för någon töntig status (fickpengar betraktar jag det som), utanför att de håller en god kvalitet. Samma med plattor och telefoner ifrån Microsoft. Grymt nöjd med kvaliteten ifrån dom båda. Däremot allmänt missnöjd med många av mina prylar ifrån Samsung och LG.

Verkar som om vi har diametralt olika erfarenheter här.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

alla datorer kommer väll typ från Taiwan och Kina ... i vilket fall så kan man kan få en ganska trevlig Asus eller varför inte en Toshiba med HD skärm för ungefär samma pris

Apple är inte bättre ...O.M.G det är sån känsla i tangentbordet så vi tar minst dubbla priset för hårdvaran och byter standards bytas hela tiden och mjölkar maximalt och vist finns det några få % som utnyttjar en mac men orsaken det gått bra för dom är att det är "status" och dom pajar lika ofta som vanliga "billiga" laptops och är the posterchild av överpris men MS räknas inte som en status pryl och försöker sälja sig som det och göra en apple men har bara varit en massiv fail och hade man lagt sig på en vettig nivå så hade man kunnat sälja riktigt bra då dom är trevliga

Den väger ju dock nära inpå det dubbla om man räknar med vikten för tangentbord för surfacen.

Här kan man ju alltid slänga fram det gamla argumentet "ja men köp ett gymkort". Men då menar jag att folk har olika behov. Säg att du backpackar och vill ha med en smidig och lätt dator, då kan skillnaden mellan den och asus transformen vara flera dagars uppsättningar av underkläder exempelvis.

Varför dock jag köpte surface var främst på grund av möjligheten att ta anteckningar i onenote med pennan. Använder funktionen flitigt då jag "tänker bättre" om jag har möjlighet att rita diagram och dylikt snabbt under ett möte eller föreläsning. Tycker även surfacen är i ett smidigt format och mycket prestanda för den pengen jag la för min SP2 (4990 för i5 4300U, 8 GB ram, 256 GB SSD).

De som har andra behov där en surface inte passar bör ju verkligen välja en annan dator. Men att jämföra en surface med en ultrabook direkt som om de var lika produkter anser jag vara fel.